روش‌های ضدعفونی کردن تلفن همراه

رسانه کلیک، این روزهاضدعفونی کردن وسایلی که در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم  به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بسیار مهم است. گوشی تلفن همراه یکی از وسایلی است که همه ما بیشتر از هر وسیله دیگر در طول روز با آن سر و کار داریم.

روش‌های ضدعفونی کردن تلفن همراه

اغلب متخصصان بر این باورند که گوشی تلفن همراه یکی از آلوده‌ترین وسایلی است که ما با آن در طی روز کار می‌کنیم .بنابراین ضدعفونی کردن این وسیله کاربردی نه تنها در این روزها که همه دنیا درگیر ویروس کرونا است، بلکه همیشه یکی از کارهای واجبی است که همه ما باید آن را هر روز انجام ‌دهیم.

در ادامه چند روش کاربردی برای ضدعفونی کردن تلفن همراه را معرفی می‌کنیم.

روش اول برای ضدعفونی کردن تلفن همراه

استفاده از الکل یک روش برای ضدعفونی کردن تلفن همراه است. اما نکته مهم این است که استفاده از الکل به تنهایی باعث می‌شود تا پوشش اولئوفوبیک روی شیشه صفحه گوشی از بین برود این پوشش باعث می‌شود تا اثر و رد انگشت کمتر روی صفحه ظاهر شود. برخی از شرکت‌ها از این نوع پوشش حتی برای پشت گوشی نیز استفاده می‌کنند. از بین روفتن این پوشش در بسیاری از موارد باعث آسیب دیدن صفحه نمایش به مرور زمان می‌شود. برای حفظ این پوشش در زمان‌ای معمول بهتر است از الکل استفاده نکنید اما در حال حاضر با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا می‌توانید از مقدار کمی الکل برای ضدعفونی کردن گوشی تلفن همراه خود استفاده کنید. نکته مهم این است که مواد پاک کننده‌ای که برای پاک کردن شیشه‌های در و پنجره استفاده می‌کنید برای پاک کردن گوشی خود استفاده نکنید.

روش دوم ضدعفونی کردن تلفن همراه

برای ضدعفونی کردن تلفن همراه خود می‌توانید از محلول سرکه به همراه آب استفاده کنید. برای اینکار ابتدا درون یک ظرف یک بخش آب و یک بخش سرکه بریزید. مقداری از این محلول را روی پارچه و یا دستمال مایکروفایبر بریزید و دستمال را روی تلفن همراه خود بکشید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان این محلول را به صورت مستقیم روی تلفن همراه خود اسپری نکنید.

روش سوم ضدعفونی کردن تلفن همراه

محلول آب و الکل نیز می‌تواند برای پاک کردن تلفن همراه مناسب باشد. برای اینکار می‌توانید مانند روش قبل 70 درصد آب و سی درصد الکل را داخل ظرفی مخلوط کنید و سپس آن را روی پارچه مخصوص یا همان مایکرو فایبر اسپری کنید و با دستمال آغشته به محلول تلفن همراه خود را پاک کنید. در این روش می‌توانید از الکل 70 درصد بدون آب استفاده کنید.

روش چهارم ضدعفونی کردن تلفن همراه

استفاده از دستمال مرطوب نیز یک روش برای ضدعفونی کردن تلفن همراه است. معمولا دستمال‌های مرطوب حاوی مقدار زیادی مواد ضدعفونی کننده هستند که از آن‌ها میت‌وانید برای ضدعفونی کردن تلفن همراه خود استفاده کنید. استفاده از این دستمال‌ها بهترین روش برای ضدعفونی کردن وسایل به خصوص تلفن همراه است.

روش پنجم ضدعفونی کردن تلفن همراه

برای ضدعفونی کردن تلفن همراه می‌توانید از اشعه فرابنفش استفاده کنید. از این اشعه معمولا می‌توانید برای ضدعفونی کردن سایر لوازم الکترونیکی نیز استفاده کنید. هر چند دسترسی به دستگاه‌های تولید اشعه فرابنفش برای همه امکان پذیر نیست.

ارسال نظر