تنظیمات امنیتی آیفون که باید آن‌ها را بدانید (قسمت دوم)

رسانه کلیک - در این مطلب مهم‌ترین تنظیمات امنیتی آیفون را بررسی می‌کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید امنیت گوشی خود در برابر باگ‌های امنیتی یا عوامل خطرناک دیگر را تامین کنید. 

تنظیمات امنیتی آیفون که باید آن‌ها را بدانید (قسمت دوم)

در مطلب قبلی 5 راهکار برای افزایش سطح امنیت گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد را معرفی کردیم. در این مطلب 4 مورد دیگر را که با انجام آن‌ها می‌توانید سطح ایمنی گوشی خود را ارتقا دهید معرفی خواهیم کرد.

6- ارتقا امنیت گوشی آیفون غیرفعال کردن Siri در حالت قفل بودن صفحه‌نمایش گوشی

استفاده از دستیار هوشمند Siri در حالت قفل گوشی باعث افزایش احتمال دسترسی به اطلاعات روی گوشی شما خواهد بود. به همین دلیل شما می‌توانید امکان فعال شدن دستیار صوتی Siri را در حالت قفل گوشی غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن این قابلیت ابتدا اپلیکیشن Setting را باز کنید. روی گزینه FaceID & Passcode یا Touch ID & Passcode کلیک کنید. رمز عبور خود را وارد کنید و دکمه تائید را فشار دهید. صفحه را به سمت بالا بکشید و در بخش Allow Access When Locked از قابلیتی را که نمی‌خواهید در هنگام قفل بودن گوشی به آن دسترسی داشته باشید غیرفعال کنید. siri یکی از گزینه‌هایی است که باید آن را غیرفعال کنید.

7- ارتقا امنیت گوشی فعال کردن قابلیت Require Attention for Face Id

در صورتی که قابلیت Require Attention for Face ID را فعال کنید، قفل گوشی شما با استفاده از سیستم تشخیص چهره تنها در صورتی باز می‌شود که به طور مستقیم به آن نگاه کنید. اگر این قابلیت فعال شود احتمال باز شدن قفل گوشی به صورتی تصادفی کاهش می‌یابد . در نتیجه امنیت آن افزایش می‌یابد. برای مثال کسی نمی‌تواند زمانی که شما خواب هستید گوشی را جلوی صورتتان بگیرد و قفل آن را باز کند.

تنظیمات امنیتی آیفون 8- غیرفعال کردن قابلیت AutoFill در مرورگر سافاری

در مرورگر سافاری قابلیتی وجود دارد که همه اطلاعات شما از جمله نام‌های کاربری و حتی رمزهای عبور که از طریق آن در وب سایت‌های مختلف وارد کرده‌اید در iCloud ذخیره می‌شود. اگر این اطلاعات در iCloud ذخیره شده باشند با استفاده از قابلیت AutoFill در وب سایت‌های مورد استفاده می‌شوند. هر چند در برخی از موارد این قابلیت به شما کمک می‌کند تا برای پر کردن فرم‌ها در زمان خود صرفه‌جویی کنید اما در برخی موارد نیز باعث لو رفتن اطلاعات شما خواهد شد. برای غیرفعال کردن این قابلیت ابتدا اپلیکیشن Setting را باز کنید و سپس روی گزینه Safari کلیک کنید و در نهایت گزینه AutoFill را انتخاب کنید. گزینه‌هایی را که باعث می‌شود تا قابلیت AutoFill در مرورگر سافاری غیرفعال شود، خاموش کنید.

تنظیمات امنیتی آیفون در نهایت بهتر است از اپلیکیشن‌هایی روی گوشی خود استفاده کنید که قابلیت حفاظت از اطلاعات شما را دارند. اپلیکیشن‌‌های زیادی وجود دارند که با نصب آن‌ها روی گوشی خود و یا تبلت خود می‌توانید از آن‌ها برای حفاظت از اطلاعات خود استفاده کنید. می‌توانید در گوگل سرچ کنید و بهترین اپلیکیشن‌های امنیتی مناسب برای سیستم‌عامل iOS را بر اساس نظر کاربران انتخاب کنید.

ارسال نظر