آموزش نحوه استفاده از ماشین حساب بیت کوین برای استخراج ارز دیجیتال

رسانه کلیک - برای محاسبه میزان سود و درآمد حاصل از استخراج بیت کوین باید عامل‌های مختلفی در نظر گرفته شود. ماشین حساب بیت کوین انجام این محاسبات را برای کاربران آسان می‌کند. در این مطلب نحوه استفاده از این ماشین حساب‌ها را آموزش خواهیم داد.

آموزش نحوه استفاده از ماشین حساب بیت کوین برای استخراج ارز دیجیتال

یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین موارد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، استخراج آن‌ها است. مانند تمام سرمایه‌گذاری‌های دیگر، سرمایه‌گذاری در استخراج ارزهای دیجیتال نیز نیازمند محاسبات دقیق سود و درآمد است. برای انجام محاسبات مربوط به درآمد استخراج ماشین حساب‌‌هایی ایجاد شده که کار را برای سرمایه‌گذاران بسیار ساده می‌کند.

این ماشین حساب‌ها پارامترهایی مانند هش ریت، میزان برق مصرفی، بهای برق مصرفی و قیمت ارز دیجیتال استخراج شده را در نظر گرفته و درآمد را گزارش می‌دهند.

باتوجه‌به این مورد که بیت کوین محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بوده و استخراج آن نسبت به سایر رمزارزها بسیار گسترده‌تر می‌باشد، در این مطلب به آموزش استفاده از ماشین حساب بیت کوین خواهیم پرداخت.

وب‌سایت‌های زیادی خدمات محاسبه درآمد حاصل از استخراج را ارائه می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها پرداخته خواهد شد.

ماشین حساب بیت کوین CryptoCompare

یکی از ساده‌ترین ماشین حساب‌های بیت کوین، ماشین حساب سایت CryptoCompare است. استفاده از ماشین حساب این سایت بسیار آسان بوده و برای محاسبات خود تنها به 4 پارامتر نیاز دارد.

برای شروع استفاده از این ماشین حساب وارد این سایت شوید و فیلد‌های مربوط را با اطلاعات خود پر کنید.ماشین حساب بیت کوین CryptoCompare

  1. Hashing Power: این فیلد همان نرخ هش سخت‌افزار استخراج است.
  2. Power consumption: در این فیلد میزان برق مصرفی سخت‌افزار را به وات وارد کنید.
  3. Cost per KWh: اینجا باید هزینه هر کیلووات ساعت برق مصرفی را به دلار وارد نمایید.
  4. Pool Fee: این بخش نیز هزینه استخر استخراج است. معمولا این مقدار برای بیشتر استخرهای استخراج 1 درصد است.

پس از واردکردن اطلاعات خود، میزان بیت کوین استخراج شده، درآمد به دلار و هزینه برق مصرفی به نرخ آن لحظه برای یک روز، یک هفته، یک ماه و یک سال نمایش داده خواهد شد.

ماشین حساب WhatToMine

یکی از محبوب‌ترین ماشین حساب‌های استخراج، ماشین حساب سایت WhatToMine است. این سایت برای استخراج اکثر ارزهای دیجیتال ماشین حساب دارد، اما در اینجا فقط نحوه استفاده از ماشین حساب بیت کوین آن را آموزش خواهیم داد.

یکی از نکات بسیار جالب این وب‌سایت، اطلاعات جامع آن است. هنگامی‌که وارد بخش ماشین حساب بیت کوین شوید، در سمت چپ صفحه اطلاعاتی را در مورد پاداش بلاک، سختی شبکه، هش ریت شبکه و نرخ مبادله بیت کوین در صرافی‌های مختلف مشاهده خواهید کرد. با پایین‌تر رفتن در صفحه برخی از همین اطلاعات به‌صورت نمودار نیز نشان داده شده‌اند. ماشین حساب استخراج WhatToMine

اگر بازهم پایین‌تر بروید، در ابتدا هزینه برخی از استخرهای استخراج محبوب و سپس اطلاعتی راجع به سخت‌افزارهای استخراج، از جمله زمان عرضه، هش ریت، برق مصرفی و سود 24 ساعته آن‌ها درج شده است.

ماشین حساب استخراج WhatToMine

برای استفاده از این ماشین حساب، پس از ورود به صفحه، فیلدهای زیر را با اطلاعات خود کامل کنید و سپس بر روی گزینه Calculate کلیک کنید.ماشین حساب استخراج WhatToMine

چهار فیلد، Hash rate، Power، Fees و Cost دقیقا مانند ماشین حساب بیت کوین CryptoCompare عمل می‌کنند، بنابراین از توضیح مجددا آن‌ها پرهیز خواهیم کرد. فیلدهایی جدیدی که با آن‌ها مواجه خواهید شد در ادامه ذکر شده‌اند:

  1. Block Reward: این فیلد پاداش بلاک را مشخص می‌کند که به‌صورت پیش‌فرض با مقدار فعلی پر شده است. درصورتی‌که می‌خواهید درآمد را در زمان آینده (برای مثال پس از هاوینگ بعدی بیت کوین) محاسبه کنید، بر روی Enable کلیک کرده و مقدار موردنظر را وارد کنید.
  2. Hardware Cost: این فیلد هزینه پرداختی شما برای خرید سخت‌افزار استخراج را مشخص می‌کند. با قراردادن مقدار هزینه در این فیلد می‌توانید از زمان بازگشت سرمایه (Return-on-Investment یا به‌اختصار ROI) خود آگاه شوید.
  3. Difficulty: فیلد سختی شبکه نیز مانند پاداش بلاک به طور پیش‌فرض غیرفعال بوده و با اطلاعات حال حاضر پر شده است. شما می‌توانید با استفاده از قسمت Difficulty Value این مقدار را به میزان میانگین آن در یک مدت خاص تغییر داده و یا با کلیک کردن بر روی Enable مقدار موردنظر خود را وارد کنید.
  4. BTC Value: این فیلد قیمت فعلی بیت کوین در بازار است که برای تبدیل درآمد به دلار از آن استفاده می‌شود. همانند دیگر فیلدها می‌توانید مقدار دلخواه خود را نیز در آن وارد کنید.

امیدواریم این آموزش ماشین حساب بیت کوین برایتان مفید واقع شود. درصورتی‌که پیشنهادی برای مطالب آموزشی ارز دیجیتال دیگر دارید، حتما آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر