قابلیت‌های جدید نسخه 14 مرورگر سافاری (قسمت اول)

رسانه کلیک - در این مطلب دو قسمتی قصد داریم تا در خصوص برترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید نسخه 14 مرورگر سافاری صحبت کنیم.

قابلیت‌های جدید نسخه 14 مرورگر سافاری (قسمت اول)

مرورگر سافاری یکی از مرورگرهای شرکت اپل است که در کاربران اپل از آن استفاده می‌کنند. اگرچه این مرورگر هرگز نتوانسته به شهرت مرورگرهایی مثل فایرفاکس و کروم برسد اما به هر حال مرورگری است که قابلیت‌های آن روز به روز بیشتر می‌شود.

1- امنیت و رعایت حریم خصوصی کاربران

یکی از قابلیت‌های مهمی که همه کاربران در استفاده از مرورگرها به دنبال آن هستند، قابلیت‌های مرورگر در حفظ حریم خصوصی و امنیت آن‌ها است. در مرورگر سافاری به منظور حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران نوار ابزار جدیدی در نسخه 14 اضافه شده است که کاربران می‌توان با استفاده از آن ردیاب‌های وب را مشاهده کند. در طول چند سال گذشته اپل به عنوان یکی از پیشتازان حفظ امنیت و حریم خصوصی افراد سعی کرده است که در همه دستگاه‌های توجه ویژه‌ای به این موضوع از خود نشان دهد. در نسخه 14 مرورگر سافاری در صورتی که فعالیت‌های کاربر در وب ردیابی شود، نوتیفیکیشن برای کاربر ارسال می‌شود. برای اطلاع از گزارش‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی افراد کاربر می‌تواند روی آیکونی که تصویر آن شبیه به نقاب امنیتی است کلیک کند. در این حالت یک پنجره برای کاربر نمایش داده می‌شود که در آن صفحاتی که فعالیت کاربر در اینترنت را ردیابی می‌کنند نمایش داده می‌شوند.

نسخه 14 مرورگر سافاری اگر روی دکمه اطلاعات که در گوشه سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید، خلاصه‌ای از فعالیت‌های شما در طی 30 روز گذشته که در وب ردیابی شده است برای شما نمایش داده می‌شود.

2- افزونه‌های سافاری

یکی از ضعف‌های مرورگر سافاری، کمبود افزونه‌های کاربردی برای آن بود که باعث شده بود بسیاری از کاربران ترجیح دهند از مرورگرهای دیگری استفاده کنند. اما خوشبختانه در نسخه 14 مرورگر کروم، امکان دانلود و استفاده از افزونه‌های کاربردی زیادی برای کاربران ایجاد شده است. اگرچه تا چندی پیش استفاده از افزونه‌ها روی مرورگر سافاری نیاز به استفاده از ابزارهای خاصی بود اما به نظر می‌رسد توسعه دهندگان افزونه‌های مرورگر سافاری در حال رفع این مشکل هستند.

3- ترجمه آسان

نسخه 14 مرورگر سافاری یکی از قابلیت‌های جدیدی که به مرورگر سافاری اضافه شده است، امکان ترجمه صفحات وب با استفاده از دیکشنری درون برنامه‌ای مرورگر سافاری است. این دیکشنری می‌تواند محتوای صفحات وب را به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، چینی، فرانسه، آلمانی، برزیلی و روسی ترجمه کند. همچنین می‌تواند ترجمه از این زبان‌ها به زبان انگلیسی را نیز انجام دهد. استفاده از این دیکشنری بسیار ساده و راحت است. کافی است زمانی که صفحه وب را در مرورگر سافاری باز می‌کنید در نوار منو روی گزینه View کلیک کنید و سپس از منوی باز شده روی گزینه Translation کلیک کنید. وقتی منو باز شد، زبان مورد نظر خود را که می‌خواهید محتوای وب به آن ترجمه شود انتخاب کنید. در صورتی که بخواهید زبانی را که در فهرست زبان‌های قابل شناسایی برای دیکشنری وب وجود ندارد به آن اضافه کنید در بخش language and Region روی گزینه Preferred languages کلیک کنید.

ارسال نظر