آموزش نحوه مدیریت پسورد در کروم و افزایش امنیت حساب کاربری

رسانه کلیک - حفظ امنیت اکانت‌ها توسط کارشناسان بسیاری توصیه شده است. برای این کار نیاز است که احتیاط زیادی کنیم. یکی از این کارها، مدیریت پسورد در کروم است.مرورگر گوگل کروم یکی از مرورگرهایی است که به راحتی بخش اعظمی از رم کامپیوتر را مصرف می‌کند. اما اگر از این ویژگی منفی کروم فاکتور بگیریم، کروم یکی از کاربردی‌ترین مرورگرهای اینترنت محسوب می‌شود. مهم‌ترین ویژگی کروم، امکان مدیریت پسوردها در این مرورگر است. مدیریت پسورد در کروم کار ساده‌ای است و کاربران می‌توانند به راحتی با این قابلیت کار کنند.

آموزش نحوه مدیریت پسورد در کروم و افزایش امنیت حساب کاربری

مرورگر گوگل کروم یکی از مرورگرهایی است که به راحتی بخش اعظمی از رم کامپیوتر را مصرف می‌کند. اما اگر از این ویژگی منفی کروم فاکتور بگیریم، کروم یکی از کاربردی‌ترین مرورگرهای اینترنت محسوب می‌شود. مهم‌ترین ویژگی کروم، امکان مدیریت پسوردها در این مرورگر است. مدیریت پسورد در کروم کار ساده‌ای است و کاربران می‌توانند به راحتی با این قابلیت کار کنند.

در دسکتاپ خود، مرورگر کروم را باز کنید. سپس در بالا سمت راست مرورگر، روی آیکون سه نقطه کلیک کنید و بخش Settings را باز کنید. در این بخش، دومین پنجره که Autofill نام دارد، گزینه Passwords را انتخاب کنید. این بخش تمام اطلاعات و پسوردهای ذخیره شده کاربر را نمایش می‌دهد.

کاربران می‌توانند نحوه ذخیره‌سازی پسوردها را روشن یا خاموش کنند. همچنین، امکان ورود خودکار به حساب‌های کاربری را در کروم فعال کنند. لازم به ذکر است، مرورگر کروم اطلاعات پسورد کاربر را مورد بررسی قرار می‌دهد تا ببیند خطری داده‌های ذخیره شده او را تهدید می‌کند یا خیر. این امکان باعث خواهد شد کاربر نسبت به امنیت اطلاعات خود آگاهی پیدا کند.

در اندروید هم می‌توان مدیریت پسورد در کروم را انجام داد. در این مرورگر می‌توانید امکان تغییر گذرواژه و همگام‌سازی آنها در اکانت خود را انجام دهید. البته این امکان بزودی به همه سایت‌ها اضافه خواهد شد. هنگامی که کروم متوجه شود که امکان لو رفتن پسورد کاربر وجود دارد، دکمه «تغییر رمز عبور» را برای او باز می‌کند. کاربر با کلیک بر این دکمه، اقدام به تغییر پسورد خود خواهد کرد.

این امکان وجود دارد که کاربر مدیریت پسورد در کروم را به یک اپلیکیشن شخص ثالث یا یک مرورگر دیگر انتقال دهد. شما باید به بخش Settings‌ مرورگر مراجعه کنید و به گزینه Password بروید. سپس در میان صفحه روی لینک Google Account کلیک کنید. بعد از آن، وارد صفحه جدیدی می‌شوید؛ در این صفحه روی چرخ دنده بالای صفحه کلیک کنید. گزینه یکی مانده به آخر به اسم Export Passwords را انتخاب کنید و اقدام به انتقال گذرواژه‌های خود کنید.

مدیریت پسورد در گوگل و هر اپلیکیشن دیگری کار بسیار مهمی است. کاربران باید توجه ویژه‌ای به حریم خصوصی و اطلاعات کاربری خود داشته باشند. با ذخیره کردن پسوردهای سخت، امکان هک شدن حساب کاربری شما بسیار کاهش پیدا می‌کند. در پسوردهای خود سعی کنید از حروف بزرگ و کوچک و اعداد استفاده کنید و تعداد گذرواژه حاوی بیش از ۸ کاراکتر باشد.

ارسال نظر