رایج ترین مشکلات نرم افزاری گوشی و چگونگی رفع یا جلوگیری از آنها

رسانه کلیک - فناوری همیشه بی نقص نیست، بنابراین می توانید مشکلات مختلفی را تجربه کنید که خودتان می توانید به راحتی حل کنید. گوشی ها ممکن است بعضی مواقع دچار مشکل و خطا شوند. همان طور که می دانید این مشکلات می تواند یک وضعیت بسیار استرس زا ایجاد کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا رایج ترین مشکلات نرم افزاری گوشی و راه حل های آنها را تهیه کنیم تا بتوانید آن ها را حل کنید.

رایج ترین مشکلات نرم افزاری گوشی و چگونگی رفع یا جلوگیری از آنها

ما از شما دعوت می کنیم با ما همراه شوید و چیزهایی را کشف کنید که شاید شما از گوشی خود نمی دانستید.

مشکلات و راه حل های مشترک نرم افزاری گوشی ها

1. گوشی با سرعت آهسته کار می کند

این چیزی است که همه ی ما حداقل یکبار آن را تجربه کرده ایم. این مشکل رایج ترین مسئله ی گوشی ها است و بیشتر با گوشی های قدیمی در ارتباط است. با این حال، گوشی های جدیدتر می توانند همین مشکل را داشته باشند. هنگامی که حافظه دسترسی (RAM) شما پر از برنامه ها و فایل هایی است؛ شما از آنها استفاده نمی کنید و یا به آنها نیاز ندارید، گوشی شما به اصطلاح سنگین می شود و به کندی کار می کند.

راه حل: گوشی خود را مرتب کنید و برنامه ها، فایل ها را ببندید و یا حذف کنید و داده های حافظه نهان را پاک کنید. اگر اخیراً یک برنامه نصب کرده اید و باعث شده گوشی شما به خوبی کار نکند، باید آن را حذف کنید و ببینید که گوشی شما سریع تر کار می کند یا خیر. اگر این روش به شما کمک نکرد، می توانید اطلاعات مهم را نیز در Google Drive ، Dropbox یا فقط در کامپیوتر خود ذخیره کنید. سپس می توانید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید.

رایج ترین مشکلات نرم افزاری گوشی و چگونگی رفع یا جلوگیری از آنها

2. عمر کوتاه باتری گوشی

یکی دیگر از مشکلات رایج که برای همه اتفاق می افتد، این است که گوشی شما هرگز باتری کافی ندارد اگرچه تمام وقت از آن استفاده نمی کنید. عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند بر باتری گوشی شما تأثیر بگذارد، بهتر است آن ها را بشناسید.

راه حل: ابتدا باید سعی کنید روشنایی صفحه را کمتر کنید و در صورت استفاده نکردن از GPS ، WiFi و Bluetooth ، آن ها را خاموش کنید. همچنین می توانید حالت صرفه جویی در باتری را فعال کنید و ببینید که آیا باتری شما عمرش بیشتر طول می کشد یا خیر. علاوه بر این، باید استفاده از باتری خود را در تنظیمات گوشی خود بررسی کنید و ببینید کدام برنامه ها از باتری بیشتری استفاده می کنند. اگر معمولاً به آن برنامه ها نیازی ندارید، می توانید مواردی را که باتری بیشتری تخلیه می کند، ببندید یا غیرفعال کنید.

رایج ترین مشکلات نرم افزاری گوشی و چگونگی رفع یا جلوگیری از آنها

3. داغ کردن گوشی

این مشکل معمولا می تواند مربوط به مسئله قبلی باشد. گوشی بیش از حد داغ، گاهی اوقات به مشکلات باتری گوشی مربوط می شود. اما می تواند مرتبط با شارژر گوشی و مکانی که از آن استفاده می کنید هم باشد. اگر این مشکل را تجربه کرده اید، باید به زودی آن را حل کنید، زیرا باتری و صفحه گوشی شما به طور جدی آسیب دیده است.

راه حل: ابتدا باید راه حل هایی که در مورد قبلی گفته شد را امتحان کنید، تا ببینید آیا این مشکل ارتباط مستقیمی با مسئله باتری گوشی شما دارد یا خیر. اگر بیش از حد گرم می شود، سعی کنید گوشی خود را در مکانی تازه حمل کنید و آن را از گرمای خورشید دور نگه دارید. همچنین می توانید برای تمیز کردن مجدد گوشی خود چند دقیقه وقت بگذارید و دوباره از آن استفاده کنید.

رایج ترین مشکلات نرم افزاری گوشی و چگونگی رفع یا جلوگیری از آنها

4. فضای کامل آزاد ذخیره سازی گوشی

شاید شما فردی باشید که بیش از حد عکس، آهنگ، اسناد و برخی پرونده های دیگر را ذخیره می کنید و اگرچه دیگر به آنها احتیاج ندارید، اما آنها را حذف نمی کنید. بعضی اوقات آن پرونده ها آنقدر قدیمی هستند که فراموش می کنید آنها را در گوشی خود ذخیره کرده اید.

راه حل: این چهارمین مشکل مشترک گوشی ها است، که می تواند مربوط به اولین موردی باشد که قبلاً به آن اشاره کردیم. وقتی فضای ذخیره سازی خود را پر کردید، گوشی شما به آرامی کار می کند. بنابراین، راه حل های ممکن برای این مشکل یکسان است: سعی کنید آن پرونده ها و برنامه هایی را که دیگر از آنها استفاده نمی کنید حذف کنید. همچنین می توانید مکالمات و پیام های متنی قدیمی را پاک کرده و داده های حافظه نهان را پاک کنید. سعی کنید آن پرونده هایی را که می خواهید نگه دارید، انتقال دهید به یک کارت microSD ، تا آن اطلاعات ارزشمند را در مکانی امن ذخیره کنید.

5. سوکت شارژر آسیب دیده گوشی

همان طور که مشخص است، هیچ چیز برای همیشه دوام ندارد. گوشی شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. با گذشت زمان، درگاه های شارژ گوشی به زوال می روند. استفاده غلط یا گرد و خاک می تواند موجب خرابی سوکت شارژ گوشی بشود.

راه حل: قبل از اینکه گوشی خود را به تعمیرگاه ببرید، سعی کنید درگاه شارژ را با یک مسواک جدید و خشک تمیز کنید. همچنین می توانید آن را با استفاده از یک پنبه خشک تمیز کنید تا گرد و غبار و گرد و خاک هایی که به شما اجازه نمی دهد، تا شارژر شما به درستی کار کند،از بین برود.

رایج ترین مشکلات نرم افزاری گوشی و چگونگی رفع یا جلوگیری از آنها

ارسال نظر