مشاهده رمز عبور ذخیره شده در مرورگر کروم

رسانه کلیک - گاهی اوقات نیاز داریم اطلاعات کاربری خود را در یک وب‌سایت با مرورگری به غیر از مرورگری که همیشه از آن استفاده می‌کنیم وارد کنیم. مشکل اینجا است که در بسیاری از موارد اطلاعاتی مثل رمز عبور خود را فراموش کرده‌ایم. خوشبختانه مشاهده رمز عبور در مرورگر کروم اگر اجازه ذخیره کردن اطلاعات را به آن داده باشیم، وجود دارد.

مشاهده رمز عبور ذخیره شده در مرورگر کروم

قابلیت مشاهده رمز عبور ذخیره شده در مرورگر کروم روی سیستم‌عامل‌های ویندوز 10، مک، کروم و لینوکس وجود دارد. برای استفاده از این قابلیت ابتدا مرورگر کروم را باز کنید. در گوشه بالا سمت راست روی آیکون همبرگری یا آیکونی که به شکل 3 خط افقی نمایش داده می‌شود کلیک کنید. از منوی باز شده روی گزینه Setting کلیک کنید.

مشاهده رمز عبور صفحه را تا جایی که به گزینه Autofill برسید به سمت بالا بکشید. در قسمت autofill روی گزینه Passwords کلیک کنید.

مشاهده رمز عبور در صفحه باز شده بخشی به نام Saved Passwords وجود دارد. هر ورودی شامل نام وب‌سایت، نام کاربری و رمز عبور مربوط به آن است. برای مشاهده رمز عبور برای هر وب‌سایت روی آیکونی که به شکل چشم است و در کنار آن قرار گرفته است کلیک کنید.

مشاهده رمز عبور در سیستم‌عامل ویندوز و مک از شما برای صدور مجوزهای لازم برای دسترسی به رمز عبور و مشاهده آن سؤالاتی پرسیده می‌شود. اگر روی کامپیوتر شما نام کاربری و رمز عبور برای وارد شدن به سیستم‌عامل قرار داده شده باشد، باید این نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. سپس روی گزینه Ok کلیک کنید.

مشاهده رمز عبور بعد از وارد کردن اطلاعات مربوط به ورود به سیستم، رمز عبور ذخیره شده برای شما نمایش داده می‌شود.

مشاهده رمز عبور با این روش به راحتی می‌توانید به رمزهای عبور خود برای ورود به هر وب‌سایتی دسترسی داشته باشید. فقط توجه داشته باشید که این اطلاعات باید در مرورگر کروم از قبل ذخیره شده باشند.

ارسال نظر