جلوگیری از به روز رسانی خودکار ویندوز 10 (بخش دوم)

رسانه کلیک - در این مطلب دو قسمتی قصد داریم تا نحوه انجام تنظیمات برای جلوگیری از به روز رسانی خودکار سیستم‌عامل ویندوز را آموزش دهیم.

جلوگیری از به روز رسانی خودکار ویندوز 10 (بخش دوم)

در مطلب قبلی 2 روش که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مانع به روز رسانی خودکار سیستم‌عامل ویندوز بشوید را معرفی کردیم. در این مطلب نیز قصد داریم تا دو روش دیگر برای توقف به روز رسانی خودکار سیستم‌عامل ویندوز را معرفی کنیم.

غیرفعال کردن سرویس به روز رسانی ویندوز 10

در سیستم‌عامل ویندوز سرویسی وجود دارد که قادر به تشخیص آخرین به روز رسانی‌ها، دانلود فایل‌های به روز رسانی سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌ها است. وقتی این سرویس غیرفعال شود، قابلیت به روز رسانی خودکار سیستم‌عامل ویندوز 10 نیز غیرفعال می‌شود. برای اینکه این قابلیت را غیرفعال کنید ابتدا کلیدهای ترکیبی Win + R را فشار دهید تا پنجره Command باز شود. در پنجره باز شده دستور Service.msc را تایپ کنید . سپس روی دکمه Ok کلیک کنید.

به روز رسانی خودکار ویندوز 10 در فهرست ظاهر شده گزینه Windows Update را انتخاب کنید و پنجره مربوط به آن را باز کنید.

به روز رسانی خودکار ویندوز 10 جعبه مربوط به تنظیمات به روز رسانی سیستم‌عامل ویندوز روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. در برگه General شما می‌توانید تنظیمات مربوط به سرویس به روز رسانی را ست کنید. این تنظیمات را می‌توانید به صورت دستی تغییر دهید یا به طور کلی غیرفعال کنید.

به روز رسانی خودکار ویندوز 10 در پایان روی برگه recovery کلیک کنید و در بخش First failure section گزینه Take no Action را انتخاب کنید.

سیستم‌عامل ویندوز 10 روی گزینه Apply کلیک کنید و سپس سیستم را ریست کنید.

غیرفعال کردن قابلیت به روز رسانی خودکار سیستم‌عامل با استفاده از اعمال تغییرات در Group Policy Editor

در سیستم‌عامل ویندوز 10 قابلیتی به نام Group policy وجود دارد که خود این قابلیت یک قابلیت مخفی دارد که با استفاده از آن می‌توانید به روز رسانی خودکار سیستم‌عامل ویندوز را غیرفعال کنید. برای استفاده از این قابلیت ابتدا کلیدهای ترکیبی win + R را فشار دهید تا پنجره Command باز شود. در پنجره باز شده دستور gpedit.msc را تایپ کنید و سپس روی گزینه OK کلیک کنید. در پنجره باز شده گزینه Computer Configuration را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا باز شود.

سیستم‌عامل ویندوز 10 در قسمت Administrative Templates پوشه Windows Components را انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید.

سیستم‌عامل ویندوز 10 در این حالت یک فهرست طولانی از فایل‌های ویندوزی برای شما نمایش داده می‌شود. در بالای این فهرست فولدر مربوط به سرویس به روز رسانی وجود دارد. روی این فولدر دو بار کلیک کنید تا باز شود.

سیستم‌عامل ویندوز 10 گزینه Configuration Automatic Update را پیدا کنید و روی آن دو بار کلیک کنید.

سیستم‌عامل ویندوز 10 در پنجره جدید باز شده گزینه Enabled را انتخاب کنید و صفحه را به سمت بالا بکشید و گزینه Notify For Download and Notify for Install را انتخاب کنید.

سیستم‌عامل ویندوز 10 روی گزینه Apply کلیک کنید و از آن خارج شوید.

ارسال نظر