آموزش لایو گذاشتن در اینستاگرام | آموزش جامع کار با لایو اینستاگرام

امروزه لایو گذاشتن در اینستاگرام به یک امر عادی تبدیل شده است. اما هنوز برخی کاربران روش صحیح استفاده از این قابلیت را نمی‌دانند و در کاربرد آن مردد هستند.

آموزش لایو گذاشتن در اینستاگرام | آموزش جامع کار با لایو اینستاگرام

لایو گذاشتن در اینستاگرام

لایو اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد نمایش زنده‌ای از خود را با فالوورها به اشتراک بگذارید. این ویژگی از اواخر سال 2016 به عنوان بخشی از استوری عرضه شد و در حال حاضر بیش از 100 میلیون نفر به طور روزانه از این ویژگی استفاده می‌کنند.

لایو اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا در لحظه، ارتباط صمیمانه‌تری با دوستان و فالوورهای خود برقرار کنید.

نحوه استفاده از قابلیت Live به نوع فعالیت شما در اینستاگرام بستگی دارد. از لایو می‌توان برای نمایش پشت‌صحنه، معرفی محصولات، جلسات پرسش و پاسخ، رونمایی، محتوای آزمایشی و غیره استفاده کرد.

اما چطور در اینستاگرام لایو بگذاریم؟ همراه کلیک باشید تا نحوه کار با قابلیت Live را به ساده‌ترین شیوه ممکن به شما یاد دهیم.

چطور از قابلیت Live استفاده کنیم؟

لایو اینستاگرام در نسخه‌های جدید اندروید و iOS قابل‌دسترس است. ابتدا برنامه را باز کرده و سپس روی آیکون دوربین در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید. همچنین می‌توانید در صفحه فید، انگشت خود را از سمت چپ به سمت راست بکشید تا دوربین Stories برای شما باز شود.

لایو گذاشتن در اینستاگرام

به منظور لایو گذاشتن در اینستاگرام گزینه Live در پایین صفحه را انتخاب کنید. ولی پیش از آغاز به اشتراک‌گذاری ویدیوی زنده، روی آیکون چرخ‌دنده موجود در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید تا تنظیمات لایو را انجام دهید کهش امل موارد زیر می‌شوند:

  • چه کسانی می‌توانند لایو شما را ببینند؟
  • چه کسانی می‌توانند به لایو شما پاسخ دهند؟
  • لایو اینستاگرام در کجا ذخیره می‌شود و چطور به اشتراک گذاشته می‌شود؟

تعداد فالوورهای فعال (آنلاین) را می‌توانید در بالای صفحه مشاهده کنید. هر زمان که آماده بودید، روی دکمه لایو ضربه بزنید.

لایو گذاشتن در اینستاگرام

چند دقیقه اول را صرف سلام و احوال‌پرسی با مخاطبین خود کنید تا افراد بیشتری به لایو اضافه شوند. کامنت ها را می‌توانید در پایین صفحه بخوانید.

از طرف دیگر، در طول لایو ممکن است بازدیدکنندگان از طریق استیکر Q&A از شما سؤال بپرسند. می‌توانید این سؤالات را به دلخواه انتخاب کنید تا روی صفحه برای همه به نمایش گذاشته شود، سپس به آن‌ها پاسخ دهید.

لایو گذاشتن در اینستاگرام

برای جلوگیری از ارسال کامنت های نامناسب در لایو، بهتر است پیش از آغاز لایو به سراغ فیلتر کلمات زشت بروید!

وارد قسمت تنظیمات اپلیکیشن شده و گزینه Privacy را انتخاب کنید. سپس به بخش کامنت ها (Comments) رفته و در قسمت Filters گزینه Hide Offensive Comments را فعال کنید. بدین ترتیب، کامنت های حاوی کلمات و عبارات خاص مخفی می‌شوند.

لایو گذاشتن در اینستاگرام

با انتخاب Manual Filter می‌توانید کلمات مورددار و زشت را به طور دستی وارد کنید تا فیلتر شوند.

کاربران iOS می‌توانند با ضربه روی آیکون نوار عکس‌ها در قسمت پایین، تصاویر و ویدیوهای موجود در دستگاه را به لایو خود اضافه کنند. با این کار، ویدیوی لایو شما به گوشه بالا سمت راست منتقل می‌شود.

برای برداشت تصویر یا ویدیو از لایو، به ابتدای نوار عکس‌ها بروید (کشیدن انگشت از چپ به راست روی نوار) و سپس گزینه توقف را انتخاب کنید. البته خیالتان راحت باشد. نوار عکس‌ها فقط برای شما قابل‌مشاهده است.

برای پایان دادن و خروج از لایو اینستاگرام روی گزینه End در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید. در این لحظه می‌توانید روی آیکون Save در گوشه بالا سمت چپ برای ذخیره لایو خود یا به اشتراک‌گذاری آن در بخش استوری ها استفاده کنید. در این صورت لایو شما به مدت 24 ساعت نگه داشته می‌شود.

در صورت ذخیره لایو روی دستگاه، بعدها می‌توانید آن را به صورت استوری، فید یا IGTV با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.

آموزش لایو گذاشتن در اینستاگرام در اینجا به پایان می‌رسد. در صورت مواجهه با هرگونه مشکل، آن را با ما در میان بگذارید تا ساده‌ترین راه‌حل ممکن را برای شما بازگو کنیم.

ارسال نظر