آموزش غیرفعال کردن اجرای خودکار اسکایپ روی سیستم‌عامل ویندوز 10

رسانه کلیک - یکی از اپلیکیشن‌هایی که به صورت پیش‌فرض روی سیستم‌عامل ویندوز 10 نصب شده، پیام‌رسان اسکایپ است که در ویندوز 10 به صورت خودکار اجرا می‌شود. در این مطلب روش غیرفعال کردن اجرای خودکار اسکایپ روی سیستم‌عامل ویندوز 10 را آموزش می‌دهیم. 

آموزش غیرفعال کردن اجرای خودکار اسکایپ روی سیستم‌عامل ویندوز 10

در این مطلب قصد داریم تا روش غیرفعال کردن اجرای خودکار اسکایپ را آموزش دهیم. لطفا تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

غیرفعال کردن اجرای خودکار اسکایپ از طریق Task Manager

خوشبختانه معماری آخرین نسخه از پیام‌رسان اسکایپ شبیه به نرم‌افزارهای معمول تحت ویندوز طراحی شده است. امکان استفاده از منو‌های درونی پیام‌رسان اسکایپ برای غیرفعال کردن قابلیت اجرای خودکار این اپلیکیشن وجود ندارد.

برای غیرفعال کردن این قابلیت در نرم‌افزار اسکایپ ابتدا کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Esc را فشار داده تا پنجره Task Manager برای شما نمایش داده شود.

قابلیت اجرا شدن خودکار پیام‌رسان اسکایپ روی برگه Startup کلیک کنید. اگر این برگه برای شما نمایش داده نمی‌شود روی گزینه More Details کلیک کنید.

در فهرست نمایش داده در منوی سمت راست صفحه گزینه Skype را پیدا کرده و روی آن کلیک راست کنید. از منوی باز شده گزینه Disable را انتخاب کنید.غیرفعال کردن اجرای خودکار اسکایپ

با انتخاب این گزینه، پیام‌رسان اسکایپ هنگام بوت شدن ویندوز به صورت خودکار اجرا نخواهد شد.

قابلیت اجرا شدن خودکار پیام‌رسان اسکایپ اگر پیام‌رسان اسکایپ قبل از اعمال این تغییرات باز باشد، با تغییر این تنظیمات همچنان در حالت باز خواهد ماند تا زمانی که ویندوز را خاموش یا ری استارت کنید. برای بستن اسکایپ در این حالت روی آیکون آن در نوار وظیفه کلیک راست کنید و گزینه Quit Skype را انتخاب کنید.

روش دوم برای غیرفعال کردن قابلیت اجرای خودکار پیام‌رسان اسکایپ

اگر نسخه جدید پیام‌رسان اسکایپ روی سیستم شما نصب شده باشد روش بالا برای غیرفعال کردن قابلیت اجرای خودکار این اپلیکیشن جواب خواهد داد اما اگر نسخه قدیمی اسکایپ روی ویندوز 10 نصب باشد ممکن است این روش جواب ندهد. برای همین از روشی که در ادامه توضیح داده می‌شود استفاده کنید.

در نسخه قدیمی پیام‌رسان اسکایپ امکان خارج شدن از پیام‌رسان با استفاده از روش کلیک راست و انتخاب گزینه Quit برای کاربران وجود ندارد.

قابلیت اجرا شدن خودکار پیام‌رسان اسکایپ از طرفی برخی از نسخه‌های پیام‌رسان اسکایپ به نحوی طراحی شده‌اند که حتی در فهرست برنامه‌های نصب شده ویندوز که در منوی Start ظاهر می‌شوند نمایش داده نمی‌شوند. بنابراین از قابلیت مدیریت برنامه‌ها در سیستم‌عامل ویندوز نیز نمی‌توانید تنظیمات اجرا شدن آن را غیرفعال کنید.

اما امکان مخفی کردن اپلیکیشن با استفاده از کلیک راست روی آیکون پیام‌رسان اسکایپ در نوار اعلان یا نوتیفیکیشن و انتخاب گزینه Setting وجود دارد.غیرفعال کردن اجرای خودکار اسکایپ

برای این کار ابتدا روی آیکون پیام‌رسان اسکایپ که روی نوار اعلان‌ها نمایش داده می‌شود کلیک راست کنید. سپس گزینه Setting را انتخاب کنید. می‌توانید پنجره اسکایپ را باز کنید و برای وارد شدن به تنظیمات پیام‌رسان روی آیکون سه نقطه کلیک کرده و سپس گزینه Setting را انتخاب کنید.

قابلیت اجرا شدن خودکار پیام‌رسان اسکایپ روی گزینه General کلیک کنید و گزینه Show Skype In Windows notification area را غیرفعال کنید. در این حالت مخاطبان شما می‌توانند برای شما همچنان پیام ارسال کنند و شما آن را دریافت کنید حتی اگر آیکون اسکایپ برای شما نمایش داده نشود. برای غیرفعال کردن این قابلیت باید از حساب کاربری خود در پیام‌رسان اسکایپ خارج شوید. برای این کار روی منوی سه نقطه کلیک کنید و گزینه Sign Out را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن اجرای خودکار اسکایپ ر

ارسال نظر