فشرده‌سازی و اکسترکت کردن فایل‌ در اندروید با استفاده از اپلیکیشن ZArchiver

رسانه کلیک - در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد تا با استفاده از اپلیکیشن ZArchiver، تنها در عرضه چند دقیقه فرایند فشرده سازی و اکسترکت کردن فایل‌ ها را روی اندروید انجام دهید.

فشرده‌سازی و اکسترکت کردن فایل‌ در اندروید با استفاده از اپلیکیشن ZArchiver

برخی از اپلیکیشن‌های مدیریت فایل به کاربران امکان می‌دهند که برخی از انواع فایل‌ها را در سیستم‌عامل اندروید فشرده کنند و یا از حالت فشرده خارج کنند. البته اپلیکیشن‌هایی نیز وجود دارند که امکان فشرده‌سازی همه فایل‌ها در آن‌ها وجود دارد. در این مطلب نحوه انجام این کارها با استفاده از اپلیکیشن Zarchiver را به شما آموزش خواهیم داد.

فشرده‌سازی فایل‌ها در سیستم‌عامل اندروید

روند فشرده‌سازی فایل‌ها در سیستم‌عامل اندروید بسیار ساده و آسان است. ابتدا اپلیکیشن Zarchiver را از این آدرس دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.

بعد از نصب اپلیکیشن آن را باز کنید و در صفحه باز شده روی منویی که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید. با کلیک روی این منو فهرستی از همه تنظیمات مربوط به ایجاد پوشه یا فولدر برای فشرده‌سازی فایل‌ها در سیستم‌عامل اندروید نمایش داده می‌شود.

فشرده‌سازی و اکسترکت کردن فایل‌ها روی گزینه creat کلیک کنید و مشخص کنید که آیا می‌خواهید پوشه یا فولدر جدید ایجاد کنید و یا می‌خواهید پوشه را در حالت فشرده و آرشیو ایجاد کنید. در این روش شما می‌توانید قالبی را که از طریق آن می‌توانید فایل را فشرده‌سازی کنید انتخاب کنید.

اکسترکت کردن فایل‌ در اندروید مانند بسیاری از اپلیکیشن‌های دسکتاپ امکان انتخاب و ست کردن تنظیمات برای فشرده‌سازی فایل‌ها و پوشه‌ها وجود دارد. همچنین شما برای فشرده‌سازی پوشه و فایل خود می‌توانید رمز عبور، میزان فشرده‌سازی و همچنین بخش‌بندی فایل‌ها و پوشه‌های فشرده‌سازی را انجام دهید.

فشرده‌سازی و اکسترکت کردن فایل‌ها به محض انجام همه تنظیمات فایل شما برای فشرده‌سازی آماده است و می‌توانید آن عملیات فشرده‌سازی فایل را انجام دهید. البته مطمئن شوید که فایل و پوشه درست را برای فشرده‌سازی انتخاب کرده‌اید.

فشرده‌سازی و اکسترکت کردن فایل‌ها اکسترکت کردن فایل‌ در اندروید

زمانی که بخواهید یک فایل را در سیستم‌عامل اندروید از حالت فشرده خارج کنید گزینه‌های نسبتاً متفاوتی وجود دارد که باید بدانید عملکرد هر گزینه چیست و چگونه از آن‌ها باید استفاده کنید.

وقتی فایل فشرده شده را روی سیستم‌عامل اندروید دانلود می‌کنید، برای اکسترکت کردن آن می‌توانید از اپلیکیشن ZArchiver استفاده کنید. برای این کار ابتدا اپلیکیشن را باز کنید و از گزینه مدیریت فایل برای پیدا کردن پوشه فشرده شده استفاده کنید. وقتی پوشه فشرده شده را انتخاب کردید، چند گزینه برای شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید هم فایل‌ها را به صورت دسته‌ای اکسترکت یا از حالت فشرده خارج کنید و یا اینکه می‌توانید فایل‌ها را به صورت تکی انتخاب و از حالت فشرده شده خارج کنید.

اکسترکت کردن فایل‌ در اندروید

گزینه‌های موجود برای اکسترکت کردن فایل‌ در اندروید

نوع فایل یا File Type: در این بخش همه انواع فایل‌ها که می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن آن‌ها را از حالت فشرده خارج کنید نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید فایل‌ها را در فالب 7Z (7Zip)، zip، rar، bzip2، gzip، XZ، tar فشرده کنید و همچنین می‌توانید فایل‌های 7z (7zip), zip, rar, bzip2, gzip, XZ, iso, tar, arj, cab, lzh, lha, lzma, xar, tgz, tbz, Z, deb, rpm, zipx, mtz را از حالت فشرده خارج کنید. علاوه بر این با استفاده از اپلیکیشن Zarchiver می‌توانید محتوای فایل‌ها از نوع 7z (7zip), zip, rar, bzip2, gzip, XZ, iso, tar, arj, cab, lzh, lha, lzma, xar, tgz, tbz, Z, deb, rpm, zipx, mtz را مشاهده کنید.

ارسال نظر