عواقب خطرناک استفاده از یک شارژر برای چند گوشی

هر دستگاه الکترونیکی شارژر مخصوص به خود دارد، اما آیا استفاده از آن شارژر برای دستگاهای الکترونیکی دیگر کار درستی است؟

عواقب خطرناک استفاده از یک شارژر برای چند گوشی

کلیک- بیشتر تلفن های هوشمند با سیستم عامل های مختلف از قبیل اندروید و ویندوز فون از شارژر‌های استاندارد میکرو یو.اس.بی استفاده میکنند، فرقی نمی کند دستگاه هوشمند شما ساخت کدام شرکت است، اتحادیه اروپا چند سالی است که برند ها را موظف به رعایت این استاندارد کرده است، استفاده از شارژر ها با سوکت "micro USB" و حتی اپل برای اجرای این دستورالعمل، آداپتور مخصوصی را ارائه کرده که کانکتور مخصوص اپل را به میکرویو.اس.بی تبدیل میکند. امری که می تواند در نهایت به آسایش کاربرها برای شارژر سریع تلفن خود کمک کند، اما در حقیقت این گونه نیست.

هر شارژر برای تنها یک تلفن

مصطفی عسگری که خود تعمیرگاه تلفن همراه دارد از حجم وسیع تلفن های همراه ایراد پیدا کرده به دلیل رعایت نکردن همین اصل ساده به ما گفت، تلفن های میلیونی که خاموش می شوند و کاربر دیگر نمی تواند آنها را روشن کند، دلیل این موضوع استفادهاز شارژر با آمپر بالاتر و شارژر های غیر اصل است.

گوشی چند میلیونی خود را به خطر نندازید، یک شارژر غیر اصل می تواند می تواند باعث باد کردن باطری تلفن شما شود، گاهی اوقات نه تنها شارژر های تقلبی بلکه استفاده از شارژر تبلت برای تلفن های هوشمند هم باعث این موضوع می شود.

wireless-charging-complete-kit-for-16

استاندرادی که شما باید آن را بشناسید

در هنگام خرید شارژر باید حتما به این نکته توجه شود که شارژر خریداری شده حتما مطابق استاندارد UL باشد، این استاندارد به این معنا است که آزمایشات لازم برای جلوگیری از گرم شدن زیاد از حد آنها انجام شده، در هنگام استفاده از شارژر نکته مهمی که باید به آن توجه شود آمپری است که شارژر تولید میکند.

آمپر بیشتر خرابی زودتر

هر چه مقدار آمپر بیشتر باشد برق بیشتری تولید می‌شود، برای مثال شارژر یک تبلت اندرویدی ممکن است توانایی تولید ۲ آمپر را داشته باشد اما شارژر یک تلفن هوشمند ۱ آمپر تولید می‌کند، کسانی که از یک رام قدیمی به یک رام جدید کوچ میکنند شاید این مشکل برایشان پیش آمده باشد که بعد از تعویض رام، گوشی آنها دیر شارژ شود که در این شرایط زود نباید تصمیم به خرید باتری یا شارژر نمایند.

ارسال نظر