مدیریت گروهی برگه‌های باز شده در مرورگر کروم

رسانه کلیک - مدیریت گروهی برگه‌های باز شده در مرورگر کروم می‌توانید از قابلیت ویژه‌ای که در مرورگر کروم قرار دارد به نام Tab Groups استفاده کنید.

مدیریت گروهی برگه‌های باز شده در مرورگر کروم

اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که هنگام گشت‌وگذار در اینترنت و استفاده از مرورگر کروم برگه‌های زیادی را باز می‌کنید و پیدا کردن برگه مورد نظر در میان این همه برگه باز شده برایتان سخت است، می‌توانید از قابلیت ویژه‌ای که در مرورگر کروم قرار دارد به نام Tab Groups استفاده کنید که برای مدیریت گروهی برگه‌های باز شده است.

قابلیت Tab Groups یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی در مرورگر کروم برای مدیریت برگه‌های باز شده در آن است. این قابلیت به کاربران امکان ایجاد ارتباط میان برگه‌های باز شده و پیدا کردن برگه مورد نظر را در اسرع وقت می‌دهد. تا پیش از این قابلیت Tab Groups در نسخه بتا مرورگر کروم در دسترس کاربران قرار گرفته بود اما گوگل به صورت تدریجی امکان استفاده از قابلیت Tab Groups را برای بیشتر کاربران ایجاد کرد.

در به‌روزرسانی اخیر مرورگر کروم که در تاریخ 25 گوست سال 2020 میلادی ارائه شده است دسترسی به این قابلیت برای همه کاربران مرورگر کروم امکان‌پذیر است. برای اینکه ببینید آیا این قابلیت در مرورگر کروم شما فعال شده است یا نه روی یکی از برگه‌های باز شده در مرورگر کروم کلیک راست کنید و سپس دنبال گزینه Add Tab To group بگردید. اگر این گزینه برای شما وجود نداشت باید آن را فعال کنید.

قابلیت جدید در مرورگر کروم استفاده از این قابلیت بسیار ساده و آسان است. این قابلیت به شما امکان گروه‌بندی و نام‌گذاری برگه‌های باز شده در مرورگر کروم را می‌‌دهد. بعد از گروه‌بندی و نام‌گذاری برگه‌ها می‌توانید به هر کدام از آن‌ها یک رنگ خاص از بین 8 رنگی که برای شما نمایش داده می‌شود اختصاص دهید. برای باز کردن برگه جدید در گروه ایجاد شده کافی است روی یکی از برگه‌های گروه مورد نظر کلیک راست کرده و سپس گزینه New Tab To the Right را انتخاب کنید.

روی برگه‌های گروه‌بندی شده یک خط باریک رنگی نمایش داده می‌شود. این خط رنگی به شما کمک می‌کند که برگه باز شده در کدام یک از دسته‌هایی که ایجاد کرده‌اید قرار گرفته است. این قابلیت به خصوص برای افرادی که برای انجام کارهای مختلفی نیاز به استفاده از مرورگر کروم و جستجو در سایت‌های مختلف دارند بسیار کاربردی است.

امکان تغییر نام گروه ایجاد شده و همچنین رنگ مرتبط با آن نیز وجود دارد. همچنین امکان حذف یک برگه از گروه ایجاد شده و یا تغییر مکان آن نیز برای کاربر ایجاد شده است. البته شاید عادت کردن به استفاده از این قابلیت کمی سخت به نظر بیاید اما ب مرور زمان و کارکردن با آن متوجه می‌شوید که وجود این قابلیت در مرورگر کروم تا چه حد کاربردی و مفید است. با استفاده از این قابلیت بارگذاری برگه‌ها تا 10 درصد سریع‌تر انجام می‌شود.

ارسال نظر