غیرفعال کردن افزونه‌های مرورگر سافاری در سیستم عامل MacOS

رسانه کلیک - حذف کردن افزونه‌ها از روی مرورگر سافاری مانند نصب آن‌ها کمی پیچیده است در این مطلب با ما همراه باشید تا راه‌های غیرفعال کردن افزونه‌های مرورگر سافاری را بررسی کنیم.

غیرفعال کردن افزونه‌های مرورگر سافاری در سیستم عامل MacOS

استفاده از افزونه‌های مرورگر سافاری باعث می‌شود که قابلیت‌های جدیدی به مرورگر اضافه شود. برای مثال افزون‌هایی مثل mini-apps باعث افزایش قابلیت‌های مرورگر سافاری می‌شوند.

گاهی اوقات با وجود اینکه استفاده از افزونه‌های در مرورگر سافاری باعث بهبود عملکرد آن می‌شود اما بنا به دلایلی می‌خواهیم این افزونه‌ها را از روی مرورگر حذف کنیم. در این مطلب به شما یاد می‌دهیم که چگونه این افزونه‌ها را از روی مرورگر حذف کنیم.

این آموزش روی نسخه 12 به بالای مرورگر سافاری قابل اجرا است. غیرفعال کردن افزونه‌های مرورگر سافاری مانند نصب کردن آن‌ها روی این مرورگر کمی پیچیده است. در واقع برای حذف افزونه باید اپلیکیشنی که همراه آن روی سیستم‌عامل نصب می‌شود را نیز حذف کرد.

برای حذف افزونه‌ها از روی مرورگر سافاری باید ابتدا وارد منوی Preferences شده و روی گزینه Safari کلیک کنید و دکمه Preferences را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن افزونه‌ها از منوی باز شده وارد برگه Extension بشوید. در منوی سمت چپ صفحه، فهرستی از افزونه‌ها نمایش داده می‌شود. برای غیرفعال کردن افزونه مورد نظر روی علامت چک‌مارک کنار آن کلیک کنید.

با انجام این کار افزونه از نوار افزونه‌ها حذف می‌شود و در آن نمایش داده نمی‌شود.

غیر فعال کردن افزونه‌ها بعد از انجام این کار باید افزونه را حذف کنید. برای این کار در قسمت اطلاعات مربوط به افزونه روی دکمه Uninstall کلیک کنید.

غیرفعال کردن افزونه‌ها در مرورگر سافاری روی سیستم‌عامل مک بعد از انجام این کار یک پیام روی صفحه برای شما ظاهر می‌شود که به شما می‌گوید چون افزونه‌های نصب شده روی مرورگر همراه با یک اپلیکیشن نصب می‌شوند بنابراین برای حذف افزونه باد اپلیکیشن نصب شده را نیز حذف کنید. در پنجره باز شده روی گزینه Show in Finder کلیک کنید.

مرورگر سافاری با انتخاب این گزینه اپلیکیشن Finder باز می‌شود و در آن اپلیکیشن انتخاب شده است باز می‌شود. روی اپلیکیشن کلیک راست کنید و سپس گزینه Move to Bin را انتخاب کنید.

مرورگر سافاری سپس نام کاربری و پسورد ورود به سیستم‌عامل مک را وارد کنید و روی دکمه OK کلیک کنید.

غیرفعال کردن افزونه‌ها در مرورگر سافاری روی سیستم‌عامل مک به این ترتیب افزونه مورد نظر شما از روی مرورگر حذف می‌شود. در صورتی که پیامی مبنی بر اینکه به دلیل باز بودن یا در حال استفاده بودن افزونه امکان حذف کردن آن وجود ندارد، برای شما نمایش داده شد وارد منوی Preferences در مرورگر سافاری شده و افزونه را غیر فعال کنید. دوباره مسیر بالا را طی کنید تا افزونه‌ها حذف و غیرفعال شوند.

غیرفعال کردن افزونه وقتی افزونه حذف شد، وقتی مرورگر را باز می‌کنید نام افزونه حذف شده در آن نمایش داده نمی‌شود.

ارسال نظر