قابلیت‌های جدید نسخه 14 مرورگر سافاری (قسمت دوم)

رسانه کلیک - در این مطلب دو قسمتی قصد داریم تا در خصوص برترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید نسخه 14 مرورگر سافاری صحبت کنیم.

قابلیت‌های جدید نسخه 14 مرورگر سافاری (قسمت دوم)

در مطلب قبلی سه مورد از ویژگی‌های کاربردی که اخیراً در نسخه جدید مرورگر سافاری به آن اضافه شده است، معرفی کردیم. در این مطلب نیز سه مورد دیگر از این قابلیت‌ها را معرفی و بررسی می‌کنیم.

4- عدم پشتیبانی از ادوبی فلش

نسخه 14 مرورگر سافاری به نحوی طراحی شده است که این مرورگر دیگر از پلتفرم ادوبی فلش پشتیبانی نمی‌کند. بر این اساس در صورتی که نیازی به نمایش انیمیشن‌ها روی مرورگر وجود داشته باشد نیازی به استفاده از فلش برای نمایش آن‌ها نیست. این تغییرات برای کاربران مرورگر سافاری نسخه 14 محسوس و قابل مشاهده نیست. حذف استفاده از فلش در مرورگر باعث شده است که سرعت بارگذاری مطالب افزایش یابد و همچنین در میزان مصرف باتری نیز صرفه‌جویی شود.

5- قابلیت پیش‌نمایش برگه‌ها

مرورگر سافاری یکی دیگر از قابلیت‌هایی که به چهاردهمین نسخه سافاری اضافه شده است امکان مشاهده برگه‌های مرورگر به صورت پیش‌نمایشی است. این قابلیت در نسخه‌های قبلی مرورگر سافاری وجود نداشت. برای اینکه از محتوای برگه‌ها و صفحات وب با خبر شوید می‌توانید از این قابلیت بدون نیاز به باز کردن صفحه وب استفاده کنید. کافی است ماوس خود را روی برگه قرار دهید تا محتوای آن برای شما نمایش داده شود.

6- قابلیت به روز رسانی صفحه شروع

مرورگر سافاری در نسخه 14 سافاری شما می‌توانید تغییرات زیادی در صفحه شروع مرورگر ایجاد کنید. برای مثال پس زمینه آن را تغییر دهید. بخش‌های مختلف آن را حذف و یا اضافه کنید. این اولین باری است که اپل به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا صفحه شروع مرورگر خود را شخصی‌سازی کنند. همچنین در این صفحه می‌توانید برای افزایش حفظ حریم خصوصی خود ببینید که چه برگه‌هایی در دستگاه iOS شما باز هستند.

ارسال نظر