رفع مشکل کار نکردن دوربین در سیستم عامل مک

رسانه کلیک - اگر دوربین لپ‌تاپ مک شما دچار مشکل شده است، جای نگرانی ندارد. در این مطلب روش‌های رفع مشکل کار نکردن دوربین در سیستم عامل مک را آموزش می‌دهیم.

رفع مشکل کار نکردن دوربین در سیستم عامل مک

اگر دوربین لپ‌تاپ شما روی سیستم‌عامل مک کار نمی‌کند نگران نباشید. معمولا ایرادهای مربوط به دوربین در سیستم‌عامل مک ایرادهای جزئی است که به سادگی قابل برطرف کردن هستند. در این مطلب قصد داریم تا روش‌های رفع مشکل کار نکردن دوربین در سیستم عامل مکرا توضیح دهیم.

اگر در هنگام کار کردن با دوربین لپ‌تاپ در سیستم‌عامل مک با ارورهایی مثل No Camera Connected یا No Camera Available مواجه می‌شوید یکی از روش‌هایی که در ادامه توضیح داده می‌شود را برای رفع مشکل خود انجام دهید.

۱- آیا دوربین در یک اپلیکیشن دیگر باز است؟

یکی از مواردی که باعث می‌شود دسترسی به دوربین لپ‌تاپ برای کاربر امکان‌پذیر نباشد، باز بودن دوربین در یک اپلیکیشن دیگر است. برای اینکه بفهمید آیا دوربین در یک اپلیکیشن دیگر در حال کار کردن است اپلیکیشن‌هایی مثل Face-Time، Skype یا Photo Bootرفع مشکل کار نکردن دوربین در سیستم‌عامل مک

می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Command + Space استفاده کنید و در کادر باز شده عبارت Activity Monitor را تایپ کنید. از صفحه باز شده اپلیکیشن‌هایی را که از دوربین استفاده می‌کنند ببندید. برای بستن اپلیکیشن نمایش داده شده در فهرست Activity Monitor روی علامت X کنار اپلیکیشن در این فهرست کلیک کنید. ‌

بستن و خروج از VDCAssistant و AppleCameraAssistant

اگر نیاز به استفاده از دوربین دارید و به هیچ عنوان زمان عیب‌یابی و پیدا کردن مشکل کار نکردن دوربین را ندارید بهتر است اپلیکیشن‌های VDCAssistant و AppleCameraAssistant را ببندید.

این دو اپلیکیشن به صورت پیش‌فرض در پس زمینه سیستم‌عامل کار می‌کنند. کاهی اوقات تداخل در عملکرد این دو اپلیکیشن باعث می‌شود که سیستم‌عامل دوربین لپ‌تاپ را نشناسد. برای بستن این دو اپلیکیشن به روش زیر عمل کنید.

۲- همه اپلیکیشن‌هایی که امکان دسترسی به دوربین لپ‌تاپ را دارند ببندید

روی آیکون جستجو کلیک کنید و عبارت Terminal را تایپ کنید. سپس کلید Enter را فشار دهید تا صفحه ترمینال باز شود.

رفع مشکل کار نکردن دوربین در سیستم‌عامل مک در صفحه باز شده دستور زیر را تایپ کنید:

Sudo killall VDCAssistant

کلید Enter را فشار دهید و رمز عبور خود را تایپ کنید و دوباره کلید Enter را فشار دهید.

رفع مشکل کار نکردن دوربین در سیستم‌عامل مک دوباره در ترمینال دستور زیر را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید:

Sudo killall AppleCameraAssistant

وقتی اجرای هر دو اپلیکیشن‌ها را متوقف کردید، اپلیکیشن دوربین را اجرا کنید. به احتمال زیاد مشکل شما باید برطرف شده باشد.

۳- تغییر تنظیمات دوربین لپ‌تاپ

گاهی اوقات تنظیمات دوربین لپ‌تاپ در سیستم‌عامل مک به هم خورده است و تنظیمات را باید دوباره ست کنید. اگرچه بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که به دوربین دستگاه دسترسی دارند تنظیمات پیش‌فرض خود را برای استفاده از دوربین دارند اما گاهی اوقات تنظیمات دوربین به دلیل برخی از مشکلات به هم می‌ریزد. که باید به اپلیکیشن مورد نظر خود که دوربین روی آن کار نمی‌کند رفته و تنظیمات دوربین را در آن بررسی و تنظیم کنید.

۴- روشن و خاموش کردن دستگاه

یکی دیگر از راه‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید به سرعت مشکل دوربین را برطرف کنید خاموش و روشن کردن دستگاه است. مک را کاملاً خاموش کند و دوباره آن را روشن کنید. می‌توانید سیستم را reboot کنید. در واقع روشن و خاموش کردن سیست به شما کمک می‌کند که اگر اپلیکیشنی در حال کار کردن در پس زمینه است، آن را متوقف کنید. همچنین رم دستگاه را هم با این کار پاک می‌کنید.

رفع مشکل کار نکردن دوربین در سیستم‌عامل مک ۵- به روزرسانی اپلیکیشن

اگر در یک اپلیکیشن خاص نمی‌توانید از دوربین خود استفاده کنید ممکن است نسخه نصب شده اپلیکیشن روی سیستم‌عامل شما قدیمی باشد. مثلاً شما نمی‌توانید در نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن Skype از دوربین لپ‌تاپ خود استفاده کنید.

همچنین گاهی اوقات قدیمی بودن سیستم‌عامل نیز امکان دسترسی به دوربین را به شما نمی‌دهد. بهترین کار در این مواقع به روزرسانی اپلیکیشن‌ها است.

برای این کار وارد اپلیکیشن App Store شده و اپلیکیشن مورد نظر خود را به روزرسانی کنید.

ارسال نظر