حل مشکل فریز شدن سیستم‌عامل مک حین به‌روز‌رسانی (قسمت اول)

رسانه کلیک - در این مطلب دو قسمتی، قصد داریم نحوه برطرف کردن مشکل فریز شدن سیستم‌عامل مک در حین به روز رسانی را به شما آموزش دهیم. 

حل مشکل فریز شدن سیستم‌عامل مک حین به‌روز‌رسانی (قسمت اول)

اگرچه سیستم‌عامل مک یکی از قوی‌ترین و پر سرعت‌ترین سیستم‌عامل‌های موجود است اما ممکن است برخی از موارد در حین به روز رسانی سیستم‌عامل مک با مشکل فریز شدن و عدم جلو رفتن روند به روز رسانی مواجه بشویم.

روش‌های برطرف کردن مشکل فریز شدن سیستم‌عامل مک در حین به روز رسانی بسیار زیاد است که در این مطلب و مطلب بعدی 6 روش را به شما آموزش خواهیم داد.

1- غیرفعال کردن FileVault

قابلیت FileVault یک قابلیت امنیتی است که به شما این امکان را می‌دهد که به شما کمک می‌کند که جلوی دسترسی‌های غیرمجاز افراد به سیستم‌عامل را بگیرید. اما ممکن است که این قابلیت در حین به روزرسانی سیستم‌عامل مشکلاتی برای آن ایجاد کند. چون وظیفه این قابلیت رمزگذاری است و ممکن است در حین به روزرسانی اپلیکیشن بخواهد تغییرات را رمزگذاری کند و همین مسئله باعث فریز شدن سیستم‌عامل شود. به همین دلیل بهتر است قبل از به روزرسانی سیستم‌عامل مک این قابلیت را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن این قابلیت روی لوگوی اپل در نوار منو کلیک کنید. روی گزینه System Preferences کلیک کنید و سپس گزینه Security & Privacy را انتخاب کنید و از منوی باز شده روی گزینه FileVault کلیک کنید. در صفحه باز شده روی گزینه Turn Off FileVault کلیک کنید.

به روز رسانی سیستم‌عامل مک به این ترتیب شما باید بتوانید به راحتی سیستم‌عامل مک خود را به روزرسانی کنید.

2- بوت کردن سیستم‌عامل در حالت Safe Mode

اگر سیستم‌عامل مک در حین به روزرسانی به صورت ناگهانی فریز شد و به روزرسانی آن جلو نرفت به احتمال بسیار زیاد برنامه‌ای روی سیستم‌عامل وجود دارد که باعث ایجاد اختلال در عملیات به روزرسانی شده است. برای همین اگر می‌خواهیم سیستم‌عامل خود را به روزرسانی کنید بهتر است آن را روی حالت Safe Mode بالا بیاورید. در این حالت شما می‌توانید جلو اجرای نرم‌افزارهای شخص ثالث که ممکن است در حین به روزرسانی اختلال ایجاد کنند را بگیرید.

برای اینکه سیستم‌عامل را در حالت Safe Mode اجرا کنید، ابتدا سیستم‌ را خاموش کنید و سپس کلید Shift را پایین نگه دارید و سپس سیستم‌ را روشن کنید.

به روز رسانی سیستم‌عامل مک بعد از چند لحظه، سیستم‌عامل مک روی حالت Safe Mode اجرا می‌شود. وقتی سیستم‌عامل شما روی این حالت اجرا شد می‌توانید آن را به روزرسانی کنید.

3- بررسی صفحه مربوط به Apple System Status

اختلال ایجاد شده در حین به روزرسانی سیستم‌عامل مک ممکن است گاهی به دلیل سرورهای اپل که عملیات بارگذاری فایل‌ها از روی آن‌ها انجام می‌شود پیش آمده باشند. گاهی اوقات شلوغ بودن سرورها نیز می‌تواند باعث ایجاد اختلال در این به روز رسانی‌ها شود. چون معمولاً زمانی که اپل جدیدترین به روز رسانی‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، کاربران در همان ساعت‌های ابتدایی اقدام به به روز رسانی سیستم‌عامل خود می‌کنند.

به روز رسانی سیستم‌عامل مک به همین دلیل یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که از طریق این آدرس شلوغ بودن سرورهای اپل را بررسی کنید. اگر بخواهید ببینید که وضعیت سرورهای اپل چگونه است ابتدا در بخش macOs Software Update بررسی کنید که آیای آیکون مربوط به آن سبز است یا نه. اگر آیکون باشد، در این صورت مشکلی از بابت شلوغی سرورهای اپل وجود ندارد و می‌توانید عملیات به روزرسانی را به راحتی شروع کنید. در صورتی که رنگ آیکون قرمز یا زرد باشد مشکل از سرورهای اپل است و باید صبر کنید تا این مشکل برطرف شود.

در قسمت دوم، ادامه راه‌های برطرف کردن این مشکل را بررسی خواهیم کرد.

ارسال نظر