ساخت ربات تلگرام به روش ساده | آموزش گام به گام Bot Father

ربات‌ها در تلگرام برای کاربران و کسب و کارها کاربردهای فراوان و مفیدی دارند. در این مطلب می‌خواهیم نحوه ساخت ربات تلگرام را آموزش دهیم.

ساخت ربات تلگرام به روش ساده | آموزش گام به گام Bot Father

آموزش ساخت ربات تلگرام

ربات چت یا chatbot یک دستیار چندمنظوره خودکار است. این ربات پیام‌ها را از کاربر دریافت می‌کند و براساس تنظیمات انجام شده، پیام‌های مشخصی را به کاربر پاسخ می‌دهد. چت‌بات‌ها می‌تواند اطلاعات مشخص و متغیری را دسته‌بندی و براساس نیاز کاربر ارسال کند.

ربات‌ تلگرام امکانات و قابلیت‌های بسیار کاربردی دارند. ربات در اصل یک گروه تلگرامی است که توسط هوش مصنوعی مدیریت می‌شود. کاربر با ایجاد یکسری تنظیمات، ربات تلگرام را آماده پاسخگویی به نیازهای افراد می‌کند. بیشتر کسب و کارها برای برقراری ارتباط صحیح با مشتریان خود، یک بات تلگرام می‌سازند تا بتوانند محصولات خود را به آنها ارائه دهند.

گفتنی است، ربات‌ تلگرامی برای ایجاد یک آرشیو موسیقی، فیلم یا مطالب آموزشی بسیار کاربردی هستند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد پلی‌لیستی از موسیقی‌های روز جهان را در ربات پیامرسان تلگرام قرار می‌دهند و آنها را در اختیار مخاطبین موسیقی می‌گذارند. با این اوصاف، در این مطلب قصد داریم نحوه ساخت ربات تلگرام را آموزش دهیم.

آموزش گام به گام

برای ساخت یک ربات جدید، به صفحه Telegram Bot در تلگرام مراجعه کنید. برای ورود به این صفحه، روی این لینک کلیک کنید.

ساخت ربات در Bot Father صفحه Bot Father‌ در تلگرام

در این صفحه عبارت /newbot را تایپ کنید و دکمه Send را فشار دهید.

ساخت بات تلگرام

پس از انجام این کار، یک نام برای ربات خود مشخص کنید و نام ربات را ارسال کنید. این نام برای کاربران به عنوان اسم ربات و صفحه شما شناخته خواهد شد.

گذاشتن نام برای ربات

برای اینکه ادمین‌های مختلف قابل شناسایی باشند، یک نام کاربری برای ربات تلگرام تعیین کنید. نام کاربری نیز برای کاربر نمایش داده می‌شود. حتما پس از نام کاربری، عبارت bot را در انتهای آن بنویسید.

گذاشتن نام کاربری

پس از اینکه این مراحل را طی کردید، ربات مورد نظر شما ساخته می‌شود. سپس یک پیام برای شما به همراه یک لینک نمایش داده خواهد شد. لازم به ذکر است، لینک ربات تلگرام به صورت

ارسال نظر