آموزش نحوه جلوگیری از آپدیت خودکار هواوی | چگونه بروزرسانی گوشی را غیرفعال کنیم؟

بروزرسانی سیستم عامل حجم اینترنت شما را کم می‌کند. از این رو ممکن است بپرسید برای جلوگیری از آپدیت خودکار هواوی چه کاری باید انجام دهیم؟ با کلیک همراه باشید.

آموزش نحوه جلوگیری از آپدیت خودکار هواوی | چگونه بروزرسانی گوشی را غیرفعال کنیم؟

جلوگیری از آپدیت خودکار هواوی

گوشی‌های موبایل برای رفع ایراد و بهبود امنیت سیستم‌عامل، در زمان‌های مختلف آپدیت‌هایی دریافت می‌کنند. این بروزرسانی‌ها به صورت خودکار انجام می‌شوند. در واقع، شرکت‌ها این امکان را به صورت پیش‌فرض در گوشی‌های خود فعال می‌کنند تا گوشی‌ها دچار مشکلی نشوند.

برای دانلود فابل آپدیت، حجم مورد نظری از اینترنت کاربران کاهش پیدا می‌کند. بنابراین، برخی کاربران برای صرفه‌جویی در حجم مصرفی خود، نیاز دارند که آپدیت خودکار گوشی خود را متوقف کنند. این مورد در گوشی‌های هواوی نیز وجود دارد. کاربران برای جلوگیری از آپدیت خودکار هواوی، می‌توانند مراحل پایین را طی کنند تا بروزرسانی گوشی خود را غیرفعال کنند.

جلوگیری از آپدیت خودکار هواوی جلوگیری از آپدیت خودکار هواوی

غیرفعال‌ کردن به روزرسانی خودکار گوشی

زمانی که آپدیت سیستم‌عامل در دسترس قرار گرفت، شما می‌توانید به بخش Settings گوشی هواوی خود مراجعه کنید. سپس به قسمت System & Updates بروید. روی گزینهSoftware Update کلیک کنید. در این بخش، در دسترس بودن فایل آپدیت را مشاهده خواهید کرد.

برای جلوگیری از آپدیت خودکار هواوی، گزینه Auto-Download over Wi-Fi را غیرفعال کنید. با انجام این روش، آپدیت خودکار سیستم گوشی شما غیرفعال خواهد شد.

اگر قصد بروزرسانی سیستم عامل گوشی خود در نیمه شب را دارید، شما می‌توانید زمان دانلود فایل آپدیت را زمان‌بندی کنید. برای انجام این کار، روش گفته شده در بالا را طی کنید. سپس گزینهAuto-Download over Wi-Fi را فعال کنید. در این بخش، گزینه Update Overnight را انتخاب کنید و زمان مورد نظر خود را مشخص کنید. گوشی موبایل شما در ساعت مقرر، اقدام به دانلود آپدیت گوشی شما خواهد کرد.

توقف آپدیت اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی توقف آپدیت اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی

متوقف کردن آپدیت خودکار اپلیکیشن‌ها

برای اینکه از آپدیت خودکار اپلیکیشن‌ها جلوگیری کنید، باید از طریق گوگل‌پلی اقدام به غیرفعال کردن آپدیت‌ها کنید. برای انجام این کار، ابتدا اپلیکیشن گوگل پلی را در گوشی هواوی خود باز کنید. در بالای صفحه، روی عکس پروفایل خود کلیک کنید.

در این صفحه، گزینه Settings را انتخاب و منوی Network Preferences را باز کنید. در این منو، روی گزینه Auto-Update Apps کلیک کنید. پنجره کوچکی باز می‌شود که با فشردن گزینه Don't auto-update apps می‌توانید بروزرسانی خودکار اپلیکیشن‌های گوشی خود را متوقف کنید.

لازم به ذکر است، برای اینکه برنامه‌های گوشی شما فقط از طریق Wi-Fi آپدیت شوند، می‌توانید روش بالا را طی کنید. سپس گزینه Auto-Update app over Wi-Fi only را انتخاب کنید. با فعال کردن این گزینه، اپلیکیشن‌ها با اینترنت Wi-Fi آپدیت خواهند شد.

نظر شما درباره غیرفعال کردن آپدیت‌های گوشی چیست؟ آیا این روش در مصرف اینترنت شما صرفه‌جویی خواهد کرد؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر