آموزش فیلمبرداری از صفحه گوشی با صدا + عکس

رسانه کلیک – شاید برای شما هم جالب باشد که چگونه می توان بدون نیاز به اپلیکیشن های جانبی، از صفحه نمایش گوشی‌های اندرویدی فیلم‌برداری کرد. در حال حاضر به صورت پیش فرض، امکان فیلمبرداری از صفحه گوشی با صدا در مدل های هوشمند سامسونگ وجود دارد. برای آشنایی با نحوه انجام این کار با رسانه کلیک همراه باشید.

آموزش فیلمبرداری از صفحه گوشی با صدا + عکس

همان‌طور که می‌دانید شرکت اپل از طریق افزودن ویژگی ضبط صفحه، امکان فیلم‌برداری از نمایشگر آیفون را برای کاربران فراهم آورده است. دارندگان گوشی‌های اندرویدی به ویژه سامسونگ نیز امکان استفاده از این قابلیت را دارند. کافی است گزینه ضبط صفحه را در دستگاه خود فعال کرده و از هر آنچه در صفحه می‌گذرد فیلم بگیرید. حتی می‌توانید ویدیوی گرفته شده را ویرایش کرده و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. در ادامه نحوه فیلمبرداری از صفحه گوشی با صدا در گوشی های سامسونگ به صوت مرحله به مرحله توضیح داده شده است. همراه رسانه کلیک باشید.

به خاطر داشته باشید که مراحل زیر تنها روی دستگاه‌های مجهز به اندروید 11 یا جدیدتر قابل اجرا هستند. برای گوشی‌های قدیمی‌تر می‌توان از اپلیکیشن های جانبی مانند AZ Screen Recorder استفاده کرد.

برای ضبط فیلم از روی نمایشگر، باید ویژگی ضبط را فعال کنید.

1. انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید تا پنل نوتیفیکشن باز شود. سپس با انجام مجدد این کار، صفحه Quick Settings را باز کنید. اگر گزینه Screen Recorder از پیش فعال شده باشید، آن را در این صفحه مشاهده خواهید کرد.

2. اگر گزینه Screen Recorder را در صفحه Quick Settings مشاهده نکردید، روی آیکون مداد در گوشه پایین سمت چپ ضربه بزنید. حال می‌توانید آیکون‌های دلخواه را در صفحه تنظیمات فوری انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در برخی گوشی‌ها، به جای آیکون مداد باید روی آیکون سه نقطه و سپس گزینه Button Order ضربه بزنید.

فیلم‌برداری از صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ 3. انگشت خود را روی گزینه Screen Record گذاشته و آن را به بالای صفحه بکشید. به این صورت، گزینه Screen Record به تنظیمات فوری (Quick Settings) شما اضافه می‌شود.

فیلمبرداری از صفحه نمایش گوشی های سامسونگ 4. پس از جاسازی گزینه Screen Record در تنظیمات فوری، روی آن ضربه بزنید. با انجام این کار، از شما پرسیده می‌شود که آیا تمایل دارید صوت نیز در ضبط نمایشگر لحاظ شود یا خیر. همچنین باید مشخص کنید که آیا می‌خواهید ضربه‌های شما روی نمایشگر به صورت هایلایت نشان داده شوند یا خیر. پس از انتخاب گزینه‌ها، روی Start ضربه بزنید تا فیلم‌برداری آغاز شود.

فیلمبرداری از صفحه گوشی در اندروید در حین فیلم‌برداری از صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ ، سیستم اندرویدی هر گونه اطلاعات حساس و مهمی که روی صفحه یا دستگاه ظاهر شده است را ضبط می‌کند. این اطلاعات شامل کلمات عبور، جزییات پرداخت، تصاویر، پیام‌ها و صوت می‌شوند. (پس مراقب باشید از اطلاعات حساس خود فیلمبرداری نکنید)

فیلمبرداری از صفحه نمایش با صدا

شایان ذکر است در گوشی های سامسونگ جدیدتر سه گزینه برای فیلمبرداری از صفحه گوشی با صدا یا بدون صدا در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر کافی است در منویی که تصویر آن را در بالا مشاهده کردید، تیک مربوط به یکی از گزینه های media sounds and mic و media sounds و no sound را انتخاب کنید که به ترتیب دارای کاربری های زیر هستند:

  • فیلمبرداری از صفحه گوشی با صدا که شامل صدای گوشی و اطرافتان می شود
  • فیلمبرداری از صفحه گوشی با صدا که فقط شامل صدای خود گوشی می شود
  • فیلمبرداری از صفحه گوشی بدون صدا

پس از اتمام ضبط، پنل اطلاع‌رسانی را مجددا به سمت پایین کشیده و روی گزینه Tap To Stop ضربه بزنید.

فیلم ضبط شده از روی نمایشگر کجا ذخیره می‌شود؟

ویدیوهای شما در مکان پیش‌فرض برای تصاویر و فیلم‌ها روی گوشی سامسونگ ذخیره می‌شوند. بسته به تنظیمات و مدل گوشی، این مکان پیش‌فرض در یکی از اپلیکیشن های Google Photos، Gallery App یا My Files app تعریف شده است.

همان‌طور که در بالا گفتیم، از طریق این اپلیکیشن ها می‌توانید فیلم ضبط شده از روی نمایشگر را ویرایش کرده و با سایرین به اشتراک بگذارید. برای مثال، می‌توانید پیش از ارسال ویدیو برای دوستان خود، ابتدا و انتهای کلیپ را برش دهید، تا بیننده نتواند پنل اطلاع‌رسانی شما را مشاهده کند.

فیلمبرداری از صفحه گوشی با صدا

ارسال نظر