فشرده‌سازی تصاویر در نرم‌افزار پاورپوینت در سیستم عامل ویندوز و مک

رسانه کلیک - در این مطلب روش فشرده‌سازی تصاویر در نرم‌افزار پاورپوینت در سیستم عامل‌های ویندوز و مک را آموزش می‌دهیم تا بتوانید حجم فایل‌های پاورپوینت خود را به‌راحتی کم کنید.

فشرده‌سازی تصاویر در نرم‌افزار پاورپوینت در سیستم عامل ویندوز و مک

فشرده کردن حجم تصاویر در اسلایدهای پاورپوینت برای کاهش حجم فایل ایجاد شده، به کاربر کمک می‌کند. در واقع این کاهش حجم در کاهش میزان حافظه مصرفی نیز مؤثر است.

در این مطلب قصد داریم تا نحوه کاهش حجم و یا فشرده‌سازی تصاویر در نرم‌افزار پاورپوینت را آموزش دهیم. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید که امکان فشرده‌سازی تصاویر تنها در نسخه دسکتاپ اپلیکیشن پاورپوینت امکان‌پذیر است.

فشرده‌سازی تصاویر در نرم‌افزار پاورپوینت تحت سیستم‌ عامل ویندوز

برای فشرده‌سازی تصاویر در نرم‌افزار پاورپوینت ابتدا این اپلیکیشن را روی دسکتاپ ویندوزی خود باز کرده و تصویری را که می‌خواهید فشرده‌سازی کنید انتخاب کنید.

فشرده‌سازی تصاویر به محض انتخاب تصویر شما به برگه Picture Format هدایت می‌شوید. روی گزینه Compress Pictures کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه Adjust را انتخاب کنید.

فشرده‌سازی تصاویر با انتخاب این گزینه، پنجره‌ای با عنوان Compress Picture باز می‌شود. در گروه Compression Option یکی از گزینه‌های Apply only to this picture یا Delete cropped areas of pictures را انتخاب کنید. اولین گزینه برای اعمال تغییرات روی عکس انتخاب شده و گزینه دوم برای اعمال تغییرات روی همه تصاویر موجود در اسلایدها استفاده می‌شود. از قسمت resolution هر نوع وضوح تصویری را که می‌خواهید انتخاب کنید.

فشرده‌سازی تصاویر در نرم‌افزار پاورپوینت روی گزینه OK کلیک کنید. با این کار تصویر و یا تصاویر موجود در اسلایدهای شما ذخیره می‌شوند.

فشرده‌سازی تصاویر در اپلیکیشن پاورپوینت تحت سیستم ‌عامل مک

ابتدا اپلیکیشن پاورپوینت و اسلایدهای خود را در سیستم‌عامل مک باز کنید. سپس تصویری را که می‌خواهید فشرده‌سازی کنید انتخاب کنید. وقتی عکس مورد نظر خود را انتخاب کردید گزینه Compress Picture را که در برگه Picture Format قرار دارد انتخاب کنید.

پاورپوینت با انتخاب این گزینه پنجره‌ای با عنوان Compress Picture برای شما نمایش داده می‌شود. از این پنجره وضوح تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید و مشخص کنید که آیا تغییرات فقط روی تصویر انتخابی اعمال شوند و یا روی همه تصاویر موجود در اسلایدها اعمال شوند. بعد از انتخاب گزینه‌های مورد نظر روی گزینه OK در پایین صفحه کلیک کنید.

فشرده‌سازی تصاویر در نرم‌افزار پاورپوینت با این روش تصویر یا تصاویر شما فشرده شده و کار شما تمام می‌شود.

ارسال نظر