ضبط صفحه‌نمایش با استفاده از ابزارهای پیش‌فرض سیستم‌عامل ویندوز 10

رسانه کلیک - در سیستم‌عامل ویندوز 10 ابزارپیش‌فرضی وجود دارد که می‌توان از آن‌ برای ضبط صفحه‌نمایش استفاده کرد. با وجود اینکه این ابزارها بسیار کاربردی هستند اما استفاده از آن‌ها بسیار ساده و آسان است.

ضبط صفحه‌نمایش با استفاده از ابزارهای پیش‌فرض سیستم‌عامل ویندوز 10

در این مطلب قصد داریم تا نحوه استفاده از ابزارها و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سیستم‌عامل ویندوز 10 را با استفاده از آن‌ها می‌توانید از روی صفحه‌نمایش خود ویدیو ضبط کنید آموزش دهیم.

ابزار Game Bar یا همان ابزار Screen Capture

یکی از ابزارهای پیش‌فرض در سیستم‌عامل ویندوز 10 که با استفاده از آن می‌توانید از صفحه‌نمایش خود ویدیو ثبت کنید، ابزار Game Bar است. این ابزار بیشتر برای ضبط صفحه‌نمایش در هنگام انجام بازی‌های کامپیوتری توسط گیمرها مورد استفاده قرار می‌گیرد اما واقعیت این است که از آنجایی که قابلیت‌های این ابزار بسیار زیاد است بنابراین می‌توان از آن برای ضبط صفحه‌نمایش در مواقع دیگر نیز استفاده کرد.

ویدیوهای ضبط شده صفحه‌نمایش توسط ابزار Game Bar در قالب H.264 MP4 ذخیره می‌شوند.

فعال کردن و استفاده از ابزار Game Bar یا Screen Capture

برای فعال کردن قابلیت Screen Capture باید از کلیدهای ترکیبی Windows + G استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید به جای استفاده از کلیدهای ترکیبی گفته شده در منوی Start عبارت Xbox Game Bar را تایپ کنید و از فهرست باز شده آن را انتخاب کنید. اگر با این روش اپلیکیشن Game Bar باز نشد، ابتدا اپلیکیشن Setting را باز کنید، روی گزین Gaming کلیک کنید و از منوی باز شده روی گزینه Xbox Game Bar کلیک کنید. مطمئن شوید که گزینهGame Bar فعال است.

ضبط صفحه‌نمایش بعد از فعال شدن اپلیکیشن Game Bar پنجره Capture را انتخاب کنید. در صورتی که این پنجره برای شما نمایش داده نشد روی آیکون منو که در گوشه سمت چپ صفحه قرار دارد (شبیه به آنچه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید)کلیک کنید.

ضبط صفحه‌نمایش با کلیک روی این آیکون یک لیست برای شما باز می‌شود روی گزینه Capture کلیک کنید.

ضبط صفحه‌نمایش ضبط صفحه‌نمایش با استفاده از Game Bar یا Capture در سیستم‌عامل ویندوز 10

در اپلیکیشن Capture سیستم‌عامل ویندوز 10 4 دکمه متفاوت وجود دارد که هر کدام عملکرد خاصی دارند. دکمه Screenshot که برای ضبط صفحه‌نمایش استفاده می‌شود. دکمه Record last 30 seconds که برای ضبط 30 ثانیه‌ای صفحه‌نمایش استفاده می‌شود. دکمه Start Recording که از پنجره فعالی که در آن هستید ویدیوی تولید می‌کند و دکمه turn on mic while recording که با استفاده از آن می‌توانید در حین ضبط صفحه‌نمایش میکروفون خود را فعال کنید. در این حالت همراه با ضبط صفحه‌نمایش، صدا نیز ضبط می‌شود.

ضبط صفحه‌نمایش زیر این دکمه‌ها توضیحات متنی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید مفهوم اصطلاحات مختلف را متوجه بشوید. مثلاً می‌توانید بفهمید که منظور از Active Windows چیست!

ضبط صفحه‌نمایش برای ضبط صفحه‌نمایش اول از همه باید مشخص کنید که آیا می‌خواهید ویدیو همراه با صدا ضبط شود و یا بدون صدا. اگر می‌خواهید صدا همراه با ویدیو ضبط نشود روی آیکون میکروفون مانند تصویر زیر کلیک کنید.

ویندوز 10 بعد از انجام این کار برای تهیه ویدوی از صفحه‌نمایش در سیستم‌عامل ویندوز 10 روی دکمه Record کلیک کنید.

ویندوز 10 به این ترتیب فرآیند ضبط صفحه‌نمایش شروع می‌شود. نوار مخصوص به آن در کنار صفحه‌نمایش برای شما نمایش داده می‌شود.

ویندوز 10 به محض اینکه کار شما برای ضبط صفحه‌نمایش در سیستم‌عامل ویندوز 10 تمام شد، روی دکمه Stop که در تصویر زیر نمایش داده شده است کلیک کنید.

ویندوز 10 برای دسترسی به ویدیوهای ضبط شده در سیستم‌عامل ویندوز 10 روی گزینه Show All Captures کلیک کنید.

ویندوز 10 در فهرست نمایش داده شده، آخرین ویدیوی ضبط شده در ابتدای لیست نمایش داده می‌شود. همه ویدیوهای ضبط شده سیستم‌عامل ویندوز 10در مسیر زیر قرار دارد.

C:\Users\NAME\Videos\Captures by default

ویندوز 10

ارسال نظر