استفاده از فونت نستعلیق در اینستاگرام برای اندروید و iOS

با کاربرد فونت نستعلیق در اینستاگرام از کالبد بی‌روح فونت‌های فارسی پیش‌فرض در این اپلیکیشن بیرون آمده و رنگ و لعاب ادبی و شاعرانه‌ای را به استوری های خود اضافه کنید.

استفاده از فونت نستعلیق در اینستاگرام برای اندروید و iOS

استفاده از فونت نستعلیق در اینستاگرام

متن‌های فارسی در استوری های اینستاگرام همگی با یک فونت کسل‌کننده و بدون حس نوشته می‌شوند. گاهی در حال و هوای عاشقانه هستید و می‌خواهید دلنوشته های خود را با یک فونت جذاب مثل نستعلیق به مخاطبین خود نشان دهید.

با آموزش استفاده از فونت نستعلیق در اینستاگرام همراه کلیک باشید تا به راحتی این فونت زیبا را به صفحه‌کلید خود اضافه و در استوری اینستاگرام از آن استفاده کنید.

فونت نستعلیق در استوری اینستاگرام برای iOS

برای شروع، ابتدا به مرورگر گوشی خود رفته و عبارت زیر را تایپ کرده و روی دکمه جستجو ضربه بزنید.

مشاهده می‌کنید که به جای عدد، علامت (") یا یک مربع توخالی نشان داده می‌شود. این علامت را کپی کنید.

فونت نستعلیق در اینستاگرام

به قسمت تنظیمات گوشی، بخش General و سپس Keyboard مراجعه کنید.

گزینه Text Replacement را انتخاب کرده و در صفحه بعدی، روی علامت مثبت ضربه بزنید.

فونت نستعلیق در اینستاگرام

در مقابل Phrase، علامت از قبل کپی شده را Paste (بازنشانی) کرده و نام دلخواه را در جلوی عبارت Shortcut بنویسید. ذخیره (save) یادتان نرود.

حال به اپلیکیشن اینستاگرام رفته و در صفحه استوری، کلمه دلخواه در مقابل عبارت Shortcut را وارد کنید (نستعلیق).

فونت نستعلیق در اینستاگرام

بدین ترتیب، کلمه نستعلیق از بین می‌رود و یک فاصله به وجود می‌آید. فاصله را پاک کرده و جمله موردنظر را با خط زیبای نستعلیق بنویسید.

تذکر: هنگام استفاده از این روش، برای گذاشتن فاصله بین کلمات، باید از نیم‌فاصله استفاده کنید.

فونت نستعلیق در استوری اینستاگرام برای اندروید

در گوشی‌های اندروید، روش سریع و ساده‌ای مانند آیفون وجود ندارد. با این حال اپلیکیشن های متعددی قابل‌دسترس است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تصویر موردنظر برای استوری را به طور جداگانه ساخته و سپس در اینستاگرام قرار دهید.

از نظر بسیاری افراد، inshot بهترین اپلیکیشن برای ساخت کلیپ و تصویر است که علاوه بر حجم کم، رابط کاربری ساده‌ای دارد. به همین خاطر ما نیز از این اپلیکیشن برای ساخت استوری اینستاگرام به خط نستعلیق استفاده می‌کنیم.

برای دانلود و نصب اپلیکیشن inshot روی اندروید، اینجا کلیک کنید. پس از نصب این برنامه ویرایشگر، نیاز به دانلود و ذخیره فونت نستعلیق (یا هر فونت دلخواه) دارید. می‌توان از این لینک کمک بگیرید. توجه داشته باشید که فونت حتما با فرمت tff باشد.

پس از نصب inshot و ذخیره فونت نستعلیق، وارد اپلیکیشن inshot شده و با انتخاب گزینه Photo، تصویر موردنظر جهت کاربرد در استوری را انتخاب کنید.

پس از انتخاب تصویر و ورود به بخش ویرایش، روی گزینه Canvas کلیک کرده و اندازه تصویر را به 9:16 تنظیم کنید تا با قاب استوری هماهنگ شود. حال روی گزینه T در نوار پایین رفته و متن موردنظر را بنویسید.

فونت نستعلیق در اینستاگرام

پس از نوشتن متن، روی گزینه Aa ضربه بزنید تا فونت‌های مختلف به شما نشان داده شوند. روی گزینه Import Font ضربه زده و به محلی بروید که فونت نستعلیق را در آنجا ذخیره کرده‌اید. فونت نستعلیق را انتخاب کرده و تیک بالا را لمس کنید.

فونت نستعلیق در اینستاگرام

به محض بازگشت، مشاهده خواهید کرد که متن شما با فونت زیبای نستعلیق روی عکس نشان داده می‌شود. از حالا به بعد، inshot کلمات فارسی را با نستعلیق می‌نویسد، مگر اینکه فونت دیگری را انتخاب کنید.

فونت نستعلیق در اینستاگرام

پس از ذخیره، می‌توانید از تصویر خود با فونت نستعلیق در اینستاگرام استفاده کرده و احساس ادبی و شاعرانه‌تری را به مخاطبین خود منتقل کنید.

ارسال نظر