نحوه علامت گذاری متن در نرم افزار مایکروسافت ورد

رسانه کلیک - در نرم افزار مایکروسافت ورد قابلیتی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید بخش هایی از متن ، به ویژه قسمت های مهم آن را هایلایت یا علامت گذاری کنید.

نحوه علامت گذاری متن در نرم افزار مایکروسافت ورد

در این مطلب قصد داریم تا نحوه هایلایت کردن و علامت‌گذاری متن در نرم افزار مایکروسافت ورد را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

هایلایت کردن و علامت‌گذاری متن سند در نرم افزار مایکروسافت ورد

شما به راحتی می‌توانید بخشی از متن را در نرم‌افزار مایکروسافت ورد علامت‌گذاری یا هایلایت کنید. برای این کار کافی است نشانگر ماوس خود را روی بخشی از متن که می‌خواهید آن را علامت‌گذاری کنید قرار دهید، کلید سمت راست ماوس را نگه‌دارید و سپس نشانگر ماوس را روی متن مورد نظر خود درگ کنید.

وقتی بخش دلخواه خود در متن را انتخاب کردید، یک منو بالای متن انتخاب شده ظاهر می‌شود. روی فلش کنار گزینه Text Highlight Color کلیک کنید تا رنگ‌هایی که می‌توانید برای علامت‌گذاری متن انتخاب کنید، برای شما نمایش داده شود. برای دسترسی به این گزینه‌ها می‌توانید از گروه Font در برگه Home استفاده کنید.

هایلایت متن رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر رنگ‌های روشن را استفاده کنید، زمان که متن هایلایت شده را چاپ می‌کنید، متن انتخابی بهتر انجام می‌شود.

هایلایت متن شما می‌توانید چندین قسمت از متن را هایلایت و علامت‌گذاری کنید. برای این کار ابتدا رنگ هایلایت را از گروه Font در برگه Home انتخاب کنید.

هایلایت متن بعد از انتخاب رنگ مورد نظر، نشانگر ماوس از فلش به یک علامت قلم تبدیل می‌شود. روی بخش‌هایی از متن که می‌خواهید آن را علامت گذاری کنید، بکشید.

حذف هایلات و علامت‌های قرار داده شده روی متن

علاوه بر علامت‌گذاری و هایلایت کردن متن، در نرم افزار مایکروسافت ورد شما می‌توانید هایلایت ایجاد شده روی متن را حذف کنید. برای این کار ابتدا کلیدهای ترکیبی CTRL + A را فشار دهید.

نرم‌افزار مایکروسافت ورد روی آیکون Text Highlight Color در گروه Font روی برگه Home کلیک کنید و سپس گزینه No Color را از منوی باز شده انتخاب کنید.

نرم‌افزار مایکروسافت ورد به این ترتیب علامت‌ها و هایلایت‌های ایجاد شده روی متن از بین خواهند رفت.

جستجوی بخش‌های هایلایت شده در متن

شما می‌توانید با استفاده از قابلیت Find در گروه Editing در برگه Home بخشی از متن را که هایلایت و علامت‌گذاری کرده‌اید پیدا کنید. برای این کار روی گزینه Advance Find در منوی باز شده کلیک کنید.

نرم‌افزار مایکروسافت ورد با کلیک روی این گزینه پنجره Find and Replace باز می‌شود. در برگه Find گزینه More را انتخاب کنید.

نرم‌افزار مایکروسافت ورد در بخش Find گزینه Format را انتخاب کنید و سپس از منوی باز شده روی گزینه Highlight کلیک کنید.

نرم‌افزار مایکروسافت ورد برای پیدا کردن نمونه‌های هایلایت شده بعدی روی گزینه Find Next کلیک کنید.

نرم‌افزار مایکروسافت ورد با استفاده از این گزینه می‌توانید بخش‌های مهمی را که در نوشته خود هایلایت کرده‌اید پیدا کنید.

ارسال نظر