رفع ارورهای گیفت کارت گوگل پلی | حل مشکلات ردیم کردن گیفت کارت گوگل

با اینکه مشکلات کارت های هدیه گوگل هر روز به طور غیرمنصفانه‌ای بیشتر می‌شود، اما باز هم بسیاری از گیمرها به دنبال رفع ارورهای گیفت کارت گوگل پلی هستند چرا که زمان و سرمایه زیادی را صرف خرید آن‌ها کرده‌اند.   

رفع ارورهای گیفت کارت گوگل پلی | حل مشکلات ردیم کردن گیفت کارت گوگل

رفع ارورهای گیفت کارت گوگل پلی

در هنگام ردیم کردن گیفت کارت گوگل پلی ممکن است با خطاهای متعددی رو به رو شوید. در حالی که قوانین گوگل در مورد کشورهای تحریم شده و استفاده از گیفت کارت ها روز به روز سخت‌تر می‌شود، امیدواریم راه‌حل‌های زیر هنوز هم کارآمد باشند.

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. پیش از ورود به گوگل پلی و ردیم کردن کارت هدیه، به هر نحوی که شده پیوند خود را با ایران مخفی کنید. به هیچ‌وجه از مرورگر کروم برای عملیات مربوط به Redeem استفاده نکرده و حتما IP خود را به IP آمریکا تغییر دهید. همه کوکی‌ها و کش ها را پاک کنید، چون IP شما از طریق ردیابی آن‌ها شناسایی می‌شود.

اگر گوگل تشخیص دهد شما ایرانی هستید، گیفت کارت را غیرفعال و اکانت جیمیل شما را مسدود خواهد کرد. بازگردانی اکانت جیمیل مسدود شده نیز دردسرهای خاص خودش را داشته و شاید اصلا قابل بازگردانی نباشد. در این آموزش ، با رفع ارورهای گیفت کارت گوگل همراه ما باشید.

رفع خطای Error redeeming code: Error Code: PRS-GCRPM-01

اگر IP شما به IP آمریکایی تغییر نکرده باشد، با چنین خطایی مواجه می‌شوید. نرم‌افزارهای تغییر IP ضعیف نمی‌توانند از پس مکانیزم های پیشرفته گوگل برآیند. اگر در هنگام نیاز از آدرس و کد پستی آمریکایی استفاده نکنید، مشاهده چنین خطایی به منزله نابودی کارت شماست!

با این حال ضرری نمی‌بینید اگر IP خود را به هر نحوی که شده به IP ایالات‌متحده تغییر داده و مجددا شماره را وارد کنید. شاید شانس با شما یار باشد.

رفع خطای We need more info to redeem your gift card

رفع ارورهای گیفت کارت گوگل

وقتی از سد خطای بالا گذشتید، احتمالا با خطای بدتری مواجه می‌شوید. گوگل از شما می‌خواهد اطلاعات بیشتری ارسال کنید! چند راهکار برای حل این مشکل وجود دارد، اما به سبب پیشرفت مکانیزم های شناسایی، تضمینی بر کارایی آن‌ها نیست.

پس از کلیک روی Send Us Details یک فرم در مقابل شما ظاهر می‌شود که باید آن را پر کنید. حواستان باشد که هویت ایرانی خود را افشا نکنید. لازم است ایمیل و کد دریافتی خود را به عنوان رسید خرید یا همان Receipt تحویل دهید.

برای این کار به صفحه ایمیل خود رفته و رد هرگونه کلمه فارسی را با تبدیل زبان صفحه به انگلیسی (کلیک سمت راست روی صفحه و انتخاب Translate to English) از بین ببرید. سپس یک اسکرین شات از ایمیل و کد دریافتی تهیه کرده و آن را برای گوگل بفرستید.

اگر مشکل حل نشد، به چت زنده با گوگل پلی مراجعه کنید. با پشتیبان گوگل پلی ارتباط برقرار کرده و به آن‌ها بگویید که گیفت کارت را از یکی از دوستان یا آشنایان به عنوان هدیه گرفته‌اید، ولی قادر به استفاده از آن نیستید. سپس از آن‌ها بخواهید گیفت کارت را برای جیمیل شما ردیم کنند.

با تمام این تفاسیر، خطای بالا معمولا رفع نمی‌شود و مشاهده آن به منزله غیرفعال شدن گیفت کارت و هدر رفتن پول و امید شما است!

رفع خطای Code country does not match your account country

این خطا به این موضوع اشاره می‌کند که کد واردشده، با کشور شما مطابقت ندارد. برای پیشگیری از بروز این خطا، گیفت کارت های آمریکایی بخرید. در این صورت با ردیم کردن کارت با یک IP آمریکایی با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد.

با این وجود، اگر می‌دانید گیفت کارت شما متعلق به چه کشوری است، با IP همان کشور یک جیمیل ساخته و این بار با جیمیل جدید، گیف کارت را ردیم کنید. توجه داشته باشید که حین ساخت جیمیل جدید، از مرورگر کروم استفاده نکنید، حتما با IP همان کشور استفاده کنید (با نرم‌افزار تغییر IP)، اکانت جدید را به اکانت قبلی لینک نکنید و در نهایت شماره موبایل ایران را نیز به اکانت جدید متصل نکنید.

در صورت لزوم، جهت تغییر اطلاعات کیف پول، از جمله آدرس، کشور و حتی زیپ کد، می‌توانید به لینک pay.google.com مراجعه کرده و از بخش Address اطلاعات Payment Method را تغییر دهید.

رفع خطای You have already redeemed that code

رفع ارورهای گیفت کارت گوگل

خطای بالا یعنی کد گیفت کارت قبلا یک‌بار استفاده شده است. اگر واقعا این کار را انجام داده‌اید، ولی میزان اعتبار هنوز شارژ نشده، ابتدا گوشی خود را روشن یا خاموش کرده، سپس کش اپلیکیشن GooglePlay (روی گوشی اندرویدی) را پاک کرده و سپس بررسی کنید که اینترنت و IP خارجی وصل باشند.

با توجه به سختی کار در رفع ارورهای گیفت کارت گوگل به نظر شما بهتر نیست فعلا از این کارت های هدیه گران‌قیمت استفاده نکنیم؟ ما به عنوان کاربران ایرانی یک بخش هرچند کوچک از مشتریان گوگل به حساب می‌آییم که احترام متقابلی نصیبان نمی‌شود.

با توجه به نرخ روزافزون دلار و اوضاع بد اقتصادی، بهتر نیست این بار ما گوگل را تحریم کنیم تا بلکه فکری به حال مشکلات گیفت کارت های خود کند؟

ارسال نظر