حل مشکل فریز شدن سیستم‌عامل مک حین به‌روز‌رسانی (قسمت دوم)

رسانه کلیک - در این مطلب دو قسمتی، قصد داریم نحوه برطرف کردن مشکل فریز شدن سیستم‌عامل مک در حین به روز رسانی را به شما آموزش دهیم. 

حل مشکل فریز شدن سیستم‌عامل مک حین به‌روز‌رسانی (قسمت دوم)

در مطلب قبلی سه ترفندی که برای رفع مشکل فریز شدن سیستم‌عامل مک در حین آپدیت کردن سیستم‌عامل، کاربرد فراوانی دارند معرفی کردیم. در این مطلب 3 ترفند دیگر برای رفع این مشکل را آموزش می‌دهیم.

استفاده از ترفندهای رفع مشکل فریز شدن سیستم‌عامل در حین عملیات به روز رسانی بسیار ساده و آسان است. 3 راه حل دیگری که می‌توانید از آن‌ها برای برطرف کردن مشکل فریز شدن سیستم‌عامل مک استفاده کنید به شرح زیر است:

4- صبر کنید تا سیستم‌عامل از حالت فریز بودن خارج شود

واقعیت این است که روند به روز رسانی سیستم‌عامل مک زمان‌بر است و ممکن است کمی کند باشد. کم بودن سرعت به روز رسانی سیستم‌عامل گاهی اوقات به دلیل پایین بودن سرعت اینترنتی است که از آن استفاده می‌کنید. از طرفی این موضوع را مدنظر داشته باشید که پیش نرفتن نوار مربوط به نمایش پیشروی عملیات آپدیت در یک مدت زمان کوتاه به این معنی نیست که سیستم‌عامل فریز شده است و عملیات به روز رسانی متوقف شده است. در بسیاری از موارد کاربران سیستم‌عامل مک به این موضوع اشاره کرده‌اند که آپدیت کردن سیستم‌عامل برای آن‌ها بیش از 10 ساعت طول کشیده است.

فریز شدن سیستم‌عامل برای اینکه ببینید آیا روند به روز رسانی سیستم‌عامل در حال انجام شدن است یا متوقف شده است از کلیدهای ترکیبی Command + L استفاده کنید. اگر زمان تخمینی که طول می‌کشد تا روند به روز رسانی سیستم‌عامل انجام شود، نمایش داده شود یعنی عملیات آپدیت شدن سیستم‌عامل مک به درستی در حال انجام شدن است و باید صبر کنید تا کار آن به پایان برسد.

همیشه قبل از انجام هر کاری برای رفع مشکل فریز شدن سیستم‌عامل چند ساعت صبر کنید و اگر روند به روز رسانی پیش نرفت از ترفندهای دیگری که در این مطلب و مطلب قبلی آموزش داده شدند استفاده کنید.

5- Refresh کردن عملیات به روز رسانی

گاهی اوقات می‌توانید برای رفع مشکل فریز شدن سیستم‌عامل در حین به روز رسانی از عملیات Refresh کردن استفاده کنید.

فریز شدن سیستم‌عامل برای این کار ابتدا دکمه Power را برای مدت 30 ثانیه نگه دارید. وقتی دستگاه مک شما خاموش شد، دوباره دکمه Power را فشار دهید و برای چند ثانیه آن را نگه دارید. به این ترتیب روند به روز رسانی ادامه داده می‌شود. در این حالت از کلیدهای ترکیبی Command + L استفاده کنید تا مطمئن شوید که سیستم‌عامل در حال نصب شدن است. استفاده از این کلیدها باعث می‌شود تا زمان باقی مانده برای به روز رسانی سیستم‌عامل نمایش داده شود.

6- ریست کردن NVRAM

اگر هیچ کدام از ترفندهایی که در بالا گفته شد نتوانست مشکل فریز شدن سیستم‌عامل مک را برطرف کند، بهتر است حافظه NVRAM خود را ریست کنید. برای رست کردن این حافظه از روش زیر استفاده کنید.

فریز شدن سیستم‌عامل ابتدا کامپیوتر را در حالت نرمال خاموش کنید. چند دقیقه صبر کنید تا فعالیت هارد دیسک . فن دستگاه متوقف شود. کلیدهای ترکیبی Command + Option + P + R را فشار دهید. دستگاه را روشن کنید و بلافاصله کلیدهای ترکیبی Command + Option + P + R را فشار دهید. تا زمانی که صدای بوقی را نشنیده‌اید کلیدها را رها نکنید. بعد از شنیدن بوق کلیدها را رها کنید. به این ترتیب شما حافظه NVRAM خود را ریست کرده‌اید.

ارسال نظر