در صورت فراموش کردن رمز ورود گوشی چه کنیم؟

انتخاب رمز عبور مناسب و غیر قابل حدس، بهترین راه برای حفاظت از اطلاعات موجود در دستگاه همراه است. اما فراموش کردن رمز ورود گوشی می‌تواند شما را به دردسر بزرگی بیندازد.

در صورت فراموش کردن رمز ورود گوشی چه کنیم؟

در صورت فراموش کردن رمز ورود گوشی چه کنیم؟

بهترین روش برای حفظ امنیت اطلاعات موجود در گوشی، استفاده از یک رمز منحصربه‌فرد و غیر قابل ‌پیش‌بینی برای ورود به دستگاه است. ولی برخی اوقات ممکن است وسواس زیادی به خرج داده و یا در یک موقعیت بد، الگو یا عددی را به عنوان رمز گوشی انتخاب کنیم و سپس آن را از یاد ببریم.

در دنیای پرمشغله امروزی، فراموش کردن رمز ورود گوشی امری عادی به حساب می‌آید. در این صورت به جای نگرانی بهتر است از دستورالعمل‌های ذکر شده در این مقاله پیروی کنید تا به راحتی مشکل را برطرف کنید.

فراموش کردن رمز ورود گوشی اندرویدی

اندروید 5.0 به بالا

یک ویژگی بسیار کاربردی به نام Find My Device در اندروید 5 به بالا وجود دارد که به کمک آن می‌توانید پین گوشی را حذف کنید، اما از قبل باید نسبت به ساخت حساب کاربری در گوگل اقدام کرده باشید.

وارد سایت Google Find My Device شده و حساب گوگل خود را وارد کنید. حال نام دستگاه و موقعیت مکانی آن را وارد کنید تا روی نقشه به نمایش درآید. با انتخاب گزینه Erase، رمز ورود به گوشی حذف می‌شود.

اندروید 4.4 به پایین

متأسفانه ویژگی Find My Device در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید وجود ندارد. با این حال همچنان می‌توان با یک روش ساده، پین گوشی را حذف کرد.

برای این کار 5 بار رمز ورود به گوشی را اشتباه وارد کنید تا عبارت Forgot Pattern، Forgot PIN یا Forgot Password به نمایش درآید. نام کاربری و رمز عبور حساب گوگل مرتبط با گوشی را در باکس مربوطه وارد کنید. حال می‌توانید به سادگی رمز ورود به گوشی را تغییر دهید.

فراموش کردن رمز ورود گوشی

اگر روش‌های فوق کارساز نبود، باید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه (Reset Factory) بازگردانید.

همچنین بخوانید: چگونه پین کد را بازیابی کنیم؟

فراموش کردن رمز ورود آیفون

در صورت فراموش کردن رمز ورود آیفون، باید این چند مرحله را طی کنید:

1. دسترسی به مک یا کامپیوتر

برای حل مشکل فراموشی رمز ورود آیفون، باید به مک یا کامپیوتر (ویندوز 8 به بالا) دسترسی داشته باشید. برنامه iTunes نیز باید روی سیستم کامپیوتر نصب شده باشد.

2. گوشی آیفون را خاموش کنید.

3. قرار دادن گوشی در حالت ریکاوری

نحوه قرار دادن آیفون در حالت ریکاوری برای مدل‌های مختلف فرق می‌کند و باید کلیدهای متفاوتی را فشار دهید.

در آیفون ایکس و مدل‌های جدیدتر، آیفون SE (نسل دوم)، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس: کلید کناری

در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس: کلید کم کردن صدا

در آیفون SE (نسل اول)، آیفون 6s و مدل‌های قدیمی‌تر: دکمه هوم

کلید مربوطه را با توجه به مدل گوشی فشار داده و برای چند ثانیه نگه دارید. همزمان گوشی را به وسیله کابل به مک یا سیستم کامپیوتر وصل کنید. کلید را آنقدر نگه دارید تا صفحه حالت ریکاوری روی نمایشگر آیفون ظاهر شود.

4. بازیابی گوشی

موقعیت مکانی آیفون را روی Finder یا iTunes پیدا کنید.

حال گزینه Restore را بزنید. کامپیوتر به صورت خودکار نرم‌افزار لازم را دانلود و فرآیند بازیابی آیفون را آغاز می‌کند.

پس از اتمام فرآیند، آیفون را از سیستم کامپیوتر جدا کرده و گوشی را مجددا راه‌اندازی کنید. به این ترتیب مشکل فراموش کردن رمز ورود گوشی برطرف می‌شود.

ارسال نظر