رفع مشکل ویس چت تلگرام و قطع شدن موسیقی

با رفع مشکل ویس چت تلگرام می‌توانید به جای نوشت متن‌های وقت‌گیر، صدای خود را برای مخاطب ارسال کنید و یا اجازه دهید تا او هم موسیقی در حال پخش روی گوشی شما را بشنود.

رفع مشکل ویس چت تلگرام و قطع شدن موسیقی

رفع مشکل ویس چت تلگرام

علیرغم فیلتر بودن تلگرام در ایران، کاربران بسیاری هنوز از این اپلیکیشن امن و راحت استفاده می‌کنند. تلگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا ضمن ارسال و دریافت پیام‌های متنی، به تبادل پیام‌های صوتی با یکدیگر بپردازند.

درست مثل اپلیکیشن واتس اپ، تلگرام نیز به شما اجازه می‌دهد با نگه‌داشتن دکمه میکروفون، صدای خود را برای مخاطب ارسال کنید. اما به تازگی برخی کاربران از مشکل نداشتن صدا در ویس‌های ارسال‌شده خود در تلگرام گلایه کرده‌اند. برخی دیگر نیز از قطع شدن صدای موسیقی حین فرستادن ویس کلافه شده‌اند.

در این مقاله به طور کلی به رفع مشکل ویس چت تلگرام پرداخته و هر دو مسئله ذکرشده را حل می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

بررسی تنظیمات گوشی برای رفع مشکل ویس چت

اصلی‌ترین مشکل صدا در ویس چت، به غیر فعال بودن میکروفون اشاره می‌کند. فعال کردن این گزینه در گوشی‌های مبتنی بر iOS و اندروید کمی متفاوت است.

فعال کردن میکروفون در گوشی‌های آیفون

برای فعال کردن میکروفون ابتدا اپلیکیشن Settings را باز کرده و به قسمت Privacy بروید. روی دکمه Microphone کلیک کنید.

در این قسمت، تمام اپلیکیشن هایی که به میکروفون دستگاه دسترس دارند به شما نشان داده می‌شوند. تلگرام را پیدا کرده و دکمه لغزشی روبه روی آن را فعال کنید.

بدین ترتیب، اپلیکیشن تلگرام مجاز به استفاده از میکروفون می‌شود. بدین ترتیب، چت صوتی با مخاطب در تلگرام امکان‌پذیر می‌شود.

فعال کردن میکروفون در گوشی‌های اندرویدی

در گوشی‌های اندرویدی، ابتدا باید به اپلیکیشن Settings رفته و وارد بخش Application Manager یا (در برخی گوشی‌ها) Apps شد. لیستی از اپلیکیشن های نصب‌شده روی گوشی به شما نشان داده می‌شود. پس تلگرام را انتخاب کنید.

بدین ترتیب، به صفحه زیر منتقل می‌شوید. روی گزینه Permissions کلیک کرده و دکمه میکروفون را فعال کنید.

رفع مشکل ویس چت تلگرام

به همین راحتی، قابلیت ارسال پیام صوتی به وسیله میکروفون در تلگرام امکان‌پذیر شده و می‌توانید به جای تایپ متن‌های طولانی و وقت‌گیر، صدای دل‌نشین خود را برای دوست یا مخاطب خود ارسال کنید.

ادامه پخش موسیقی حین ارسال ویس

پس از رفع مشکل ویس چت تلگرام و فعال کردن گزینه میکروفون، نوبت به غیرفعال سازی توقف موسیقی حین ارسال پیام صوتی در تلگرام و همین‌طور ویس گرفتن از آهنگ در تلگرام می‌رسد.

برخی مواقع می‌خواهید حین گوش دادن به موسیقی دلخواه، صدای خود را به مخاطب برسانید، و یا بخشی از موسیقی را به صورت ویس برای مخاطب ارسال کنید. اما به محض فشردن دکمه میکروفون، پخش موسیقی متوقف می‌شود.

برای غیرفعال کردن توقف پخش موسیقی در تلگرام ، ابتدا به بخش Settings اپلیکیشن رفته و سپس انگشت خود را روی پایین‌ترین قسمت (رنگ خاکستری) قرار دهید، تا صفحه Debug Menu برای شما ظاهر شود.

حال کافی است روی گزینه Disable pause music when recording ضربه بزنید. با این کار، موسیقی حین ضبط پیام‌های صوتی متوقف نمی‌شود و می‌توانید صدای خود یا صدای موسیقی پس‌زمینه را در قالب پیام صوتی ارسال کنید.

اگر با هر مشکل دیگری در تلگرام مواجه شده‌اید، آن را در بخش نظرات مطرح کرده تا روش ساده برای حل آن را به شما نشان دهیم.

ارسال نظر