مات کردن تصاویر در پاورپوینت چگونه است؟

رسانه کلیک - اگر می‌خواهید در پس زمینه اسلایدهای خود در پاورپوینت از تصاویری که مات شده‌اند استفاده کنید نیازی به استفاده از هیچ نرم‌افزار گرافیکی ندارید. به عبارت دیگر پاورپوینت امکان مات کردن تصاویر را به کاربران خود داده است. در این مطلب قصد داریم تا نحوه مات کردن کل تصویر و بخشی از آن را در نرم‌افزار پاورپوینت توضیح دهیم.

مات کردن تصاویر در پاورپوینت چگونه است؟

مات کردن تصاویر در پاورپوینت

برای مات کردن تصاویر در پاورپوینت ابتدا اپلیکیشن پاورپوینت را باز کنید و سپس روی اسلاید خود تصویر مورد نظر را قرار دهید. تصویر را انتخاب کنید. وقتی تصویر را انتخاب می‌کنید برگه مربوط به تنظیمات تصویر با نام Picture Format برای شما نمایش داده می‌شود.

مات کردن تصاویر در پاورپوینت در برگه باز شده گزینه Artistic Effects را در گروه Adjust انتخاب کنید.

در منوی باز شده روی گزینه Blur کلیک کنید.

با انتخاب این گزینه کل تصویر انتخاب شده به صورت مات در می‌آید. اگر میزان مات بودن تصویر برای شما مناسب نیست می‌توانید به صورت دستی آن را تغییر دهید. برای این کار به منوی Artistic Effect رفته و سپس گزینه Artistic Effects را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه پنلی با نام Format Picture برای شما نمایش داده می‌شود. در قسمت Artistic Effects نور کنار گزینه Radius را انتخاب کنید و سپس اسلایدر روی نوار را به سمت راست ا چپ حرکت دهید. با این کار شما می‌توانید میزان مات بودن تصویر را به دلخواه تغییر دهید.

مات کردن تصاویر در پاورپوینت

مات کردن بخشی از تصویر

متأسفانه هیچ ابزار مشخصی برای مات کردن بخشی از تصویر در نرم‌افزار پاورپوینت وجود ندارد. اما با استفاده از ترفندی که در ادامه توضیح می‌دهیم می‌توانید بخشی از تصویر مورد نظر خود را مات کنید.

اولین کاری که برای مات کردن بخشی از تصویر در پاورپوینت باید انجام دهید این است که روی محدوده‌ای از تصویر که می‌خواهید آن را مات کنید یک شکل از منوی shape در گروه Illustrations ایجاد کنید.

بعد از وارد کردن شکل مورد نظر، آن را روی بخشی از تصویر که می‌خواهید مات کنید قرار داده و جای آن را تنظیم کنید.

مات کردن تصاویر در پاورپوینت بعد از انجام این کار در برگه Shape Format در گروه Shape Style گزینه Shape Fill را انتخاب کنید و سپس از منوی باز شده ابزار Eyedropper را انتخاب کنید.

مات کردن تصاویر در پاورپوینت با استفاده از این ابزار می‌توانید رنگ‌های تصویر را انتخاب کنید. این ابزار را روی قسمتی از تصویر که رنگ آن به رنگی که می‌خواهید برای شکل قرار داده شده روی تصویر استفاده کنید نزدیک است قرار دهید.

سپس در قسمت Shape Styles برگه Shape Format را انتخاب کنید. روی گزینه Shape Effects کلیک کرده و از آنجا گزینه Soft Edges را انتخاب کنید.

مات کردن تصاویر در پاورپوینت با انتخاب این گزینه یک منو برای شما باز می‌شود که در آن نمونه‌هایی مختلفی را می‌توانید انتخاب کنید. یکی از موارد را بسته به نیاز خود انتخاب کنید. مثلاً در این مثال ما نمونه 25 را انتخاب کرده‌ایم.

مات کردن تصاویر در پاورپوینت با این کار بخشی از تصویر که روی آن شکل مورد نظر را قرار داده‌اید مات می‌شود.

مات کردن تصاویر در پاورپوینت برای اینکه شکل قرار داده شده روی تصویر حرکت نکند باید تصویر و این شکل را به صورت گروه یا Group در بیاورید. برای این کار کلید Ctrl را نگه داشته و هم تصویر و هم شکل مات شده را انتخاب کنید.

در برگه Picture Format گزینه Group را از قسمت Arrange انتخاب کنید. در منوی باز شده روی گزینه Group کلیک کنید.

مات کردن تصاویر در پاورپوینت با انجام این مرحله این شی یعنی تصویر و شکل قرار داده شده در آن با هم به صورت گروه در می‌آیند و با یکدیگر حرکت می‌کنند.

برای یادگیری شفاف کردن تصاویر در پاورپوینت هم می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

ارسال نظر