آموزش حل مشکل اختلال در تصویر گیرنده دیجیتال

دستگاه‌های گیرنده دیجیتال برای دریافت باکیفیت شبکه‌های تلویزیون عرضه شده‌اند. این دستگاه‌ها تعدادی از شبکه‌ها را با رزولوشن HD پخش می‌کند. اما برخی کاربران در طول تماشای تلویزیون با مشکل اختلال در تصویر گیرنده دیجیتال مواجه شده‌اند. آیا برای این مشکل راه حلی وجود دارد؟

آموزش حل مشکل اختلال در تصویر گیرنده دیجیتال

آموزش حل مشکل اختلال در تصویر گیرنده دیجیتال

گیرنده‌های دیجیتال یا ست‌تاپ باکس‌ها برای دریافت شبکه‌های تلویزیون عرضه شده‌اند. این دستگاه‌ها تعدادی از شبکه‌های دیجیتالی و شبکه‌های سراسری صداوسیما را باکیفیت HD‌ پخش می‌کند. بنابراین، بیشتر خانواده‌ها اقدام به خرید دستگاه گیرنده دیجیتال کرده‌اند.

با این اوصاف، برخی کاربران با مشکل اختلال در تصویر گیرنده دیجیتال مواجه شده‌اند. در واقع آنها هنگام تماشای تلویزیون، صفحه نمایش دچار پرش یا تغییر رنگ می‌شود. این مورد گاهی باعث شده که تصویر کیفیت مطلوبی برای تماشا نداشته باشد.

گفتنی است، یکی دیگر از مشکلات کاربران تغییر شماره کانال‌ها است. گیرنده دیجیتال به صورت خودکار عدد کانال را تغییر می‌دهد و تصویر برای مدت کوتاهی قطع می‌شود. برای حل این مشکلات راهکارهایی وجود دارد. در ادامه به حل مشکل اختلال در تصویر گیرنده دیجیتال می‌پردازیم.

همچنین در کلیک بخوانید: آموزش حل مشکل پرش تصویر در گیرنده دیجیتال

مشکل اختلال در تصویر گیرنده دیجیتال مشکل پرش تصویر در گیرنده دیجیتال

برطرف کردن اختلال در تصویر تلویزیون

زمانی که دستگاه گیرنده دیجیتال با پرش تصویر روبرو می‌شود، امکان ضعف در آنتن‌دهی دستگاه وجود دارد. بنابراین، برای رفع مشکل اختلال در تصویر گیرنده دیجیتال باید یک آمپلی فایر یا تقویت‌کننده آنتن به دستگاه وصل کنید.

جالب است بدانید، امواج الکترومغناطیسی گاهی اوقات تصویر تلویزیون را دچار اختلال می‌کنند. تداخل امواج اینترنت بی‌سیم یا آنتن موبایل باعث می‌شود تصویر گیرنده دیجیتال کیفیت مطلوبی نداشته باشد. برای حل این مشکل، گوشی موبایل و مودم اینترنت را در محلی دور از گیرنده قرار دهید.

اگر این دو مورد مشکل اختلال تصویر را حل نکرد، کانال‌های تلویزیون را دوباره تنظیم کنید. این احتمال وجود دارد، گیرنده دیجیتال کانال‌ها را از سیگنال‌های ضعیف دریافت و ذخیره کرده است. توصیه می‌شود به صورت دستی اقدام به تنظیمات کانال‌های تلویزیون کنید.

مشکل اختلال در تصویر گیرنده دیجیتال تغییر شماره کانال‌های دییجتال

حل مشکل تغییر شماره کانال‌های تلویزیون

گاهی پیش آمده است که به عنوان مثال شماره کانال ۱۲ به کانال ۱۸ به صورت خودکار تغییر کرده است. با این اتفاق، اختلالی در دریافت تصویر ایجاد می‌شود. همچنین، برخی کاربران نیز با پیام «سیگنال موجود نیست» روبرو شده‌اند.

این مشکل اختلال در تصویر گیرنده‌ دیجیتال از جمله موارد طبیعی در دریافت شبکه‌ها محسوب می‌شود. در واقع این مورد از سمت صداوسیما پیش آمده و سیگنال‌هایی ضعیف را به سمت گیرنده‌ها ارسال می‌کند. سیگنال‌های ضعیف به مرور دچار اشتباه در شناسایی شبکه‌ها می‌شود و شماره کانال‌ها را بر اساس تنظیمات پیش‌فرض خود تغییر می‌دهد.

بنابراین، مشکل تغییر شماره کانال‌های تلویزیون مربوط به دستگاه گیرنده دیجیتال کاربر نمی‌شود. اگر بارها با این مشکل مواجه می‌شوید، دستگاه گیرنده دیجیتال را یک دور کامل ریست کنید. سپس اقدام به تنظیمات دوباره کانال‌های تلویزیون کنید.

توصیه می‌شود برای پیشگیری از تغییر شماره کانال‌ها، دستگاه را در مواقع غیرضروری خاموش کنید. با این کار جلوی اختلالات احتمالی سیگنال‌های تصویری گرفته خواهد شد.

ارسال نظر