سفید کردن دندان ها در فتوشاپ با استفاده از 3 راهکار ساده

رسانه کلیک –  در این مطلب قصد داریم تا شما را با 3 راهکار ساده برای سفید کردن دندان ها در نرم افزار فتوشاپ آشنا کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

سفید کردن دندان ها در فتوشاپ با استفاده از 3 راهکار ساده

سفید کردن دندان ها در فتوشاپ بر خلاف آنچه که به نظر می رسد، اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست. در ادامه 3 مورد از ساده ترین روش ها برای انجام این فرایند را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد.

سفید کردن دندان ها در فتوشاپ

دلایل مختلفی برای سفید کردن دندان ها در یک تصویر وجود دارد. حتی اگر فرد مورد نظر دندان های مرتب و سالمی داشته باشد نیز، گاهی اوقات سفید کردن آن ها به لحاظ فنی ضروری است. علاوه بر این عکاسان حرفه ای و آماتور عموما با چالش های بسیاری در رابطه با صورت اشخاص مواجه می شوند که یکی از آن ها، سفید سازی و بدون نقص نشان دادن دندان ها است. فتوشاپ یکی از قوی ترین نرم افزارها برای ویرایش تصویر است که می توان با استفاده از آن به راحتی رنگ دندان ها را سفید کرد.

سفید کردن دندان ها با استفاده از لایه تنظیم Hue/Saturation

1. یک لایه Hue/Saturation بسازید.

2. روی آیکون دست کلیک کنید تا ابزار Eyedropper فعال شود.

3. حال وقتی نشانگر موس را روی تصویر می برید، ابزار Eyedropper ظاهر می شود. برای نمونه برداری می بایست روی زردترین نقطه از دندان های خود کلیک کنید.

4. مقدار Saturation را کم کنید تا رنگ دندان ها سفیدتر شود. همچنین می توانید با تنظیم گزینه Lightness، شفافیت دندان را کم یا زیاد کنید.

5. روی مایک لایه Hue/Saturation کلیک کرده و سپس با فشردن همزمان کلیدهای Ctrl+I، آن را تبدیل کنید. رنگ لایه باید به رنگ سیاه درآید.

6. کلید B را بزنید تا ابزار Brush فعال شود. حال قلموی Soft Round را انتخاب کنید.

7. با استفاده از کلیدهای X و D، پیش زمینه را به رنگ سفید درآورید.

حال رنگ سفید را روی دندان ها بکشید.

9. می توانید با استفاده از تنظیمات Opacity این اثر را کاهش دهید.

افزونه های بسیاری (مانند PortraitPro) برای سفید کردن دندان ها در تصاویر وجود دارند اما اگر می خواهید با استفاده از گزینه های موجود در خود فتوشاپ این کار را انجام دهید، روش فوق یکی از ساده ترین ها روش های ممکن است.

سفید کردن دندان ها در فتوشاپ به کمک لایه Blank جدید

1. یک لایه Blank (لایه خالی) جدید ایجاد کنید.

2. حالت بلندینگ را به Luminosity تغییر دهید.

3. کلید B را فشار دهید تا ابزار Brush فعال شود. حال قلموی Soft Round را انتخاب کنید.

4. با زدن کلیدهای X یا D، پیش زمینه را به رنگ سفید درآورید.

5. با رنگ سفید روی دندان ها بکشید.

6. برای کم کردن اثر، درجه Opacity را کم کنید.

تغییرات اعمال شده در ابتدا بسیار محسوس هستند. اما با تنظیمات Opacity می توان از سفید شدن بیش از حد دندان ها جلوگیری کرد. ما در این فرایند میزان Opacity را تا دو سوم کاهش داده ایم. همچنین دقت داشته باشید که قلمو را تنها باید روی دندان ها بکشید. در غیر این صورت پیکسل های کناری نیز روشن تر می شوند.

سفید کردن دندان ها در تصاویر سیاه و سفید

مانند تصاویر رنگی، سفید کردن دندان ها در تصاویر سیاه و سفید نیز به چند طریق مختلف انجام می گیرد. به عنوان مثال راهکار قبل (ایجاد لایه Blank) را برای تصاویر غیر رنگی نیز می توان به کار گرفت. در این قسمت ابزار دیگری را به شما معرفی می کنیم: لایه Brightness/Contrast.

1. یک لایه Brightness/Contrast ایجاد کنید.

2. اسلایدر مقابل Brightness را تا حد نیاز به سمت راست بکشید.

3. حال اسلایدر Contrast را تغییر دهید. هدف از انجام این کار کم یا زیاد کردن تدریجی کنتراست برای بهتر دیده شدن دندان ها است.

4. روی ماسک لایه Brightness/Contrast کلیک کنید. سپس با فشردن همزمان کلیدهای Ctrl و I، لایه را به رنگ سیاه درآورید.

5. کلید B را بزنید تا ابزار Brush فعال شود. حال قلموی Soft Round را انتخاب کنید.

6. با فشردن کلیدهای X یا D، پیش زمینه را سفید کنید.

7. با رنگ سفید روی دندان های خود بکشید.

8. در صورت نیاز میزان Opacity را کاهش دهید.

مواردی که باید حین سفید کردن دندان ها در فتوشاپ از آن ها پرهیز کنید

فتوشاپ یکی از قدرتمندترین برنامه ها برای ویرایش تصاویر است. با این حال ممکن است کاربران هنگام استفاده از برخی ابزارهای آن دچار اشتباه شوند. به عنوان مثال هیچگاه دندان ها را بیش از حد سفید نکنید. این کار نه تنها به هیچ وجه ضروری نیست بلکه ذات طبیعی تصاویر را نیز زیر سوال می برد. لذا هنگام سفید کردن دندان ها در فتوشاپ به تنظیمات Opacity خوب دقیت کنید.

سفید کردن دندان ها در عکس های دسته جمعی نیز چندان توصیه نمی شود؛ به ویژه اگر دندان های سایر افراد حاضر در عکس نمایان باشد. با این حال می توانید راهکارهای فوق را برای این گونه تصاویر نیز به کار ببرید.

ارسال نظر