آموزش روش پین کردن افزونه ها در نوار ابزار مرورگر گوگل کروم

رسانه کلیک - در این مطلب روش پین کردن افزونه ها در نوار ابزار مرورگر گوگل کروم را آموزش می‌دهیم تا بتوانید به‌راحتی به ان‌ها دسترسی داشته باشید.

آموزش روش پین کردن افزونه ها در نوار ابزار مرورگر گوگل کروم

همه افزونه‌های نصب شده روی مرورگرها به خصوص مرورگر کروم شبیه به هم عمل نمی‌کنند. برخی از این افزونه‌ها مثل Grammarly در پشت زمینه مرورگر به صورت مداوم در حال کار کردن هستند. برای پین کردن این افزونه‌ها در نوار ابزار مرورگر کروم به روش‌هایی که در ادامه توضیح داده خواهند شد عمل کنید.

روش پین کردن افزونه ها در مرورگر کروم

قابلیت ایجاد نوار افزونه‌ها برای اولین بار در نسخه 76 مرورگر کروم توسط گوگل عرضه شد. تا پیش از این همه افزونه‌ها در نوار ابزار خود مرورگر کروم نمایش داده می‌شدند. اما بعد از به‌روزرسانی و ارائه نسخه 76 مرورگر کروم، برای افزونه‌ها یک نوار منوی جداگانه ایجاد شد.

برای پین کردن افزونه ها روی نوار ابزار مخصوص ابتدا مرورگر کروم خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید. بعد از انجام این کار روی دکمه افزونه‌ها که در تصویر زیر مشخص است کلیک کنید. این دکمه دقیقا در کنار تصویر پروفایل شما قرار دارد.

نوار افزونه بعد از اینکه روی این دکمه کلیک کردید یک منو برای شما باز می‌شود که فهرست همه افزونه‌هایی که روی مرورگر کروم نصب و فعال کرده‌اید نمایش داده می‌شود. این افزونه‌ها به دو دسته Full Access یعنی دسترسی کامل و No Access Needed یعنی نیاز به دسترسی نیست تقسیم شده‌اند. کنار هر کدام از این افزونه‌ها یک آیکون شبیه به میخ وجود دارد. اگر این آیکون آبی باشد یعنی افزونه مورد نظر شما روی نوار ابزار کروم قرار دارد در غیر این صورت افزونه فعال اما مخفی است.

برای پین کردن و از حالت پین درآوردن این افزونه‌ها روی آیکون کنار هر افزونه کلیک کنید.

مرورگر کروم وقتی افزونه روی نوار ابزار پین شد می‌توانید برای مرتب‌سازی آن‌ها درگ و دراپ کنید تا به ترتیب مورد نظر شما روی نوار ابزار قرار گیرند.

نوار افزونه نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر افزونه‌ای را از روی نوار ابزار کروم حذف کردید و آن را از حالت پین شده خارج کردید به این معنی نیست که این افزونه غیرفعال شده است بلکه در پس زمینه مرورگر در حالت اجرا شدن است.

غیرفعال کردن نوار منوی مربوط به افزونه‌ها

برای غیرفعال کردن افزونه‌ها‌ی نصب شده روی مرورگر کروم به روش زیر عمل کنید.

قبل از اینکه بخواهید افزونه‌ای را فعال یا غیرفعال کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که غیرفعال کردن یا فعال کردن افزونه‌ها روی مرورگر کروم ممکن است که باعث ایجاد اختلال در عملکرد مرورگر کروم شود. علاوه بر این ممکن است در آینده گوگل امکان غیرفعال کردن افزونه‌ها را از مرورگر کروم بردارد.

برای غیرفعال کردن افزونه‌ها دستور زیر را روی نوار آدرس خود در مرورگر کروم تایپ کنید.

Chrome://flags/#extensions-toolbar-menue

همچنین می‌توانید در مرورگر کروم آدرس Chrome://flags را تایپ کرده و از صفحه باز شده روی به دنبال Extensions Toolbar بگردید.

بعد از انجام این کار روی علامت مثلث کنار گزینه Extensions Toolbar Menu کلیک کنید.

غیر فعال کردن افزونه سپس گزینه Disable را انتخاب کنید.

نوار افزونه در این حالت شما نیاز دارید که مرورگر کروم را ریست کنید. از پایین صفحه روی دکمه Relaunch کلیک کنید.

مرورگر کروم به این ترتیب نوار ابزار مربوط به افزونه‌ها غیرفعال می‌شود. برای دسترسی به افزونه‌ها از نوار URL استفاده کنید.

مرورگر کروم

ارسال نظر