شرایط درخواست مجوز تردد در سامانه فرمانداری تهران چیست؟

بر اساس تازه‌ترین شرایط درخواست مجوز تردد، ثبت درخواست مجوز تردد در سامانه فرمانداری تهران فقط از ساعت ۷ تا ۱۱ صبح امکان‌پذیر است.

شرایط درخواست مجوز تردد در سامانه فرمانداری تهران چیست؟

طبق تازه‌ترین تصمیم گرفته شده از سوی فرمانداری تهران، قرار شد از روز گذشته، سه‌شنبه 23 شهریور ماه، اخذ مجوز ترددهای شهری و بین شهری شهروندان در ایام کرونایی فقط به صورت اینترنتی صورت بگیرد تا به این ترتیب از اجتماع مردم در فرمانداری و شیوع بیشتر ویروس کرونا هم جلوگیری شود.

بر این اساس فرمانداری تهران از وب‌سایت صدور درخواست مجوز تردد به نشانی اینترنتی taradodtehran.com رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: سایت درخواست مجوز تردد بین شهری راه‌اندازی شد

با این حال توجه به شرایط درخواست مجوز تردد در سامانه فرمانداری تهران نکته مهمی است که شهروندان باید مدنظر داشته باشند، چون رعایت نکردن این شرایط و موارد باعث می‌شود نتوانند نسبت به ثبت درخواست تردد خود به موقع اقدام کرده و احتمالاً شامل جریمه خواهند شد.

ثبت درخواست، فقط از ساعت 7 تا 11 صبح

آن‌طور که فرمانداری تهران اعلام کرده، ثبت درخواست از طریق سامانه فقط از ساعت ۷ تا ۱۱ صبح باز است. همچنین در هر ماه فقط یک‌بار می‌توانید در سامانه درخواست دهید و درخواست‌های بیشتر از آن رسیدگی نخواهد شد.

کیفیت و اندازه تصاویر ارسالی هم برای سامانه اهمیت دارد. تصویر تمام مدارک ارسالی باید با فرمت jpg و حجم آن حداکثر ۵۱۲ کیلوبایت باشد. در صورتی که تصویر مدارک با گوشی تلفن همراه عکس‌برداری می‌شود، باید کیفیت لازم برای مشاهده را داشته باشد. در صورت ناخوانا بودن تصاویر، درخواست تأیید نخواهد شد.

مدارک موردنیاز شرایط درخواست مجوز تردد چیست؟

بنا به اعلام سامانه ثبت درخواست تردد فرمانداری تهران، آن دسته از افرادی که محل کار یا محل اسکان آن‌ها در دو شهرستان مختلف است، جهت اخذ برگه تردد باید مدارک زیر را بارگذاری کنند:

  • تصویر کارت شناسایی وسیله نقلیه یا برگ سبز خودرو
  • تصویر سند مالکیت منزل یا اجاره‌نامه
  • تصویر گواهی محل کار (مثل صفحه اول دفترچه بیمه، کارت شناسایی محل کار یا معرفی‌نامه با مهر محل کار)
  • تصویر یکی از قبوض آب، برق یا گاز

اما تکلیف افرادی که به دلایل پزشکی و درمانی می‌بایست در موعد مقرر به مراکز درمانی مراجعه کنند چیست؟

این افراد نیز باید مدارک زیر را در سامانه بارگذاری کنند:

  • تصویر کارت شناسایی وسیله نقلیه یا برگ سبز خودرو
  • تصویر یکی از قبوض آب، برق یا گاز
  • مدارک پزشکی و درمانی دال بر الزام حضور بیمار در این شهر

مراحل تکمیل فرم به این صورت است که متقاضی پس از تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک موردنیاز، کد رهگیری را از طریق سامانه و همچنین پیامک دریافت می‌کند. سپس اطلاعات بارگذاری شده از سوی فرمانداری بررسی و تأیید شده و پیامک تأیید نهایی برای متقاضیان ارسال خواهد شد.

همچنین شهروندان می‌توانند از طریق پروفایل شخصی خود در بخش پیگیری درخواست، از وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

ارسال نظر