در انتخاب قالب سایت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

رسانه کلیک - در این مطلب نکات مهم برای انتخاب قالب سایت را بررسی می‌کنیم. در انتخاب قالب سایت خود دقت زیادی داشته باشید تا بتوانید مخاطبان بیشتری جذب کنید و سایت خود را سریع‌تر رشد دهید. 

در انتخاب قالب سایت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

قالب سایت یکی از مهم‌ترین عوامل جذابیت سایت است و کمک زیادی در جذب مخاطب به شما می کند. قالب سایت باید برای مخاطب جذابیت داشته باشد و علاوه بر اینکه باید احساس خوبی را به او منتقل کند، باید به گونه ای طراحی شود که در ذهن او ماندگار شود. در این مطلب بررسی می‌کنیم که برای انتخاب قالب سایت باید به چه نکاتی توجه کنیم.

1- سادگی

همیشه و در همه موارد، سادگی جذابیت بیشتری دارد. در اینتخاب قالب سایت نیز باید به ساده بودن قالب توجه زیادی داشته باشید و از انتخاب قالب‌های پیچیده و شلوغ خودداری کنید. ساده بودن قالب سایت علاوه بر اینکه جذابیت زیادی دارد، بهتر در ذهن مخاطب حک می‌شود. قالبی که انتخاب می کنید باید متناسب با هدف شما باشد و به‌گونه‌ای باشد که مخاطبان بتوانند به سادگی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

2- سازگاری با مرورگرها

افراد مختلف در دنیا از مرورگرهای مختلفی برای جست‌وجو در اینترنت استفاده می‌کنند. در انتخاب قالب سایت هم باید توجه کنید که حتما قالب با مرورگرهای مختلف سازگار باشد تا همه کاربران بتوانند با هر مرورگری بدون مشکل به سایت شما دسترسی داشته باشند.

3- سازگاری با افزونه‌های وردپرس

سازگاری با افزونه‌های وردپرس برای انتخاب یک قالب بسیار مهم است. با استفاده از افزونه‌های مختلف می‌توانید قدرت سایت خود را بیشتر کنید و امکانات بیشتری را به آن اضافه کنید؛ اما اگر قالب سایت شما با این افزونه‌های سازگار نباشد باید قید بروزرسانی امکانات سایت را بزنید.

4- پشتیبانی

قالبی را برای سایت خود انتخاب کنید که پشتیبانی فعالی داشته باشد. ابتدا درباره فردی که قالب خود را از او خریداری می کنید تحقیق کنید. فروشنده باید پشتیبانی خوبی برای قالب داشته باشد تا در صورت بروز مشکل در آینده بتوانید مشکل خود را به سادگی برطرف کنید.

5- سازگار با الگوریتم‌های گوگل

هدف از ایجاد سایت، کسب رتبه بالا در موتورهای جست‌وجو گوگل و کسب مشتری از این طریق است. اگر قالب سایت شما با الگوریتم‌های گوگل سازگار نباشد و سئو مناسبی نداشته باشد، عملا بی‌فایده است. یک قالب خوب باید کدنویسی خوبی داشته باشد تا باعث رشد ترافیک وب‌سایت شما شود.

6- قابلیت چند زبانه شدن

برای انتخاب قالب سایت باید به دنبال سایتی باشید که با افزونه wpm سازگاری داشته باشد. با استفاده از این افزونه می‌توانید سایت خود را چند زبانه کنید. این موضوع زمانی که بخواهید کسب‌وکار خود را توسعه دهید و وارد بازار کشورهای دیگر شوید، بسیار مهم خواهد بود.

7- صفحه‌ساز گرافیکی

قالب های وردپرسی جدید دارای بخشی به نام صفحه‌ساز گرافیکی هستند که به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به کدنویسی، صفحات سایت خود را بسازید و هر طرحی که دوست دارید را به صفحات اضافه کنید. پشتیبانی از ویژوال کامپوزر هم یک نکته مثبت برای انتخاب قالب است.

ارسال نظر