ترفندهای تنظیمات گوشی شیائومی

گوشی‌های شیائومی امکاناتی دارند که کمتر کاربری با آنها آشنایی دارد. این ویژگی‌ها تجربه کاربری بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با انجام تنظیمات گوشی شیائومی می‌توانید قابلیت‌های جالبی به موبایل خود اضافه کنید.

ترفندهای تنظیمات گوشی شیائومی

ترفندهای تنظیمات گوشی شیائومی

تمامی گوشی‌های شیائومی با سیستم عامل اندروید عرضه می‌شوند. شرکت چینی شیائومی رابط کاربری MIUI را طراحی کرده است که اپلیکیشن‌ها به راحتی اجرا شوند. اما نکته جالبی که این رابط کاربری دارد، امکانات جالب توجهی است که شیائومی در MIUI قرار داده است.

تنظیمات گوشی شیائومی ویژگی‌های خوبی دارد که کمتر کسی نسبت به آنها آشنایی دارد. در واقع تنظیماتی در این موبایل وجود دارد که تجربه کاربری خوبی را برای کاربران فراهم می‌کند. در ادامه به معرفی این تنظیمات کاربردی می‌پردازیم.

قابلیت Control Center قابلیت Control Center

قابلیت Control Center

سیستم عامل iOS‌ قابلیتی به اسم Control Center دارد که یک منوی مجزای اعلانات و تنظیمات سریع را در اختیار کاربران آیفون قرار می‌دهد. حال، شیائومی این قابلیت را در گوشی‌های خود قرار داده است. با فعال کردن ویژگی Control Center، کاربران یک صفحه مجزا و قابل شخصی‌سازی را در اختیار دارند.

برای فعال کردن این قابلیت، مسیر پایین را پیش ببرید و گزینه Use New Control Center را روشن کنید:

  • Settings/ Display/ System Option/ Control Center & Notification Shade
قابلیت Dual Apps قابلیت Dual Apps

قابلیت Dual Apps

بعضی کاربران به دلیل کار و فعالیت کاری خود نیاز دارند در اپلیکیشن‌ها از دو حساب کاربری استفاده کنند. در واقع یک حساب برای کارهای شخصی و یک حساب دیگر برای کارهای اداری خود احتیاج دارند. یکی از تنظیمات گوشی شیائومی که بسیار کاربردی است، قابلیت Dual Apps است.

کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند یک اپلیکیشن را دوبار نصب کنند و از هرکدام به صورت مجزا استفاده کنند. اپلیکیشن‌هایی مثل واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و فیسبوک از جمله برنامه‌هایی هستند که می‌توان دوبار نصب کرد.

برای فعال‌سازی قابلیت Dual Apps، به آدرس پایین بروید و امکان Dual Apps را فعال کنید:

  • Settings/ Apps/ Dual Apps

زمانی که این ویژگی را روشن کردید، اپلیکیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید. گوشی شروع به نصب برنامه دوم از اپلیکیشن می‌کند. سپس به اپلیکیشن دوم بروید و از آن استفاده کنید.

ویژگی Magic Clone ویژگی Magic Clone

ویژگی Magic Clone

دوربین گوشی‌های شیائومی یک ویژگی جذاب دارد. این ویژگی Magic Clone نام دارد که کاربران بدون نیاز به برنامه‌های ویرایشگر عکس، چند تصویر خود را در یک قاب قرار می‌دهند.

این قابلیت جذاب در اپلیکیشن Camera قرار دارد. کاربران با استفاده از Magic Clone چند ژست تصویری می‌گیرند و در یک عکس واحد خروجی می‌گیرند. برای فعال‌سازی این ویژگی جالب توجه، مسیر پایین را طی کنید و گزینه Clone را بفشارید:

  • Camera/ More/ Clone

ناگفته نماند، زمانی که روی گزینه More‌ کلیک می‌کنید، امکانات بیشتری از دوربین گوشی را مشاهده خواهید کرد. این ویژگی‌ها هرکدام برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار مفید و کاربردی هستند.

تنظیمات گوشی شیائومی قابلیت App Lock

قابلیت App Lock

حریم خصوصی یکی از مهم‌ترین مسائل کاربران است. شیائومی هم به این موضوع توجه ویژه‌ای کرده است. در بخش تنظیمات، قابلیتی وجود دارد که کاربران می‌توانند روی اپلیکیشن‌ها پسورد بگذارند. این ویژگیApp Lock نام دارد.

یکی از مزیت‌های این قابلیت، امکان باز کردن اپلیکیشن‌ها با سنسور اثر انگشت است. کاربران با تنظیم اپلیکیشن‌ها، هر کدام از برنامه‌ها را می‌توانند با اثر انگشت یا الگوی تصویری باز کنند. برای فعال‌سازی قابلیت مهم App Lock، مسیر پایین را طی کنید:

  • Settings/ Apps/ App Lock

زمانی که روی گزینه App Lock کلیک کردید، پسورد گوشی خود را بزنید. سپس روی اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید قفل شوند کلیک کنید تا آنها برای باز شدن نیاز به رمز عبور پیدا کنند.

حالت Dark Mode حالت Dark Mode

حالت Dark Mode

این روزها ویژگی Dark Mode برای همه دستگاه‌ها و گجت‌ها ایجاد شده است. این قابلیت برای سلامت چشم بسیار مفید است. در واقع حالت تاریک در شب میزان اشعه تصاویر را کاهش می‌دهد تا از آسیب‌های چشمی جلوگیری کند.

حالا قابلیت Dark Mode در تنظیمات گوشی شیائومی هم در دسترس قرار دارد. برای فعال کردن این ویژگی مسیر پایین را بروید و حالت Dark Mode را روشن کنید:

  • Settings/ Display/ Dark Mode

جالب است بدانید، حالت تاریک را می‌توانید زمان‌بندی کنید. در این بخش، روی گزینه Schedule کلیک کنید و زمان روشن و خاموش شدن این حالت را تنظیم کنید. گوشی شما سر ساعت تنظیم شده حالت دارک مود را فعال می‌کند.

نظر شما درباره تنظیمات گوشی شیائومی چیست؟ آیا از این ویژگی‌ها در گوشی خود استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر