رفع مشکل تخلیه باتری گوشی‌های اندرویدی در گوگل پلی

رسانه کلیک - از آنجایی که در فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی به منظور به روز رسانی اپلیکیشن‌های گوشی همیشه در حالت استندبای است، ممکن است باتری گوشی شما را سریع تخلیه کند.

رفع مشکل تخلیه باتری گوشی‌های اندرویدی در گوگل پلی

البته نکته مهم این است که بر اساس مطالعات انجام شده اینکه گوگل پلی را مقصر اصلی تخلیه باتری گوشی بدانیم یک اشتباه بزرگ است. در واقع مشکل باتری زمانی ایجاد می‌شود که عملکرد برخی از اپلیکیشن‌ها یا مثلاً وای فای و غیره که توسط این سرویس کنترل می‌شود، دچار مشکل شود.

بروز مشکل در عملکرد این دستگاه‌ها منجر به بروز مشکل در باتری و هد رفتن شارژ آن می‌شود. البته خوشبختانه راه‌هایی برای رفع این مشکل وجود دارد که در این مطلب به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

تشخیص مشکل تخلیه باتری در گوگل پلی

خوشبختانه امکان تشخیص این موضوع که آیا تخلیه شارژ باتری گوشی به دلیل مشکل در گوگل پلی است یا نه وجود دارد و نیازی به نصب اپلیکیشن دیگری نیست. برای تشخیص این موضوع ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شده و گزینه Apps & notification را فعال کنید.

تخلیه باتری سپس در فهرست اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی گزینه مربوط به گوگل پلی را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.

در صفحه باز شده روی گزینه Advanced کلیک کنید و سپس عبارت نمایش داده شده زیر گزینه Battery را بررسی کنید.

تخلیه باتری در این قسمت میزان باتری که از آخرین شارژ باتری توسط گوگل پلی استفاده شده نمایش داده می‌شود. اگر این میزان بیشتر از چند درصد باشد مشکل تخلیه شارژ باتری به دلیل بروز اشکال در گوگل پلی است.

پیدا کردن مشکل اصلی در تخلیه باتری گوشی اندرویدی

در واقع مشکل اصلی به هیچ عنوان مربوط به گوگل پلی نیست چون این سرویس به هیچ عنوان به تنهایی باتری گوشی را تخلیه نمی‌کند. در واقع بروز خطا میان اپلیکیشن‌هایی که تحت کنترل این سرویس هستند مشکل تخلیه باتری را در گوشی‌های اندرویدی ایجاد می‌کنند.

پس به محض مشاهده این موضوع اولین کاری که باید انجام دهید این است که اپلیکیشنی که با مشکل روبرو شده است را پیدا کنید. اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای بررسی این موضوع استفاده کنید. یکی از این اپلیکیشن‌ها که بسیار کاربردی است، اپلیکیشن Greenify است که نسخه اصلی و ابتدایی آن رایگان بوده و می‌توان از آن استفاده کرد.

پاک کردن کش و داده‌های گوگل پلی برای برطرف کردن مشکل تخلیه باتری

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای برطرف کردن مشکل تخلیه شارژ باتری در گوشی‌های اندرویدی پاک کردن کش و داده‌های سرویس گوگل پلی است.

برای پاک کردن کش گوگل پلی ابتدا وارد بخش تنظیمات یا Setting گوشی شده و روی گزینه Application & Notification کلیک کنید. روی گزینه Google Play Service کلیک کنید و گزینه Storage را انتخاب کرده و سپس گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.

تخلیه باتری اگر همچنان مشکل تخلیه شارژ باتری برقرار است قدم بعدی که باید بردارید پاک کردن داده‌های سرویس گوگل پلی است. اگر این داده‌ها پاک کنید باید برای ورود به این سرویس دوباره رمز عبور و نام کاربری خود را وارد کنید.

برای این کار ابتدا وارد تنظیمات گوشی شده و سپس از قسمت Application & Notification گزینه گوگل پلی را انتخاب کنید. سپس در قسمت Storage گزینه Clear Storage و در نهایت گزینه Clear All Data را انتخاب کنید.

تخلیه باتری

ارسال نظر