روش تمیز کردن و ضدعفونی کردن گجت‌های پوشیدنی

رسانه کلیک - گجت‌های پوشیدنی مثل سا‌عت‌های هوشمند از جمله وسایلی هستند که همیشه همراه ما هستند، از این رو علاوه بر شستن دست‌ها و حفظ تمیزی ‌آن‌ها، شستن این دستگاه‌ها نیز در حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها بسیار مهم است.

روش تمیز کردن و ضدعفونی کردن گجت‌های پوشیدنی

در این مطلب نحوه شستن و ضدعفونی کردن این گجت‌ها به خصوص ساعت‌های هوشمند را آموزش می‌دهیم.

ساعت هوشمند شما در واقع یک ابزار همه کاره برای ثبت و ردیابی فعالیت‌های ورزشی شما، برقراری تماس و حتی ابزار جایگزین برای کارت اعتباری شما است. در واقع شما با این وسیله هم به باشگاه می‌روید، هم تماس برقرار می‌کنید و هم با آن پرداخت‌های اینترنتی انجام می‌دهید. تمیز نبودن آن باعث می‌شود تا همین وسیله کاربردی به منبع انواع آلودگی‌ها تبدیل شود.

در مطالعات اخیر بر روی ویروس کرونا، ثابت شده است که این ویروس می‌تواند تا سه روز بر روی سطوح فلزی یا شیشه‌ای مثل صفحه ساعت یا بند ساعت باقی بماند. از این رو تمیز کردن آن‌ها بسیار مهم است.

تمیز کردن ساعت هوشمند شرکت اپل اخیراً یک شیوه‌نامه برای تمیز و ضدعفونی کردن دستگاه‌های هوشمند از جمله ساعت‌های هوشمند خود با استفاده از الکل ایزوپروپیلن منتشر کرده است. استفاده از الکل باعث می‌شود تا میکرو ارگان‌هایی که روی سطوح نشسته‌اند از بین بروند و سطوح کاملاً تمیز شود.

این شیوه‌نامه مخصوص دستگاه‌های اپل است و استفاده از آن به هیچ عنوان برای دستگاه‌های دیگر از سازندگان دیگر توصیه نمی‌شود. هرچند می‌توان از آن برای تمیز کردن دستگاه‌های ضد آب که دارای سطح فلزی و یا شیشه‌ای هستند استفاده کرد. توجه داشته باشید که اگر بدون استفاده از شیوه‌نامه کارخانه سازنده دستگاه خود به آن آسیبی برسانید، گارانتی دستگاه شما باطل می‌شود.

توجه داشته باشید که استفاده از آب به تنهایی نمی‌تواند برای تمیز کردن دستگاه‌ها و گجت‌های ضد آب اپل مناسب باشد. باید از ضدعفونی کننده همراه با آب استفاده کنید. اپل در شیوه‌نامه خود به این نکته اشاره کرده است که شیشه بکار رفته در محصولات این شرکت نسبت به الکل مقاوم هستند و الکل آسیبی به آن‌ها نمی‌رساند.

با توجه به این موضوع تمیز کردن ساعت هوشمند بسیار ساده آسان است. ابتدا بند ساعت را از دستگاه جدا کنید. توجه داشته باشید که ساعت حتماً نسبت به نفوذ آب در آن مقاوم باشد. ساعت را با آب ولرم بشویید. با این روش شما میزان میکروب‌های موجود روی ساعت را به حداقل می‌رسانید.

چربی و آلودگی‌های روی ساعت در واقع محل تجمیع میکروب‌ها و آلودگی‌ها هستند. پس با ای همه چربی‌های روی ساعت را کامل بشویید. بعد از شستشوی ساعت با آب آن را کامل خشک کنید. سپس یک دستمال پنبه‌ای را به الکل آغشته کنید و آن را به همه قسمت‌های ساعت بمالید.

بعد از انجام این مرحله الکل و یا هر ضدعفونی‌کننده مخصوص سطوح که دارای الکل 70 درصد است را روی سطح ساعت بمالید.

برای تمیز کردن بند‌های ساعت نیز باید از شیوه‌نامه شرکت سازنده که در اینجا اپل است استفاده کنید. بندهای چرمی اصل در صورت آب‌دیدگی آسیب می‌بینند پس بهتر است این بندها را با الکل و مواد ضدعفونی کننده تمیز کنید.

احتمال آسیب دیدن بندهای پلاستیکی و یا فلزی در اثر مجاورت با آب بسیار کم است. هرچند اپل در شیوه‌نامه خود توصیه کرده است که از الک برای تمیز کردن این سطوح استفاده نکنید. اگر می‌‌خواهید از الکل برای تمیز کردن آن استفاده کنید حتماً ابتدا روی یک قسمت کوچک بند ساعت کمی الکل بزنید و در صورتی که واکنشی نشان نداد الکل را به همه سطوح بند ساعت بمالید.

ارسال نظر