تغییر کیفیت صدا در اپل موزیک چگونه امکان‌پذیر است؟

رسانه کلیک - پلتفرم پخش موسیقی شرکت اپل یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های این کمپانی به حساب می‌آید. در این مطلب قصد داریم به چگونگی تغییر کیفیت صدا در اپل موزیک بپردازیم. 

تغییر کیفیت صدا در اپل موزیک چگونه امکان‌پذیر است؟

اپل موزیک یکی از سرویس‌های محبوب غول کوپرتینو به حساب می‌آید. با استفاده از خدمات این پلتفرم کاربران می‌توانند در لحظه به بیش از ۷۵ میلیون موسیقی دسترسی داشته باشند.

یکی از سوالات متداول درباره این سرویس طریقه تغییر کیفیت صدا در اپل موزیک است. در این مطلب ما قصد داریم تا شما را به چگونگی انجام این کار آشنا کنیم.

کم یا زیاد کردن کیفیت صدای موسیقی در هنگام پخش معمولا زمانی کاربرد دارد که کاربر قصد صرفه‌جویی در مصرف داده خود را داشته باشد.

سرویس مورد اشاره بیشترین کاربرد را برای کاربران آیفون دارد و آموزش ما نیز مختص آیفونی‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد.

سرویس اپل موزیک برای آیفون تنظیمات کاربردی زیادی را در اختیار کاربران قرار داده است. برای اعمال تغییرات لازم جهت انتخاب کیفیت پخش موسیقی‌ها ابتدا باید به تنظیمات آیفون خود مراجعه کرده و با انتخاب گزینه "Music" و عنوان "Audio Quality" به بخش انتخاب کیفیت دلخواه وارد شوید.

در این قسمت اگر شما گزینه "Lossless Audio" را فعال کنید پیامی برای شما به نمایش گذاشته می‌شود. این پیام به کاربر اعلام می‌کند با فعال بودن این گزینه، پخش موسیقی‌ها با نهایت کیفیت و بدون هیچ افت کیفیتی همراه خواهد شد و مصرف داده در این حالت بسیار بالا خواهد بود.

با نگاه به قسمت پایینی دکمه بالا، سه گزینه جداگانه برای تنظیم کیفیت صدا در هنگام استفاده از موبایل دیتا، وای‌فای یا دانلود موسیقی‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد. در این قسمت کاربر می‌تواند بین ۴ حالت یکی از آنها را انتخاب کنند.

حالت High Efficiency به منظور صرفه‌جویی در مصرف داده موسیقی‌ها را با کم‌ترین کیفیت پخش خواهد کرد.

حالت High Quality این گزینه موسیقی‌ها را با استاندارد AAC و با کیفیت ۲۵۶ کیلوبیت برای کاربران پخش می‌کند. انتخاب این گزینه احتمالا برای شنوندگان موسیقی حرفه‌ای خوش‌آیند نباشد.

حالت Lossless در واقع شروع یک تجربه خوب از شنیدن موسیقی‌ها همراه استاندارد ALAC و پخش موسیقی با حداکثر کیفیت 24bit/48kHz است.

حالت High-Resolution Lossless بالاترین کیفیت ممکن پخش موسیقی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و کیفیت صدا در صورت انتخاب این گزینه روی 24bit/192kHz خواهد بود.

توجه داشته باشید دو گزینه Lossless و High-Resolution Lossless مصرف دیتا بسیار بالایی داشته و برای استفاده از آنها باید حتما از هدفون‌های سیمی استفاده کنید. زیرا از لحاظ تکنیکی با توجه به محدودیت‌های بلوتوث و حجم بالای فایل‌ها امکان پخش موسیقی با کیفیت‌های بسیار بالا توسط هدفون‌های بی‌سیم فعلا وجود ندارد.

شما از کدام کیفیت پخش برای اپل موزیک خود استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر