آموزش درج امضا در ورد به زبان ساده

درج امضا در ورد یکی از بهترین روش‌ها برای شخصی‌سازی و رسمیت دادن به سند است. این قابلیت حین نوشته قراردادها و نامه‌های مهم بیشتر به کار می‌آید.  

آموزش درج امضا در ورد به زبان ساده

درج امضا در ورد

خوشبختانه سازندگان مایکروسافت ورد این امکان را برای ما فراهم آورده‌اند تا امضای خود را به صورت دستی و دیجیتال به سند اضافه کرده و چهره رسمی به آن بدهیم. در ادامه سه روش ساده برای درج امضا در فایل ورد را به شما معرفی می‌کنیم.

اضافه کردن خط امضا

با افزودن خط امضا به ورد می‌توانید محل دقیق امضا روی سند را تعیین کنید. برای این کار وارد تب Insert شده و گزینه Signature Line را بزنید. این گزینه معمولا در باکس Text قرار دارد.

حال باکس تنظیمات برای شما ظاهر می‌شود. در این قسمت می‌توانید نام، سِمَت و آدرس ایمیل شخص امضاکننده را وارد کنید. در پایان OK را بزنید تا خط امضا به فایل ورد اضافه شود.

درج امضا در ورد

همچنین می‌توانید محل خط امضا را به صورت دستی جابجا کرده و حتی اندازه آن را تغییر دهید.

درج امضای دیجیتالی

برای درج امضا در ورد به صورت دیجیتالی باید ابتدا مراحل فوق را تکرار کنید. حال به یک گواهی امنیتی نیاز خواهید داشت. این گواهینامه را می‌توانید از GlobalSign یا شرکای دیگر مایکروسافت تهیه کنید. اما ساده‌ترین راه استفاده از ابزار Selfcert خود مایکروسافت است. برای نصب این ابزار وارد پوشه نصب مایکروسافت آفیس شده و دو بار روی Selfcert.exe کلیک کنید.

وارد Selfcert شده و پس از وارد کردن نام کامل خود در باکس Your certificate's name، گزینه OK را بزنید.

مجددا فایل ورد را باز کرده و دو مرتبه روی خط امضا کلیک کنید. باکس Sign ظاهر می‌شود. حال نام خود را تایپ و سپس روی گزینه Sign کلیک کنید تا امضای دیجیتالی در فایل ورد درج شود. به خاطر داشته باشید در صورت ویرایش سند، امضای دیجیتالی از اعتبار می‌افتد و شما باید دوباره مراحل را تکرار کنید.

درج امضا در ورد

تبدیل عکس به امضا در ورد

اگر می‌خواهید عین امضای دستی خود را در ورد درج کنید، باید از آن اسکن گرفته و آن را به صورت عکس به فایل ورد اضافه کنید.

برای این کار دو مرتبه روی خط امضا بزنید تا Select Image پدیدار شود. سپس به ترتیب گزینه‌های Insert Pictures و From a File را زده و فایل تصویر امضای خود را انتخاب کنید. در پایان Sign را بزنید تا امضای دستی شما به ورد اضافه شود.

درج امضا در ورد

فرایند درج امضا در ورد چه به صورت دیجیتالی و چه به صورت دستی، بسیار ساده و سریع صورت می‌گیرد. اگر حین فرایند با مشکلی برخوردید، آن را با اعضای تیم کلیک در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

ارسال نظر