غیر فعال سازی قابلیت تعویض خودکار ایرپاد بین آیفون و آیپد

رسانه کلیک – در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد تا با انجام چند مرحله ساده و کوتاه، از تعویض خودکار ایرپاد بین آیفون و آیپد جلوگیری کنید.

غیر فعال سازی قابلیت تعویض خودکار ایرپاد بین آیفون و آیپد

همانطور که می دانید هدست هایی مانند ایرپاد و ایرپاد پرو قابلیت این را دارند تا به صورت اتوماتیک بین آیپد و آیفون سوییچ کنند. بدین معنا که اگر آیپد را کنار گذاشته و با گوشی خود یک تماس تلفنی برقرار کنید، ایرپاد سریعا به آیفون متصل می شود. در این مطلب نحوه غیر فعال سازی این ویژگی بعضا را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

نحوه عملکرد قابلیت تعویض خودکار ایرپاد

قابلیت تعویض خودکار اولین بار در بروزرسانی iOS 14، iPadOS 14 و macOS Big Sur اضافه شد. پس مادامی که سیستم عامل آیپد و آیفون بروزرسانی شده باشند، آیپد به صورت خودکار بین آن ها سوییچ خواهد کرد. این قابلیت برای نسل دوم ایرپاد، ایرپاد پرو، پاوربیتس، پاوربیتس پرو و هدفون سولو پرو در نظر گرفته شده است.

کاربران اپل نیازی به فعال سازی این ویژگی ندارند و ایرپاد از همان ابتدا به صورت اتوماتیک بین آیپد و آیفون سوییچ می کند. در این حالت پیام اعلان مرتبا برای فرد ارسال می شود.

غیر فعال سازی قابلیت تعویض خودکار ایرپاد و ایرپاد پرو

اگر مرتبا از گوشی آیفون، آیپد و یا دسکتاپ مک استفاده می کنید، تعویض خودکار ایرپاد می تواند بسیار آزار دهنده باشد. خوشبختانه با انجام چند مرحله ساده می توان این ویژگی را غیر فعال کرد و تنظیمات را به حالت دستی بازگرداند.

ابتدا ایرپاد خود را به آیفونیا آیپد متصل کرده و سپس به قسمت تنظیمات یا همان Setting بروید.

گزینه Bluetooth را انتخاب کنید.

از فهرست ظاهر شده، ایرپاد خود را پیدا کرده و روی آیکون i مقابل آن ضربه بزنید.

حال گزینه Connect to this iPhone یا Connect to this iPad (بسته به نوع دستگاه) را لمس کنید.

در این بخش، روی عبارت When Last Connected To This iPhone یا When Last Connected To This iPad ضربه بزنید.

به همین راحتی قابلیت سوییچ خودکار غیر فعال می شود.

سوییچ کردن دستگاه ها به صورت دستی

با مراجعه به بخش Control Center می توان کاری کرد تا ایرپاد به صورت دستی بین آیفون و آیپد سوییچ شود. گوشه سمت راست صفحه را به پایین بکشید تا به بخش Control Center هدایت شوید.

حال روی آیکون کوچک AirPlay ضربه بزنید تا کلیه دستگاه های موجود در اطراف به نمایش درآیند.

ایرپاد خود را برای سوییچ شدن انتخاب کنید.

به همین سادگی کار تمام می شود. با استفاده از یک میانبر و یک اپلیکیشن جانبی نیز می توان این کار را برای مک نیز انجام داد.

ارسال نظر