7 روش کاربردی برای رفع عدم اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر (بخش اول)

رسانه کلیک - اگر با مشکل عدم اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر یا لپ‌تاپ با هر سیستم‌عاملی از جمله ویندوز یا مک روبه‌رو هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. در این مطلب و مطلب بعدی قصد داریم تا روش‌های کاربردی رفع مشکل اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر را برسی کنیم.

7 روش کاربردی برای رفع عدم اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر (بخش اول)

ایجاد مشکل در اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر یا لپ‌تاپ ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. برخی اوقات مشکل بسیار جزئی است اما همین مشکل جزئی امکان اتصال گوشی به لپ‌تاپ را به شما نمی‌دهد. در ادامه برخی از دلایل عدم اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر یا لپ‌تاپ را بررسی می‌کنیم.

۱- اتصال USB خود را بررسی کنید

در دستگاه‌های اندرویدی اتصال دستگاه به لپ‌تاپ یا کامپیوتر از چند طریق امکان پذیر است. هر روش مزایا و معایب خود را دارد و از طرفی کاربرد هر روش نیز متفاوت است. یکی از روش‌های اتصال دستگاه اندرویدی به لپ‌تاپ استفاده از کابل USB است. اگر در هنگام اتصال دستگاه اندرویدی با استفاده از این کابل به کامپیوتر به مشکل برخوردید مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا دستگاه خود را با استفاده از کابل USB به لپ‌تاپ یا کامپیوتر متصل کنید. نوار نوتیفیکیشن ظاهر شده را به سمت پایین بکشید. در این نوار نوع اتصال دستگاه اندرویدی به لپ‌تاپ نمایش داده می‌شود. روی نوتیفیکیشن کلیک کنید و وارد صفحه USB Preferences بشوید. گزینه File Transfer را انتخاب کنید.

رفع ایراد در اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر به محض انجام این کار روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر آیکون گوشی مثل یک درایور خارجی نمایش داده می‌شود. در این حالت می‌توانید فایل‌های مورد نظر خود را بن دو دستگاه انتقال دهید.

۲- درایورهای MTP را روی کامپیوتر خود بررسی کنید

اگر می‌خواهید دستگاه اندرویدی خود را به لپ‌تاپ یا کامپیوترتان متصل کند شما باید حالت MTP را روی گوشی خود فعال کنید. برای این کار باید درایورهای MTP را روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود نصب و به‌روزرسانی کنید.

روی بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها این درایورها از قبل نصب هستند. اما اگر این درایورها روی لپ‌تاپ شما نصب نیستند مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا دستگاه اندرویدی خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. با استفاده از کلیدهای ترکیبی Win+X و یا کلیک روی دکمه Start وارد Device Manager شده و اگر دستگاه اندرویدی شما در قسمت Portable Devices نمایش داده می‌شود روی آیکون مربوط به آن کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه Update Driver را انتخاب کنید.

گزینه Brows My Computer for driver software را انتخاب کنید. روی گزینه Let me pick from a list of available drivers on my computer کلیک کنید. گزینه MTP USB Device را از لیستی که برای شما نمایش داده می‌شود انتخاب کرده و سپس روی دکمه Next کلیک کنید.

عدم اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر به محض اینکه درایورهای شما به‌روزرسانی شد، دستگاه اندرویدی شما مانند یک درایور خارجی روی لپ‌تاپ شما شناخته می‌شود.

۳- استفاده از اپلیکیشن Android Transfer در سیستم عامل مک

متأسفانه در سیستم عامل مک عملیات انتقال فایل‌ها از دستگاه اندرویدی به لپ‌تاپ و یا اتصال دستگاه اندرویدی به آن به صورت مستقیم انجام نمی‌شود. شما باید روی سیستم‌عامل مک خود حتماً یک اپلیکیشن انتقال فایل داشته باشید. این اپلیکیشن Android File Transfer نام دارد که می‌توانید آن را از وب سایت رسمی اندروید دانلود کنید.

برای استفاده از این اپلیکیشن ابتدا آن را از وب سایت رسمی اندروید دانلود کنی. سپس وارد پوشه Application شده و روی فایل دانلود شده دو بار کلیک کنید. بعد از طی کردن مراحل نصب اپلیکیشن دستگاه اندرویدی خود را با استفاده از کابل USB به لپ‌تاپ خود وصل کنید. یک پنجره شبیه به تصویر زیر برای شما نمایش داده می‌شود.

رفع ایراد در اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر به محض اینکه آیکون مربوط به دستگاه اندرویدی شما در این فهرست نمایش داده شد، می‌توانید عملیات انتقال فایل را شروع کنید.

در بخش دوم این مطلب، دلایل دیگر عدم اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر را بررسی می‌کنیم.

ارسال نظر