آموزش نحوه دیلیت اکانت توییتر

رسانه کلیک - اگر به هر دلیلی استفاده از پلتفرم توییتر شما را خسته کرده است، شما می‌توانید با استفاده از آموزش دیلیت اکانت توییتر اقدام به حذف حساب خود کنید. 

آموزش نحوه دیلیت اکانت توییتر

مسئله دیلیت اکانت توییتر معمولا زمانی مطرح می‌شود که کاربر به هردلیلی دیگر نخواهد از این پلتفرم استفاده کند. از طریق این آموزش شما می‌توانید حساب کاربری توییتر خود را غیرفعال یا بطور دائمی حذف کنید.

دیلیت اکانت توییتر یا غیرفعال‌سازی حساب توییتر؟

یکی از مواردی هنگام حذف حساب کاربری خود باید در نظر بگیرید این است که شما نمی‌توانید بدون غیرفعال کردن آن این کار را انجام دهید.

حذف حساب کاربری توییتر معمولا یک فرایند ۳۰ روزه دارد. در واقع وقتی کاربر برای حذف حساب خود اقدام می‌کند، توییتر به کاربران ۳۰ روز زمان می‌دهد تا در صورت تغییر عقیده دوباره بتوانند حساب خود را فعال کنند.

وقتی شما حساب خود را غیرفعال کنید، نام کاربری و بطور کلی پروفایل شما دیگر در وبسایت توییتر قابل نمایش نخواهد بود. البته این غیرفعال‌سازی فقط یک بازه زمانی ۳۰ روزه داشته و در صورت عدم بازگشت کاربر و فعال‌سازی مجدد حساب، پس از پایان زمان اعلام شده حساب کاربر فرد با تمام اطلاعات آن بطور کلی از سرورهای توییتر پاک می‌شود.

چگونه می‌توان داده‌های روی حساب را قبل از غیرفعال‌سازی دانلود کرد؟

اگر شما قصد دارید به تاریخچه کلی حساب کاربری خود دسترسی داشته و آن را برای خود داشته باشید می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات حساب (Account Settings) روی گزینه "Download an archive of your data" کلیک کنید. حال شما باید رمز خود را وارد کرده و روی گزینه "Confirm" کلیک کنید.

در این مرحله به منظور تایید نهایی، توییتر برای شما یک ایمیل یا کد به شماره تلفن شما می‌فرستد. در صورت وارد کردن کد ارسال شده، در این مرحله با کلیک روی گزینه "Request Data"، درخواست شما به جهت دریافت محتوای کامل اکانت در سامانه توییتر ثبت شده و پس از مدتی کوتاه تمامی داده‌های حساب کاربری بصورت یک فایل زیپ به ایمیل شما ارسال می‌شود.

غیرفعال‌سازی حساب توییتر در دسکتاپ، اندروید و iOS

توجه داشته باشید مراحل در هر دستگاه مشابه یکدیگر هستند به همین دلیل شما با دنبال کردن گزینه‌های اعلام شده می‌توانید به راحتی حساب توییتری خود را غیرفعال کنید.

برای این کار ابتدا شما باید روی گزینه "More" در منوی سمت چپ کلیک کنید. (این گزینه در اندروید و آی‌او‌اس بصورت یک نوار سه‌خطی در بالا و سمت چپ صفحه وجود دارد)

حال شما با مراجعه به بخش "Settings and privacy" گزینه‌ای به اسم "Your Account" را مشاهده خواهید کرد.

با کلیک روی آن و انتخاب گزینه "Deactivate your account" شما می‌توانید حساب خود را غیرفعال کنید. به یاد داشته باشید در مرحله نهایی برای اهراز هویت از شما رمز حسابتان پرسیده می‌شود.

به همین راحتی!

لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر