آموزش نحوه محدود کردن افراد در اینستاگرام | چطور از مزاحمت برخی کاربران در امان باشیم؟

رسانه کلیک – در این مطلب می‌خواهیم به شما نحوه محدود کردن افراد در اینستاگرام را آموزش دهیم. با این روش می‌توانید از مزاحمت‌های دیگران در امان باشید.

آموزش نحوه محدود کردن افراد در اینستاگرام | چطور از مزاحمت برخی کاربران در امان باشیم؟

اینستاگرام یک بستر عالی برای به اشتراک گذاشتن خلاقیت کاربران است. این شبکه اجتماعی به عنوان یک تیغ دولبه کار می‌کند. گاهی به عنوان یک فضای تأثیرگذار و گاهی هم به عنوان مسخره کردن و ایجاد مزاحمت برای کاربران است.

با این اوصاف، بعضی اوقات پیش می‌آید افراد باعث اذیت و آزار دیگران می‌شوند. کاربران برای رهایی از مزاحمت این دست افراد نیاز دارند که محدودیت‌هایی برای دوری از آنها ایجاد کنند. اینستاگرام این امکان را دارد که کاربران مزاحم را محدود کنند. در این مطلب نحوه محدود کردن افراد در اینستاگرام را آموزش می‌دهیم.

محدود کردن افراد در اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

محدود کردن یک امکان جدید برای حفظ حریم خصوصی کاربران در اینستاگرام است. زمانی که فردی را محدود می‌کنید، نظرات او در پست‌های اینستاگرام فقط برای او قابل مشاهده است. به این معنی که افراد دیگر قادر به خواندن کامنت آن شخص نیستند.

محدود کردن کاربر در اینستاگرام اگر شما تمایل دارید نظرات محدود شده را مشاهده کنید، می‌توانید با فشردن دکمه «See Comment» نظر آن شخص را بخوانید. همچنین، با مشاهده کامنت می‌توانید آن را حذف یا مورد تأیید قرار دهید تا دیگران نیز نظر کاربر را ببینند. البته می‌توانید آن کامنت را به طور کامل نادیده هم بگیرید.

کاربر محدود شده نمی‌تواند به صورت مستقیم در دایرکت به شما پیام ارسال کند. پیام‌های آنها در قسمت درخواست‌های پیام (Message Requests) منتقل می‌شوند. همچنین، هیچ نوتیفیکیشنی نسبت به دریافت پیام یا ثبت کامنت از کاربر محدود شده به شما داده نمی‌شود.

محدود کردن افراد در اینستاگرام شما می‌توانید در بخش Message Requests، پیام کاربر را بخوانید. اما آنها متوجه نمی‌شوند که شما پیام را خوانده‌اید یا در اینستاگرام آنلاین هستید. جالب است بدانید، کاربر محدود شده هرگز متوجه نخواهد شد که شما او را محدود کرده‌اید. آنها همچنان می‌توانند پست‌ها و استوری‌های شما را ببینند و نمی‌فهمند که دچار محدودیت شده‌اند.

در واقع، حساب کاربری شما در اینستاگرام، برای فرد محدود شده به حالت «فقط مشاهده» در می‌آید. آنها تمام فعالیت‌های شما را می‌بینند، اما نمی‌توانند با شما و دیگر افراد تعاملی داشته باشند.

چگونه افراد را در اینستاگرام محدود کنیم؟

روش‌های مختلفی برای محدود کردن افراد در اینستاگرام وجود دارد. این روش‌ها را می‌توان در اپلیکیشن آیفون و اندروید اینستاگرام و نسخه وب این برنامه انجام داد. این کار از طریق پروفایل شخصی او یا از طریق کامنت‌ها قابل انجام است.

محدود کردن افراد در صفحه پروفایل برای محدود کردن فرد از حساب کاربری او، ابتدا به صحفه پروفایل او بروید. سپس روی دکمه منو در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید. در این منو، گزینه Restrict را مشاهده خواهید کرد.

محدود کردن در اینستاگرام اگر برای اولین بار است که اقدام به محدود کردن شخصی می‌کنید، اینستاگرام توضیحات کوتاهی درباره محدود کردن کاربران برای شما به نمایش می‌گذارد. در ادامه، دکمه Restrict Account را بفشارید تا محدودیت برای اکانت کاربر مورد نظر اعمال شود. گفتنی است، این توضیح در آینده دیگر برای شما نمایش داده نخواهد شد.

روش محدود کردن کاربر در اینستاگرام حال، اینستاگرام به شما اطلاع می‌دهد که فعالیت کاربر محدود شده است. در پایین صفحه دو گزینهLearn More و Dismiss وجود دارد. با کلیک بر Learn More، اطلاعات مربوط به محدود کردن کاربران نمایش داده می‌شود. شما برای نهایی کردن کار خود، روی گزینه Dismiss کلیک کنید تا به صفحه کاربر محدود شده برگردید.

محدود کردن اینستاگرام لازم به ذکر است، شما می‌توانید از طریق قسمت کامنت‌ها هم اقدام به محدود کردن کاربر کنید. برای انجام این کار، کامنت کاربر را پیدا کنید و نظر او را به سمت چپ بکشید. سپس سه گزینه در سمت راست کامنت فرد مورد نظر نمایش داده می‌شود. حالا روی دکمه Report کلیک کنید. در منوی Report، گزینه Restrict را بفشارید تا کاربر مربوطه را دچار محدودیت کنید.

محدود کردن افراد در کامنت‌ها اگر نظرتان نسبت به فرد محدود شده برگشت و قصد داشتید او را از محدودیت خارج کنید؛ کافی است به صفحه کاربری او مراجعه کنید. سپس با فشردن منوی سه نقطه پروفایل او، گزینه Unrestrict را انتخاب کنید. با این کار، فرد مورد نظر از محدودیت خارج خواهد شد.

از محدودیت درآوردن کاربر در اینستاگرام در دیگر مطالب آموزش اینستاگرام ، نحوه غیرفعال کردن کامنت در پست‌ها و چگونگی مخفی کردن لایک‌ها در اینستاگرام را آموزش دادیم. نظر شما درباره محدود کردن کاربران چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر