آموزش گام به گام نحوه استفاده از فیس تایم روی اندروید

رسانه کلیک - قابلیت برقراری تماس تصویری از طریق فیس تایم روی اندروید ممکن شده است. در این مطلب شما را با نحوه انجام این کار آشنا می‌کنیم.

آموزش گام به گام نحوه استفاده از فیس تایم روی اندروید

اپل بالاخره به کاربران اندرویدی اجازه داده تا به شیوه‌ای مشابه از فیس تایم استفاده کنند. البته کاربر اندرویدی باز هم قادر به برقراری تماس FaceTime از طریق دستگاه خود نیست. اما در صورت دریافت دعوت‌نامه از سوی کاربر آیفون، آیپد یا مک، می‌تواند به یک تماس فیس تایم ملحق شود.

برای استفاده از فیس تایم روی اندروید، به یک مرورگر پشتیبان (نظیر کروم) و دوست یا عضوی از خانواده احتیاج دارید که کاربر دستگاه‌های iOS، iPadOS یا macOS است. برای شروع، کاربر آیفون و آیپد مجهز به سیستم عامل iOS15، iPadOS 15 و نسخه‌های بالاتر باید اپلیکیشن FaceTime را باز کرده و روی گزینه Create Link ضربه بزند.

با این کار، لینک دعوت ساخته می‌شود. پس باید این لینک را از طریق دلخواه برای کاربر اندرویدی ارسال کند.

فیس تایم روی اندروید کاربر مک (مجهز به سیستم عامل macOS 12 به بالا) برای ایجاد لینک می‌بایست ابتدا اپلیکیشن FaceTime را باز کرده و سپس روی دکمه Create Link در بالای اپلیکیشن کلیک کنند.

سپس لینک ایجادشده را از طریق یک پلتفرم پیام‌رسان دلخواه، برای کاربر اندرویدی بفرستد.

فیس تایم روی اندروید از این لحظه به بعد، دستگاه‌های اندرویدی وارد ماجرا می‌شوند. پس از ارسال لینک از سوی کاربران اپل، شما به عنوان کاربر اندرویدی یک لینک همانند تصویر زیر را روی دستگاه خود دریافت می‌کنید. این لینک جهت اتصال به facetime.apple.com به کار می‌رود.

برای استفاده از فیس تایم روی اندروید، کافی است لینک بالا را از طریق مرورگر دلخواه خود در تبلت یا گوشی باز کنید. تا این لحظه (ژوئیه سال 2021)، کروم تنها مرورگری است که از تماس تصویری فیس تایم پشتیبانی می‌کند.

پس از باز شدن لینک، نام خود را در کادر نوشته و روی دکمه Continue ضربه بزنید.

فیس تایم روی اندروید سپس از نوار شناور بالا، گزینه Join را انتخاب کنید.

پس از این کار، باید منتظر بمانید تا فرستنده لینک، یعنی همان کاربر آیفون، آیپد یا مک، درخواست شما برای ملحق شدن (join) را بپذیرد.

پس از پذیرش، شما وارد محیط فیس تایم شده و تمام کنترل‌های معمولی در کنفرانس ویدیویی در بالای صفحه ظاهر می‌شوند. این کنترل‌ها شامل تغییر به وضعیت تمام صفحه، بی‌صدا کردن میکروفون، نمایش یا مخفی کردن ویدیو، چرخاندن دوربین و غیره می‌شود.

به همین سادگی، یک نسخه ساده از فیس تایم روی دستگاه اندرویدی قابل‌دسترس می‌شود. برای خروج نیز می‌توانید روی صفحه ضربه بزنید تا نوارابزار ظاهر شود و سپس گزینه Leave را انتخاب کنید.

اگرچه فیس تایم روی اندروید به طور کامل روی مرورگر به اجرا درمی‌آید، اما از کیفیت خوبی برخوردار است و یک راه‌حل عالی برای تعامل تصویری کاربران iOS، iPadOS، macOS و اندروید به حساب می‌آید.

ارسال نظر