تنظیمات صوتی و رفع اشکالات آن در سیستم‌عامل مک

رسانه کلیک - اگر شما هم از کاربران سیستم‌عامل مک هستید شاید با مشکلات مربوط به تنظیمات صوتی در مک مواجه شده باشید. در این مطلب تنظیمات صوتی در مک و مشکلات مربوط به صدا را بررسی می‌کنیم.

تنظیمات صوتی و رفع اشکالات آن در سیستم‌عامل مک

برای مثال در برخی از مواقع شنیدن صدای پخش شده سیستم از طریق برخی از ابزارهای صوتی که به سیستم مک شما متصل هستند امکان پذیر نیست. یا گاهی پیش آمده که نمی‌توانید از طریق بلندگوهای سرخود یک مانیتور یا دستگاه‌هایی که با بلوتوث و یا یو اس بی به سیستم متصل هستند صدایی را بشنوید.

در این مطلب قصد داریم تا علاوه بر آموزش نحوه بررسی تنظیمات صوتی در سیستم عامل مک به برخی از روش‌های رفع مشکلات مربوط به صدا در این سیستم‌ها بپردازیم.

برای بررسی تنظیمات صوتی در سیستم عامل مک ابتدا روی آیکون اپل که در گوشه پایین سمت چپ صفحه قرار دارد کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه System Preferences را انتخاب کنید.

تنظیمات صوتی در مک از پنجره باز شده روی گزینه Sound کلیک کنید.

تنظیمات صوتی در مک در پنجره باز شده نیز روی دکمه Output کلیک کنید.

تنظیمات صوتی در مک در صفحه‌ای که نمایش داده شده فهرستی از دستگا‌ه‌های متصل به سیستم و همچنین دستگاه‌های پخش صدا که توسط سیستم شناسایی شده‌اند نمایش داده می‌شود. روی دستگاهی که می‌خواهید صدا از طریق آن پخش شود کلیک کنید. با این کار صدای پخش شده از سیستم از طریق این دستگاه‌ انتخاب شده پخش می‌شود.

تنظیمات صوتی در مک اگر آیکون صدا که به شکل یک بلندگو است در نوار منوی سیستم نمایش داده می‌شود شما می‌توانید این تنظیمات را از طریق کلیک روی این آیکون انجام دهید.

تنظیمات صوتی در مک برخی از مواقع شاید با این مشکل مواجه شوید که با انتخاب بعضی از دستگاه‌های پخش صدا که به سیستم متصل هستند، دکمه‌های کنترلی صدا غیر فعال می‌شوند. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید باید از دکمه‌های کنترلی خود دستگاه برای تنظیم صدا استفاده کنید.

رفع مشکلات احتمالی در برای استفاده از دستگاه‌های پخش صدا که به سیستم متصل هستند

اگر برای پخش صدا از طریق دستگاه‌هایی که با بلوتوث به سیستم متصل هستند مشکل دارید ابتدا باید وارد بخش System Preferences شده و روی دکمه Blutooth کلیک کنید و مطمئن شوید که دستگاه به درستی به سیستم متصل شده است.

اگر با مشکل اتصال دستگاه‌های پخش صدا به سیستم با استفاده از یو اس بی مواجه شدید ابتدا وارد وب‌سایت کارخانه سازنده دستگاه پخش صدا شده و آخرین درایورهای مربوط به سیستم‌عامل مک را دریافت کنید. شاید برای اینکه بتوانید از چنین دستگاه‌هایی استفاده کنید باید درایور‌ها را روی سیستم خود نصب کنید. همچنین می‌توانید برای اتصال دستگاه پخش صدا به سیستم از یک کابل USB دیگری استفاده کنید.

اگر برای پخش صدا از طریق اسپیکرهای سرخود مانیتورها در سیستم‌عامل مک مشکل داشتید برای تشخیص اینکه بلندگوهای مانیتور سال هستند یا نه یک اسپیکر دیگر به مانیتور وصل کنید اگر صدا به راحتی از این اسپیکرهای پخش شد، مشکل اساسی در اسپیکرهای سرخود مانیتور است و در غیر این صورت مشکل از مانیتور و یا اتصالات اسپیکر به آن است.

ارسال نظر