تغییر اندازه چند عکس به صورت هم‌زمان در سیستم‌عامل ویندوز 10

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم تا روش استفاده از اپلیکیشن PowerToys برای تغییر اندازه چند عکس به صورت هم‌زمان در سیستم‌عامل ویندوز 10 را آموزش دهیم.

تغییر اندازه چند عکس به صورت هم‌زمان در سیستم‌عامل ویندوز 10

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید اندازه چند عکس را به صورت هم‌زمان در سیستم‌عامل ویندوز 10 تغییر دهید. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن PowerToys به راحتی اندازه چند عکس را تغییر دهید.

اپلیکیشن PowerToys چیست؟

خوشبختانه مایکروسافت اپلیکیشنی را در سیستم‌عامل ویندوز 10 در اختیار کاربران خود قرار داده است که با استفاده از آن می‌توانید اندازه چند عکس را به صورت هم‌زمان تغییر دهید. این اپلیکیشن را که PowerToys نام دارد می‌توانید از سایت گیت‌هاب آن را دانلود کنید. قبل از استفاده از این اپلیکیشن باید تنظیمات مناسب با آن را انجام دهید.

نصب اپلیکیشن PowrToys و فعال کردن قابلیت تنظیم اندازه عکس

اگر اپلیکیشن PowerToys روی سیستم‌عامل ویندوز شما نصب نیست ابتدا باید آن را از این آدرس دانلود کنید.

معمولاً جدیدترین نسخه از اپلیکیشن در بالای همه نسخه‌های دیگر اپلیکیشن وجود دارد. روی اسم نسخه اپلیکیشن کلیک کنید. شما باید در فهرست باز شده فایل با پسوند exe مثل PowerToysSetup-0.27.1-x64.exe را پیدا کنید. این فایل را دانلود کنید و سپس آن را اجرا کنید. بعد از اینکه کلیه مراحل نصب اپلیکیشن انجام شد، از روی دسکتاپ خود روی آیکون اپلیکیشن کلیک کنید و یا در نوار Start اسم این اپلیکیشن را تایپ کنید و آن را اجرا کنید. وقتی اپلیکیشن باز شد از نوار کناری روی گزینه Image Resizer کلیک کنید. مطمئن شوید که گزینه Enable Image Resizer فعال است.

تغییر اندازه چند عکس به صورت هم‌زمان بعد از انجام این کار می‌توانید اپلیکیشن را ببندید و سپس از طریق اپلیکیشن File Explorer اندازه تصاویر را تنها با چند کلیک تغییر دهید.

تغییر اندازه تصویر در File Explorer یا از طریق دسکتاپ

وقتی گزینه Image Resizer را فعال می‌کنید، شما می‌توانید به راحتی اندازه تصاویر مورد نظر خود را تغییر دهید. برای این کار ابتدا تصویر مورد نظر خود را در File Explorer و یا دسکتاپ خود پیدا کنید.

تغییر اندازه چند عکس به صورت هم‌زمان چند تصویر را به صورت هم‌زمان انتخاب کنید و سپس کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه Resize Pictures را انتخاب کنید.

ویندوز 10 با این کار پنجره مربوط به تغییر اندازه عکس باز می‌شود. اندازه مورد نظر را برای عکس انتخاب کنید و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در نهایت روی گزینه Resize کلیک کنید.

ویندوز 10 بعد از انجام این کار اندازه تصویر شما تغییر می‌کند و تصویر تغییر اندازه داده شده برای شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید اندازه هر تعداد عکسی را که می‌خواهید با استفاده از این روش تغییر دهید.

ارسال نظر