4 فعالیت مفید برای گذراندن روزهای قرنطینه

رسانه کلیک - همه ما از قرنطینه و خانه‌نشینی وحشت می‌کنیم. اما قرنطینه خانگی می‌تواند فرصتی برای افزایش مهارت‌های ما باشد به خصوص کسانی که در روزهای عادی ساعت‌های زیادی را خارج از منزل سر کار هستند.

4 فعالیت مفید برای گذراندن روزهای قرنطینه

خوشبختانه با وجود اینترنت شما می‌تواند مهارت‌های زیادی را به صورت آنلاین و رایگان یاد بگیرید. در این مطلب 4 مورد از فعالیت‌هایی را که می‌توانید برای افزایش مهارت‌های خود انجام دهید معرفی می‌کنیم:

یادگیری یک ‌زبان جدید در روزهای قرنطینه

فعالیت مفید یادگیری زبان جدید دو مزیت مهم برای ما دارد. اول اینکه باعث تحریک مغز می‌شود و از طرفی باعث می‌شود که درهای جدید از دنیا به روی ما باز شود. فرض کنید وب‌سایت مفیدی را پیدا کرده‌اید که به زبانی به غیر از زبان مادری شما نوشته شده است. اگر آن زبان را بدانید مسلماً دانستن زبان آن وب‌سایت و ترجمه هر جمله از آن به زبان مادری برای شما لذت‌بخش خواهد بود.

در اینترنت منابع رایگان زیادی برای یادگرفتن زبان جدید وجود دارد اما یکی از بهترین منابعی که از طریق آن می‌توانید زبان‌های جدید یاد بگیرید وب‌سایت Duolingo است. این وب‌سایت اپلیکیشن منحصر به فردی دارد که می‌توانید آن را گوشی یا تبلت خود نصب کنید. تعداد زبان‌هایی که در این وب‌سایت برای یادگیری قرار داده شده بسیار زیاد است.

وقتی اپلیکیشن را نصب می‌کنید و پروفایل خود را می‌سازید زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید را انتخاب کنید . می‌توانید از هر مرحله‌ای که بخواهید مثلاً مبتدی یا پیشرفته زبان موردنظر خود را یاد بگیرید.

ویژگی منحصر به فرد Duolingo که باعث شده این اپلیکیشن از اپلیکیشن‌های مشابه متمایز باشد، رقابتی بودن آن است. شما در ابتدا 5 شانس دارید که با هر جواب نادرست یک شانس از دست می‌دهید. اگر هر 5 شانس شما تمام شود، باید 5 ساعت صبر کنید تا دوباره شانس‌های شما شارژ شوند. اگر نخواهید 5 ساعت صبر کنید باید پرداخت درون برنامه‌ای برای خرید شانس انجام دهید.

البته راه دیگری هم برای افزایش شانس وجود دارد آن هم شرکت در تمرینات است که باعث می‌شود شما شانس بیشتری پیدا کنید.

یادگیری یک ‌زبان برنامه‌نویسی در روزهای قرنطینه

یادگرفتن زبان جدید برای ارتباط برقرار کردن کار بسیار جذاب و فوق‌العاده‌ای است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که زبان صحبت کردن با کامپیوتر را هم یاد بگیرید؟ برای صحبت کردن با کامپیوتر باد یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی را بلد باشید. از این زبان‌ها نه تنها برای برقراری ارتباط با کامپیوتر می‌توانید استفاده کنید بلکه می‌توانید بازی، وب‌سایت یا حتی برنامه‌های کاربرید بسازید.

خوشبختانه دامنه استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی برای راه‌اندازی کسب‌وکار نیز بسیار گسترده است. اما اولین قدم برای ورود به دنیای برنامه‌نویسی انتخاب زبان برنامه‌نویسی است. خوشبختانه یا متأسفانه تعداد زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار زیاد است و انتخاب بهترین زبان برنامه‌نویسی کار نسبتاً سختی است. اولین کار برای انتخاب زبان برنامه‌نویسی تعیین هدف است و مثلاً اگر شما به دنبال طراحی وب سایت هستید پس باید به دنبال یادگرفتن زبان‌هایی مکه برای طراحی وب سایت به کار می‌روند باشید. اگر به دنبال بازی‌سازی هستید باید زبان‌هایی را که قابلیت بازی‌سازی دارند یاد بگیرید. با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید زبان موردنظر خود را پیدا کنید. در این آدرس فهرستی از 10 وب‌سایت که در آن می‌توانید زبان‌های برنامه‌نویسی را یاد بگیرید قرار داده شده است.

انجام بازی‌های آنلاین در روزهای قرنطینه

فعالیت مفید در حال حاضر با وجود اینترنت تعداد بازی‌های آنلاین بسیار زیاد است. در عصر دیجیتال انجام بازی‌های دیجیتال یکی از سرگرمی‌های مردم است. البته برخی نیز ترجیح می‌دهند به همان روش‌های سنتی بازی‌های مورد علاقه خود مثل مونوپولی، مار و پله و از این دست را انجام دهند. اما برای آن دسته از علاقه‌مندان به انجام بازی‌‌های آنلاین باید به این نکته اشاره کنیم که اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که در واقع بازی‌های سنتی را شبیه‌سازی کرده‌اند. مثلاً Board Game Arena وب‌سایتی است که اپلیکیشن مخصوص خود را دارد و می‌توانید از طریق آن به صدها بازی آنلاین دسترسی داشته باشید.

خوشبختانه در فهرست بازی‌های این اپلیکیشن هم بازی‌های انفرادی و هم بازی‌های گرهی وجود دارد و می‌توانید لذت بازی را با دوستان خود شریک شوید. هرچند بخری از بازی‌ها پولی هستند و برای انجام آن‌ها باید هزینه بپردازید.

کتاب خواندن در روزهای قرنطینه

فعالیت مفید کتاب خواندن فعالیتی است که نمی‌تواند با هیچ فعالیت دیگری جایگزین شود. روزهای قرنطینه یکی از بهترین فرصت‌ها برای برگشتن عادت‌های خوب مثل کتاب خواندن هستند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که بیش از اندازه به گوشی یا تبلت خود وابسته‌اید می‌توانید از آن‌ها برای خواندن کتاب‌های آنلاین استفاده کنید. تعداد کتاب‌های الکترونیکی در اینترنت هر روز افزایش می‌یابد. برخی از این کتاب‌ها به صورت رایگان در دسترس هستند و برخی دیگر را باید پرداخت هزینه کم می‌توانید در اختیار داشته باشید.

دو وب‌سایت Project Gutenberg و ManyBook بهترین منابع برای دسترسی به کتاب‌های الکترونیک هستند. بسیاری از کتاب‌هایی که در این وب‌سایت‌ها قرار داده شده‌اند به صورت رایگان قابل دانلود و استفاده هستند. این کتاب‌ها را می‌توانید هم از طریق گوشی‌های خود و هم از طریق کامپیوتر و لپ‌تاپ خود بخوانید.

ارسال نظر