حل مشکلات گوشی های شیائومی | آموزش گام به گام + عکس

در این مطلب راهکارهای مختلف برای حل مشکلات گوشی های شیائومی را به صورت مرحله به مرحله و همراه با عکس به شما آموزش می‌دهیم.

حل مشکلات گوشی های شیائومی | آموزش گام به گام + عکس

حل مشکلات گوشی های شیائومی

شیائومی جزو پنج برند برتر برای خرید گوشی هوشمند است و میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا دارد. با این حال وجود برخی مشکلات نرم‌افزاری عده‌ای را آزرده خاطر کرده است؛ مشکلاتی که بیشتر به سرویس موقعیت‌یاب GPS، گرم شدن بیش از حد دستگاه، عملکرد لگ دار، طول عمر باتری و اتصالات شبکه مربوط می‌شوند. در ادامه با کلیک همراه باشید تا روش‌های ساده و سریع برای حل مشکلات گوشی های شیائومی را به شما معرفی کنیم.

رفع مشکلات مربوط به GPS

بارها دیده شده که کاربران گوشی های شیائومی هنگام استفاده از GPS به مشکل برخورده‌اند. بدان معنا که اپلیکیشن های موقعیت‌یاب مثل گوگل مپ قادر به شناسایی مکان فعلی کاربر نیستند. برای رفع این مشکل بهتر است ابتدا از وضعیت به‌روزرسانی رابط کاربری مطمئن شوید. سپس راهکارهای زیر را امتحان کنید.

1. نوار اعلان را به سمت پایین کشیده و روی آیکون Location ضربه بزنید تا سیستم GPS خاموش شود. پس از گذشت چند ثانیه، مجددا آن را روشن کنید.

حل مشکلات گوشی های شیائومی

2. همچنین می‌توانید با روشن و خاموش کردن ویژگی Airplane Mode، تنظیمات شبکه و اتصالات گوشی را رفرش کنید تا مشکلات GPS تا حد زیادی برطرف شوند.

3. کلید پاور را فشرده و گوشی خود را خاموش کنید. در اکثر مواقع مشکلات مربوط به GPS پس از روشن شدن مجدد دستگاه از بین می‌روند.

4. قرار گرفتن دو دستگاه در نزدیکی یکدیگر ممکن است تبادل سیگنال GPS را تحت تأثیر قرار دهد. در چنین شرایطی توصیه می‌شود گوشی غیر ضروری‌تر را خاموش کنید.

5. بازگشت به تنظیمات کارخانه نیز می‌تواند مشکل مذکور را در گوشی‌های ردمی برطرف کند. اگر قصد انجام این کار را دارید حتما از داده‌های خود نسخه پشتیبان بگیرید. سپس به قسمت تنظیمات یا همان Setting رفته و به ترتیب گزینه‌های Backup and Reset و Factory را بزنید.

جلوگیری از داغ شدن گوشی

گرم شدن بیش از حد دستگاه یکی دیگر از مشکلات گوشی های شیائومی است که البته در اکثر گوشی های اندرویدی مشاهده می‌شود. به خصوص در مدل‌های قدیمی‌تر مثل ردمی نوت 5 پرو و ردمی نوت 7 پرو که از پردازنده‌های قدیمی اسنپدراگون 600 استفاده می‌کنند. خبر خوب آن است که شما می‌توانید با انجام راهکارهای زیر جلوی گرم شدن بیش از حد دستگاه را بگیرید.

1. بیشتر از 40 دقیقه با گوشی صحبت نکنید.

2. از اجرای طولانی مدت اپلیکشن هایی که دارای گرافیک بالا هستند (مثل بازی PUBG) خودداری کنید. بهتر است هر 20 دقیقه یک بار از برنامه خارج و لحظاتی بعد دوباره وارد آن شوید.

3. از اجرای هم‌زمان چند برنامه پرهیز کنید.

4. بیشتر از 40 دقیقه ویدئو نگاه نکنید. همچنین بهتر است هنگام شنیدن موسیقی وقفه‌های چند دقیقه‌ای ایجاد کنید.

5. از گرفتن عکس و ویدئو به صورت مداوم، به خصوص در روزهای گرم تابستان بپرهیزید.

همچنین بخوانید: حل مشکل متوقف شدن برنامه های گوگل در گوشی | رفع خطای گوگل پلی

اما برای رفع مشکل داغ شدن گوشی چه می‌توان کرد؟

1. کاور و برچسب‌های تزیینی را از دستگاه جدا کنید.

2. کلیه برنامه‌هایی که فعلا از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را ببندید.

3. نصب به‌روزرسانی‌ها نیز می‌تواند نقش مؤثری در رفع این مشکل داشته باشد. برای این کار به قسمت تنظیمات رفته و سپس گزینه‌های About Phone و System Update را بزنید.

4. ویجت ها و والپیپرهای متحرک را حذف کنید.

5. حالت استفاده از باتری را تغییر دهید. برای این کار کافی است به قسمت تنظیمات رفته و به ترتیب گزینه‌های Advanced Options، Battery و Battery Mode را بزنید و سپس حالت Battery Saver را فعال کنید.

حل مشکلات گوشی های شیائومی مرتبط با لگ کاربری

لگ های موجود در رابط کاربری می‌توانند سرعت دستگاه را پایین آورده و اجرای برنامه‌ها را با اختلال مواجه کنند. ترفندهای زیر می‌توانند در حل این مشکل به کمک شما بیایند.

1. بازگشت به تنظیمات کارخانه مؤثرترین راه است. ابتدا از داده‌های خود نسخه پشتیبان بگیرید. سپس به قسمت تنظیمات یا همان Setting رفته و به ترتیب گزینه‌های Backup and Reset و Factory را بزنید.

2. فایل‌ها و داده‌های غیر ضروری حذف کنید. همچنین توصیه می‌شود فایل‌های حجیم خود را به کارت SD انتقال دهید.

3. کش برنامه‌ها را پاک کنید.

4. با اجرای مراحل زیر سرعت پویانمایی را کاهش دهید تا سرعت UI بیشتر شود.

  • 1. وارد بخش تنظیمات شده و پس از انتخاب گزینه Software Information، 7 مرتبه روی عبارت Build Number ضربه بزنید تا گزینه‌های Developer برای شما فعال شوند.
  • 2. حال به قسمت Drawing بروید.
  • 3. حال سه حالت برای پویانمایی Window، Transition و Animator Duration برای شما به نمایش در می‌آیند که به صورت پیش‌فرض روی سرعت 1× تنظیم شده‌اند.
  • 4. عدد مذکور را روی 0.5× یا 0.25× تنظیم کنید تا سرعت UI افزایش یابد.

رفع مشکل تخلیه باتری

به یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات گوشی های شیائومی یعنی کاهش ناگهانی شارژ باتری می‌رسیم. البته این مشکل کمابیش در همه گوشی‌ها اتفاق می‌افتد؛ به ویژه اگر چند سالی از عمر باتری گذشته باشد. اما خوشبختانه برای حل این مشکل نیز راه‌های مختلفی وجود دارد.

1. به قسمت تنظیمات رفته و سپس گزینه‌های About Phone و System Update را بزنید تا به‌روزرسانی‌ها نصب شوند. این روش در اغلب مواقع کارساز است.

2. کش دستگاه را با رفتن به قسمت Storage و زدن گزینه Cashed Data پاک کنید. توجه داشته باشید که فایل‌های غیر ضروری و بیهوده باعث کند شدن دستگاه و خالی شدن باتری می‌شوند.

3. با نظارت بر اپلیکیشن های مختلف و میزان انرژی مصرف شده توسط آن‌ها می‌توانید مشکل مذکور را برطرف کنید. برای این کار به قسمت تنظیمات رفته و سپس گزینه‌های Battery، Power و Battery use را زده و برنامه‌های پرمصرف را حذف کنید.

حل مشکلات گوشی های شیائومی

4. اپلیکیشن های اضافه که به ندرت استفاده می‌شوند را از روی گوشی حذف کنید.

5. از قسمت تنظیمات، گزینه‌های Display و سپس Brightness level را انتخاب کرده و سپس ویژگی روشنایی خودکار (Automatic brightness) را غیر فعال کنید.

6. مجددا از قسمت تنظیمات، گزینه Lock screen & Password و سپس Sleep را انتخاب کنید تا زمان روشن ماندن صفحه را کاهش دهید.

7. به قسمت تنظیمات و Lock screen & Password رفته و گزینه Wake lock screen for notifications را غیر فعال کنید.

8. بلوتوث را خاموش کنید.

9. وارد تنظیمات شده و سپس گزینه‌های About phone، More و Location را بزنید. حال سوئیچ مقابل Access to my location را خاموش کنید.

حل مشکلات گوشی های شیائومی

سخن آخر

همان‌طور که ملاحظه کردید، حل مشکلات گوشی های شیائومی بسیار ساده است و زمان زیادی از کاربر نمی‌گیرد. بنابراین اگر قصد خرید یکی از محصولات شیائومی را دارید امیدواریم با خواندن این متن دلسرد نشده باشید. این موضوع را نیز در نظر بگیرید که مشکلات فوق ممکن است در همه گوشی‌ها رخ دهند و صرفا محدود به محصولات شیائومی نیستند.

ارسال نظر