تفاوت کروم بوک و لپ تاپ | کدام برای خرید مناسب‌‌تر است؟

کروم بوک یک رایانه شخصی کوچک است که به راحتی می‌توان آن را با خود حمل کرد. اما چه تفاوت هایی بین این دستگاه و لپ تاپ های متعارف موجود در بازار وجود دارد؟

تفاوت کروم بوک و لپ تاپ | کدام برای خرید مناسب‌‌تر است؟

سه تفاوت عمده کروم بوک و لپ تاپ

امروزه برای خرید یک لپ تاپ مناسب سه گزینه پیش رو دارید: مک، PC و کروم بوک . اما شاید جالب باشد بدانید چند تفاوت عمده بین کروم بوک و دستگاه های معمولی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

کروم بوک ها از سیستم‌عامل Chrome OS شرکت گوگل استفاده می‌کنند. این سیستم‌عامل اساسا به منظور اجرای برنامه‌های خود شرکت مانند گوگل درایو، داکس و یوتیوب طراحی و توسعه داده شده است. جالب آنکه کلیه این برنامه‌ها به صورت پیش‌فرض روی کروم بوک نصب هستند. کافی است به حساب کاربری خود در گوگل وارد شوید تا از تمام این قابلیت‌ها نهایت استفاده را ببرید.

صفحه کلید یا همان کیبورد کروم بوک نیز اندکی با لپ تاپ های دیگر متفاوت است. کلید Caps Lock جای خود را به کلید Search (یا Launcher) داده تا فرایند جستجو چه در دستگاه و چه در محیط وب آسان‌تر شود. به جای کلید Windows یا Command نیز یک کلید منحصر به فرد قرار گرفته که بلافاصله شما را به دستیار صوتی گوگل اسیستنت متصل می‌کند.

صفحه کلید کروم بوک

کروم بوک ها به لحاظ مشخصات فنی بسیار ضعیف‌تر از PC و مک بوک های پیشرفته هستند. بنابراین اگر به دنبال دستگاهی هستید که با آن به انجام بازی‌های کامپیوتری یا ویرایش عکس و فیلم بپردازید، به هیچ عنوان سراغ مک بوک نروید. اما اگر عزم خود را برای خرید این دستگاه جزم کرده‌اید، بد نیست موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • Pixelbook Go گوگل
  • Chromebook Spin ایسر
  • Chromebook Duet لنوو

در پایان به خاطر بسپارید که همه کروم بوک ها لپ تاپ هستند و همان عملکرد را دارند.

ارسال نظر