آموزش غیرفعالسازی پاپ آپ بلاکر در مرورگرهای مختلف

پاپ آپ بلاکر از باز شدن بی‌اجازه پنجره‌های متعدد در صفحه مرورگر جلوگیری می‌کند. با این وجود عملکرد صحیح برخی سایت‌ها مستلزم غیرفعالسازی پاپ آپ بلاکر است.

آموزش غیرفعالسازی پاپ آپ بلاکر در مرورگرهای مختلف

غیرفعالسازی پاپ آپ بلاکر

در هنگام کار با مرورگرها، قطعا با پنجره‌هایی مواجه شده‌اید که بدون اجازه شما روی صفحه ظاهر می‌شوند. به این پنجره‌ها، پاپ آپ گفته می‌شود. مثلا زمانی که در حال خرید از فروشگاه‌های اینترنتی هستید، پنجره درگاه بانکی به عنوان پاپ آپ روی صفحه به نمایش درمی‌آید.

پاپ آپ‌ها انواع و اقسام متعددی دارند، ولی عمده آن‌ها جنبه تبلیغاتی دارند و کاربر را کلافه می‌کنند. برنامه Pop-Up Blocker برای جلوگیری از نمایش پاپ آپ‌ها طراحی شده است. با فعال کردن پاپ آپ بلاکر در مرورگر خود به راحتی می‌توانید از شر پنجره‌های ناخواسته راحت شوید.

با این حال، پاپ آپ بلاکر جلوی همه پاپ آپ‌ها از جمله پنجره‌های مربوط به درگاه بانکی یا صفحه دانلود را می‌گیرند.

هنگامی‌که عملکرد یک سایت به پنجره‌های پاپ آپ وابسته است، باید پاپ آپ بلاکر را غیرفعال کنید. پس با آموزش غیرفعالسازی پاپ آپ بلاکر در مرورگرهای مختلف ازجمله کروم، فایرفاکس، اج و سافاری همراه کلیک باشید.

غیرفعالسازی پاپ آپ بلاکر در کروم

ابتدا مرورگر کروم را باز کرده و سپس روی منوی سه‌نقطه واقع در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و به بخش تنظیمات (Settings) بروید. حال گزینه Privacy and Security را انتخاب کرده، و با کلیک روی Site Settings گزینه Pop-Ups and Redirects را انتخاب کنید.

حال روی دایره کوچک در کنار گزینه اول (Sites can send pop-ups and use redirects) کلیک کنید تا پاپ آپ بلاکر غیرفعال شود.

برای غیرفعال سازی پاپ آپ بلاکر در کروم موبایل، مجددا روی منوی سه‌نقطه کلیک کرده و پس از ضربه روی Settings، به بخش Site Settings بروید و گزینه Pop-Ups and Redirects را انتخاب کنید.

سپس گزینه Pop-Ups and Redirects را فعال کنید (دکمه به رنگ آبی درمی‌آید).

همچنین بخوانید: چگونه پاپ آپ های مزاحم ویندوز ۱۰ را غیر فعال کنیم؟

غیرفعالسازی پاپ آپ بلاکر در فایرفاکس

نسخه اندرویدی فایرفاکس (فعلا) فاقد قابلیت پاپ آپ بلاکر است. یعنی کاربر به ناچار باید پنجره‌های کوچک پاپ آپ را تحمل کند.

ولی برای غیرفعال کردن پاپ آپ بلاکر در فایرفاکس ابتدا روی منوی سه خطی واقع در گوشه بالا سمت راست مرورگر کلیک کرده و به بخش Settings و سپس Privacy & Security بروید.

حالا تنها کافیست گزینه Block Pop-Up Windows را غیرفعال کنید. تیک درون مربع را بردارید تا رنگ آبی به خاکستری تغییر کند.

غیرفعالسازی پاپ آپ بلاکر

برای غیرفعال سازی پاپ آپ بلاکر در نسخه iOS فایرفاکس، باید روی منوی سه خطی افقی واقع در گوشه بالا سمت راست مرورگر ضربه زده و به بخش Settings بروید. حال گزینه Black Pop-Up Windows را غیرفعال کنید.

غیرفعالسازی پاپ آپ بلاکر در اج

برای غیرفعال کردن پاپ آپ بلاکر در مرورگر انحصاری مایکروسافت ابتدا باید روی منوی سه‌نقطه کلیک کرده و به بخش Settings بروید. حال به بخش Cookies and Site Permissions رفته و گزینه Pop-Ups and Redirects را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن پاپ آپ بلاکر در نسخه موبایل مرورگر اج، مجددا روی منوی سه‌نقطه ضربه زده و به بخش Settings بروید. بعد روی Privacy and Security ضربه بزنید.

سپس در بخش Site Permissions گزینه Pop-Ups and Redirects را فعال کنید (روی دکمه لغزشی ضربه بزنید تا به رنگ آبی درآید).

غیرفعالسازی پاپ آپ بلاکر

همچنین بخوانید: فعال سازی ترجمه خودکار صفحات وب در مرورگر اج مایکروسافت

غیرفعالسازی پاپ آپ بلاکر در سافاری

برای غیرفعال کردن پاپ آپ بلاکر در سافاری به بخش Preferences رفته و سپس روی Websites کلیک کنید.

در منوی سمت چپ گزینه Pop-Up Windows را پیدا کرده و در قسمت پایین، با کلیک روی منوی کشویی When Visiting Other Websites گزینه Allow را انتخاب کنید.

برای غیرفعال کردن پاپ آپ بلاکر در نسخه موبایل سافاری (روی آیفون و آیپد) ابتدا اپلیکیشن Settings را باز کرده و سپس روی سافاری ضربه بزنید. سپس کافیست گزینه Block Pop-Ups را غیرفعال کنید.

غیرفعالسازی پاپ آپ بلاکر

غیرفعالسازی پاپ آپ بلاکر در اکسپلورر

اگر به دلایلی هنوز از اکسپلورر استفاده می‌کنید، برای غیرفعال سازی پاپ آپ بلاکر ابتدا روی گزینه Tools کلیک کرده و سپس نشانگر ماوس را روی گزینه Pop-up Blocker قرار دهید. حال روی گزینه Turn off Pop-Up Blocker کلیک کنید.

غیرفعالسازی پاپ آپ بلاکر

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نحوه غیرفعالسازی پاپ آپ بلاکر در تمام مرورگرها تقریبا یکسان است. ولی اگر باز هم با مشکلی در منع اجرای پاپ آپ بلاکر مواجه شدید، حتما آن را با ما در میان بگذارید تا ساده‌ترین راه‌حل ممکن را در اختیار شما قرار دهیم.

ارسال نظر